Gå til innhold

Hva skjer egentlig med verden når

Anbefalte innlegg

Skrevet

mamma sier jeg må ta med meg kniv når jeg skal gå hjem fra typen min seinere i kveld? Mora mi, som er så motstander av vold, og aldri ville skadet noen?

Vel, den strekningen jeg skal gå, har jeg hver ENESTE forbanna gang blitt utsatt for ekligheter fra enten innvandrere eller nordmenn, og jeg skjønner faen meg ikke hva de tenker på. Ei jente som går helt alene når det er mørkt, liker ikke å bli slesket på slik. Og en annen ting som skjedde, venninna mi skulle gå derfra alene en gang, og hun ble stoppet av en innvandrer som sa de skulle pule, hun nektet, men han dyttet henne oppetter veggen. Heldigvis hadde hun med seg parfymen, sprayet han i øynene og løp langt helvete vekk derfra.

Man blir jo redd for å kun ta en liten tur til byen. Jeg vil ikke virke rasistisk, for det er jeg ikke, jeg har en del fargede venner som er kjempegreie, men det er flertallet som oppfører seg som om det er bare å ta og forsyne seg her. Det er vel pga de er blitt oppdradd til det hjemme i sitt land, og gammel vane vond og vende...

Jeg kan heller ikke be typen om å følge meg, av ren høflighet. Det er tross alt en halvtime ned til rutebilen, og da blir det en time for han. Men det verste jeg kan tenke meg er å bli voldtatt av ett av disse krypene og folk går forbi og ingen vil hjelpe.. det er mitt verste mareritt, og jeg skal da ikke grue meg til å besøke typen min?

Synes det er altfor slappt her i Kristiansand med å lære folk til å oppføre seg som folk.

Til nå har jeg fått så nok av bemerkninger som "hore" ol. at jeg har begynt å slå tilbake på dem, og tilogmed slått til to folk, så langt har det måttet gå... Jeg liker absolutt ikke å være voldelig, men når to svære mannfolk står og brauter på deg og truer med å drepe deg, hva skal en gjøre?

Nei uff, dette ble langt og rotete, og ga dere sikkert et helt galt syn på meg, men det er nå det jeg mener.

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Eeeh..hva med forsvarsspary, hvis man skulle hatt noe? Slipper man å komme i fengsel hvis man må forsvare seg, liksom.

Skrevet

Har hørt at pepperspray er ulovlig i Norge. Skulle gjerne hatt det, og tenkte en gammel parfyme, men det kommer jo til å gjøre mer vondt enn godt siden den stinker så jævlig.

Synes uansett det er verre å voldta enn å skade noen til blods i selvforsvar, men mulig det er kun meg som mener det.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Har hørt at pepperspray er ulovlig i Norge. Skulle gjerne hatt det, og tenkte en gammel parfyme, men det kommer jo til å gjøre mer vondt enn godt siden den stinker så jævlig.

Synes uansett det er verre å voldta enn å skade noen til blods i selvforsvar, men mulig det er kun meg som mener det.

Ikke pepperspray, du får noe som heter forsvarsspray. Får tak i det på "army shop" og "pentagon", tror jeg. Det skal ikke gjøre noe skade.

Skrevet

Pepperspray er vel forsåvidt ulovlig i Norge, men tror ikke det skjer mer enn at den blir tatt fra deg.

Uansett så ville jeg heller tatt risikoen ved å få et forenklet forelegg/forelegg enn å være helt ubeskyttet, hvis jeg skulle gått på slike strekninger hele tiden.

Gjest GreenSky
Skrevet

Hårspray ("reiseutgaven", liten flaske) kan du også bruke.

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvor er denne strekningen?

Jeg var ute i går og ble fornærmet av en amerikansk jente som mente jeg var stygg på håret :-x

Gjest Melissa Gioberti Utl.
Skrevet

Hvor er strekningen? Oslo øst? Manglerud, Groruddalen, T-banestasjoner ved Narvesen, liksom?

Kan du ikke ta på deg et stort hvitt skilt foran og bak (tredt over halsen) hvor det står:" faren min er politi og han er like om hjørnet" på?

I tillegg kan du jo ha med deg en leke-pistol som ser ekte ut? Gå med den i hånden mens du går forbi dem?

Hva med å jogge forbi, fordi du er på joggetur og ikke få blikkontakt med dem? Dette høres merkelig ut!

S P A......? Sett filmen om Oslos "farlige underverden"?

Uansett, dette kan da umulig være verre enn i LA og NY? Man kan alltids finne en løsning, Spidey.

Skrevet

Kjenner til problemet selv her i byen. Kristiansand utvikler seg til å bli skikkelig "creepy". :-x

Folk som roper truende etter deg, forfølger deg, eller prøver å få deg med på "biltur".

Jeg unngår å gå i nærheten av hvor jeg føler meg truet og går heller en mye lenger strekning så lenge jeg føler meg tryggere.

