AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Vi så på et program om voksne med Downs. Og har sett mange tidligere også. Og vi har boliger i nærheten med folk med Downs. Det er veldig mye klapp og kos. De har kjærester osv. Da sier min venn at de har Platons nivå. De har ikke sexdrift. Å sier jeg. Tror du det? Ja du har da vel aldri hørt om noen av de blir gravid. Da svarer jeg at jeg regner med eks at kvinnene blir gitt p.piller. Noen med kunnskap om dette? Anonymous poster hash: 341f7...7e7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Vi så på et program om voksne med Downs. Og har sett mange tidligere også. Og vi har boliger i nærheten med folk med Downs. Det er veldig mye klapp og kos. De har kjærester osv. Da sier min venn at de har Platons nivå. De har ikke sexdrift. Å sier jeg. Tror du det? Ja du har da vel aldri hørt om noen av de blir gravid. Da svarer jeg at jeg regner med eks at kvinnene blir gitt p.piller. Noen med kunnskap om dette?Anonymous poster hash: 341f7...7e7 Det er nok heller tvert om.Veldig mange med downs har ekstrem sexdrift. Jeg jobbet i en bolig med psykisk utviklingshemmede,og hos hun ene som hadde downs kunne ingen av mennene som jobbet der yte bistand til henne. Anonymous poster hash: cba9e...859 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Mennesker med downs syndrom har selvsagt sexdrift de også, men det er ikke alltid at de vet hva det er. At det de føler faktisk er kåthet og hva som er vanlig å gjøre(onani). Er dessverre veldig lite kunnskap selv hos fagpersoner rundt dette med utviklinghsemming og sex, det blir liksom ikke snakket så mye om. Men siden de fleste med downs syndrom ikke bor alene(som regel i omsorgsbolig, kollektiv ol, med fagpersoner der døgnet rundt), så skal det godt gjøres at de har sex sånn helt uten videre og blir gravide. Noen jenter/kvinner får sånne p-plaster eller p-sprøyter, men det er ofte av andre grunner enn som prevansjon. Mange av dem vil heller ikke ha stor nok kognitiv fungering til å gjennomføre samleie, det blir dem som har lettere utviklingshemming. Til slutt kan en jo også ta i betraktning om det er etisk forsvarlig å la en person med downs syndrom gjennomføre en graviditet. Man har ingen garanti for at de faktisk forstår hva som blir å skje uansett hvor mye en forklarer, selv om de sier de gjør det. Anonymous poster hash: 61645...92c 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 De jeg har vært borti gjennom jobb (bofellesskap) har så absolutt sexdrift, men det har vært begrenset til onani på egne soverom. Det er ikke alltid forståelse om hva denne driften er er så velutviklet, men de tar på seg selv som alle andre. Anonymous poster hash: 4a2ed...1be
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Jeg jobber i bolig for psykisk utviklingshemmede, og jeg opplever stikk motsatt av det du skriver i HI ditt. Der har alle sexdrift, men det blir begrenset til at de får selvstimulere seg selv privat i sin egen leilighet, uforstyrret. Det er ofte døgnbemanning, og det skal godt gjøres å ikke oppdage at to personer har samleie, om dette hadde vært mulig. Ang graviditet osv, så har hvertfall alle i boligen jeg jobber en slags form for prevensjon (p-sprøyte, p-stav). Dette er ikke for å forhindre en mulig graviditet, men rett og slett av andre årsaker. Anonymous poster hash: c41f8...c3a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #6 Skrevet 26. juni 2015 Dessuten er bare rundt 40-50 % av damer med Downs fruktbare, så det reduserer jo sjansen for graviditet i seg selv. Anonymous poster hash: 36ba1...65c
Gjest pelikanen Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 Uten å bruke tangerudbakken som eksempel , tenker mer på funksjonsnivå. De er i daglig jobb, er ute å reiser, prater greit for seg osv. Jeg ville trodd at på det nivået er de i stand til å forstå noe av sexlivet. Nå er vel det ikke så mange med Downs der da. Ser ofte mange som er på NRK prater greit for seg. Jobber osv...altså med bra funksjonsnivå. Virker på meg da, men jeg har null kunnskap om dette. Jeg ser jo her hvor de har boliger. Sin egen bolig i felleskap. Jeg ville tro om du er kåt nok, så "finner" de frem... selv de ser.mye søppel på tv. Dessuten sitter det ikke "vakter" i hver leilighet