Skrevet

Jeg opplevde noe liknende igår kveld da jeg var på vei hjem med sykkelen. Ble stoppa av tre gutter/menn som ikke ville flytte seg (siden de dekte hele bredden av gang/sykkelvegen) da jeg stoppa for de, kom de og begynte å tafse på og slenge dritt. Ble så paff at jeg bare sto der og "tok imot". Når menn kommer og tafser på deg, er det anmeldelsedgrunn? Ble jo redd, turde ikke gjøre noe, de var tross alt tre stk. Og om man slår eller sier noe tilbake, så vil det kanskje provosere dem. :kjempesinna: fant ut nå at kan kjøpes fra Sverige, forsvarsspray. Lurt å ha i veska...

Skrevet

Det er i kristiansand, fra nær brannstasjonen.

alterna: det er helt utrolig at folk får seg til å gjøre slikt. Jeg skal lage min egen forsvarspray av mammas gamle parfyme og kattepiss (ok stryk det siste) Men de skal få!!

Gikk visst greit i dag, kun en ekling som syklet forbi meg og lo som en klovn, slikt er ekkelt når det er mørkt og du går alene... :-?

Skrevet

Spray-deo for damer fra Nille eller et annet sted hvor man får skikkelige stinkende deodoranter, er like greit.

Pepperspray er ulovlig og andre forsvarssprayer risikerer du å bli "plaget" av selv, hvis du bruker dem.

Skrevet

Liker heller ikke å gå alene i kristiansand om kvelden lenger..

Skrevet

Hvor føler dere dere mest utrygge her i byen?

Jeg liker meg faktisk minst langs tollbodgaten og dronningens gate. (Gaten hvor slottsquartalet ligger føles heller ikke trygg,...heldigvis slipper jeg å gå den på nattestid)

Gjest Den utstøtte
Skrevet

Hvis du får tak i pepperspray eller forsvarsray, løp og kjøp!

Synes du ikke at du ser drittsekken med røde øyne løpe til politiet og fortelle "Da jeg skulle voldta en jente borte i veien her sprayet hun meg med pepper. Jeg vil anmelde henne!"

Skrevet

Tollbodgata er faktisk hyggelig i forhold til den lange broa, jeg ser bare for meg et eller annet svin kaster meg enten i elva eller ut på veien... usannsynlig ja, men ikke egenltig heller da man ser hvor mye sykt som skjer i verden for tiden.

Jo jeg skal få tak i et eller annet, Den utstøtte, så skal de få!

Gjest Valhalla
Skrevet

Tror ikke jeg ville gått langs elven om natten...

Skrevet

kanskje politiet burde være litt mer obs i det området hvis det skjer der hele tiden

de burde vel ha fått nyss om det hvis det skjer ofte

• 4 måneder senere...
Gjest seroxata
Skrevet
Hvor føler dere dere mest utrygge her i byen?

Jeg liker meg faktisk minst langs tollbodgaten og dronningens gate. (Gaten hvor slottsquartalet ligger føles heller ikke trygg,...heldigvis slipper jeg å gå den på nattestid)

Slottsquartalgaten ER ikke trygg:(

Fikk jeg erfare for noen uker siden... Jeg hadde fulgt venninna mi ned til rutebilen, men ble igjen selv, fordi jeg skulle besøke eksen min for å snakke ut om ting vi ikke var ferdige med..

Jeg tok den korteste veien opp til han, altså den gata ved slottet, og tror du ikke jeg blir stoppet av en utlending, som presser meg inntil veggen, og sier et eller annet til meg(husker ikke, hadde panikk)

Jeg sier at jeg må gå, han må slippe meg, men det han da gjør, er å begynne å røske i strømpebuksa mi!

Jeg blir helt kald, og prøver å se meg om etter hjelp, men det var ikke folk der, og dessuten var det mørkt..

Han klarte å rive hull i strømpebuksa mi, og begynte å presse fingrene inn mot meg, og heldigvis klarte jeg å sanse meg selv nok til å sparke det jeg kunne midt mellom beina hans, før jeg løp som jeg aldri har gjort før!

Snudde meg aldri for å se om han kom etter, bare løp og løp, og eksen min fikk seg jo en meget hyggelig overraskelse da jeg kommer grinende med hull i buksa..

Jeg satt og grein i flere timer, han , kameraten og ei venninne av meg som er sammen med kameraten tok hånd om meg hele kvelden, og alle var rasende..

turte ikke hjem igjen den kvelden, så jeg overnattet hos de...

Dett er faktisk ikke første gangen heller! FOr nærmere et år siden prøvde en utlending å få meg med inn i en bakgate, men da hadde jeg heldigvis parfyme med meg, og brukte den..

Enten er jeg fryktelig uheldig, eller så er byen utrygg! Jeg tror det er det siste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...