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #8 Skrevet 26. juni 2015 Jeg jobber i bolig for psykisk utviklingshemmede, og jeg opplever stikk motsatt av det du skriver i HI ditt. Der har alle sexdrift, men det blir begrenset til at de får selvstimulere seg selv privat i sin egen leilighet, uforstyrret. Det er ofte døgnbemanning, og det skal godt gjøres å ikke oppdage at to personer har samleie, om dette hadde vært mulig. Ang graviditet osv, så har hvertfall alle i boligen jeg jobber en slags form for prevensjon (p-sprøyte, p-stav). Dette er ikke for å forhindre en mulig graviditet, men rett og slett av andre årsaker. Anonymous poster hash: c41f8...c3a Hvilke? Anonymous poster hash: 2a308...89a 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #9 Skrevet 26. juni 2015 (endret) Hvilke? Anonymous poster hash: 2a308...89a Jeg er en annen AB, men av dem jeg har vært borti så var det for menssmerter og kraftige blødnigner., men det finnes sikkert andre årsaker også. Innlegget er redigert for sitat av slettet innhold. Mynona, mod. Endret 27. juni 2015 av Mynona 10
Gjest ulvepopcorn Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Mange med psykisk utviklingshemming av en eller annen grad steriliserer seg/søker om dette.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #11 Skrevet 27. juni 2015 Mange med psykisk utviklingshemming av en eller annen grad steriliserer seg/søker om dette. Dette var vanlig tidligere, men ikke lenger. Nå benytter man seg heller av prevensjonsmiddel slik som p-spøyte etc. Anonymous poster hash: 213b0...942 1
Mynona Skrevet 27. juni 2015 #12 Skrevet 27. juni 2015 Tråden er ryddet for krenkende utsagn. Mynona, mod. 2
Gjest ulvepopcorn Skrevet 27. juni 2015 #13 Skrevet 27. juni 2015 Dette var vanlig tidligere, men ikke lenger. Nå benytter man seg heller av prevensjonsmiddel slik som p-spøyte etc.Anonymous poster hash: 213b0...942 Både ja og nei. Det var nok mer vanlig før, men vet det blir gjort ofte nå også.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #14 Skrevet 27. juni 2015 Både ja og nei. Det var nok mer vanlig før, men vet det blir gjort ofte nå også. Det må i så fall være helt spesielle tilfeller. At det skjer "ofte", har jeg ingen tro på. Anonymous poster hash: 213b0...942
Gjest Angry Man Skrevet 27. juni 2015 #15 Skrevet 27. juni 2015 Ja mennesker med Downs har sex drift. Den er lik menneskers uten Downs. 50% av kvinner med Downs kan få barn. Enkelte som har jobbet på steder/med folk med Downs vet at de kan være noen skikkelige kåtbukker. Har selv sett en med tilnærmet Downs henge seg etter normale jenter til stor moro, men lite hell.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #16 Skrevet 27. juni 2015 Ja mennesker med Downs har sex drift. Den er lik menneskers uten Downs. 50% av kvinner med Downs kan få barn. Enkelte som har jobbet på steder/med folk med Downs vet at de kan være noen skikkelige kåtbukker. Har selv sett en med tilnærmet Downs henge seg etter normale jenter til stor moro, men lite hell. Tilnærmet? Henten så har du det eller så har du ikke Downs. Anonymous poster hash: 213b0...942 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #17 Skrevet 27. juni 2015 Tilnærmet? Henten så har du det eller så har du ikke Downs.Anonymous poster hash: 213b0...942 Det fins grader av downs. Noen kan tilogmed se "normale" ut ogsåAnonymous poster hash: edac8...c29
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #18 Skrevet 27. juni 2015 Det fins grader av downs. Noen kan tilogmed se "normale" ut ogsåAnonymous poster hash: edac8...c29 Altså når man har downs så er man født med et ekstra kromosom.Det er det som gjør at man har downs. Det at de er ulike er fordi de kan ha en eller flere tilleggsproblemer.Men det finnes ingen mellom ting.Enten har du downs eller så har du det ikke.Nettopp pga dette kromosomet Anonymous poster hash: cba9e...859 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #19 Skrevet 27. juni 2015 Det fins grader av downs. Noen kan tilogmed se "normale" ut ogsåAnonymous poster hash: edac8...c29 Det finnes ulik funksjonsnivå blant de med downs. Downs I SEG SELV handler om antall kromosoner. Enten så har du dette antallet, eller så har du dette. Du kan ikke altså ha LITT downs. Anonymous poster hash: 213b0...942 4
Djungelvrål Skrevet 28. juni 2015 #20 Skrevet 28. juni 2015 Det fins grader av downs. Noen kan tilogmed se "normale" ut ogsåAnonymous poster hash: edac8...c29 Nei, det kan de ikke. Alle med denne genfeilen har de typiske trekkene dette med følger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå