AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 har helt fullstendig angst etter det som skjedde i tunisia i dag. får lyst til å bare bli hjemme å aldri dra noe sted:-( har bestilt reise på mandag, kjenner jeg blir helt dårlig:-( Anonymous poster hash: 89b6b...815
langbein86 Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Uff ja, det er grusomt det som har skjedd. Skjønner at du er engstelig. Hvor skal du reise hen da?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 har helt fullstendig angst etter det som skjedde i tunisia i dag. får lyst til å bare bli hjemme å aldri dra noe sted:-( har bestilt reise på mandag, kjenner jeg blir helt dårlig:-( Anonymous poster hash: 89b6b...815 Er jo liten vits i å tenke sånn. Terror kan nå faktisk skje hvor som helst i verden, vi er jo ikke trygge her i Norge heller. IS-sympatisører (og andre muslimske fundamentalister) finnes det etter hvert ganske mange av her til lands også, så det er nok bare et tidsspørsmål før vi har den typen terrorvirksomhet også her hjemme.Anonymous poster hash: 71756...689
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Du er like utrygg her som i andre land tenker nå jeg, men jeg skjønner deg godt. Skal reise til Irak imorgen, og kjenner jeg er nervøs etter det som har skjedd i Tunisia og Frankrike. IS herjer jo på grensa til dit jeg skal så dette blir spennende. Ikke ødelegg turen din og kos deg masse Anonymous poster hash: b0ca2...045
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Har folk sjekket på forhånd før de dra til Tunisia? Det er ikke første gangen der nede. De har overvåket der siden mars. Ikke rart de slo til på turiststed. Forsvinner turistene har de oppnådd mye. Ettersom jeg forsto, var det kun et selskap som hadde nordmenn dere Detour. Hvorfor ingen andre norske selskap? Jeg skal ikke til et land hvor detter mest muslimer. Og passe på at usa har interesser på plassen med industri eller annet. Så hvor kan man dra? Det er bare å følge med. Sjekk UD sine sider.Anonymous poster hash: e5d5d...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #6 Skrevet 26. juni 2015 Du er like utrygg her som i andre land tenker nå jeg, men jeg skjønner deg godt. Skal reise til Irak imorgen, og kjenner jeg er nervøs etter det som har skjedd i Tunisia og Frankrike. IS herjer jo på grensa til dit jeg skal så dette blir spennende. Ikke ødelegg turen din og kos deg masseAnonymous poster hash: b0ca2...045 Kan jeg spørre hvorfor du skal til Irak? Ikke det vanligste reisemålet. Er det jobb-relatert? Må være utrolig spennende uansett å oppleve det landet, tror ikke mange av oss kommer til å gjøre det i disse tider. Sikkert et fantastisk sted, men man blir jo skremt vekk. Anonymous poster hash: 66063...a7c 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 Er jo liten vits i å tenke sånn. Terror kan nå faktisk skje hvor som helst i verden, vi er jo ikke trygge her i Norge heller. IS-sympatisører (og andre muslimske fundamentalister) finnes det etter hvert ganske mange av her til lands også, så det er nok bare et tidsspørsmål før vi har den typen terrorvirksomhet også her hjemme.Anonymous poster hash: 71756...689 ...også trengs det strengt tatt hverken IS-sympatisører eller andre islamister. Det holder med én rotnorsk, blond fyr med noen skrudde ideer. Rart hvor fort folk skulle glemme det ...Anonymous poster hash: edd36...427 10
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #8 Skrevet 26. juni 2015 Kan jeg spørre hvorfor du skal til Irak? Ikke det vanligste reisemålet. Er det jobb-relatert? Må være utrolig spennende uansett å oppleve det landet, tror ikke mange av oss kommer til å gjøre det i disse tider. Sikkert et fantastisk sted, men man blir jo skremt vekk.Anonymous poster hash: 66063...a7c Skal til Kurdistan, om du vet hvor det er. Det er ikke jobb-relatert da, jeg skal dit på ferie i 2 uker. Det er jo forståelig at ingen drar dit nå for tida (det er jo ikke mange som drar dit på ferie til vanlig), men jeg har hvert der før pga. noen bekjente som kommer derfra og syntes det var utrolig fint, så da ble det bestemt med en liten tur opp dit i år også Anonymous poster hash: b0ca2...045
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #9 Skrevet 26. juni 2015 har helt fullstendig angst etter det som skjedde i tunisia i dag. får lyst til å bare bli hjemme å aldri dra noe sted:-( har bestilt reise på mandag, kjenner jeg blir helt dårlig:-(Anonymous poster hash: 89b6b...815 Jeg også!! Skal ikke på ferie men får helt angst av alt med is. Er så redd for barna mine. Blir helt dårlig. Anonymous poster hash: b1b2e...919
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #10 Skrevet 26. juni 2015 Skal til Kurdistan, om du vet hvor det er. Det er ikke jobb-relatert da, jeg skal dit på ferie i 2 uker. Det er jo forståelig at ingen drar dit nå for tida (det er jo ikke mange som drar dit på ferie til vanlig), men jeg har hvert der før pga. noen bekjente som kommer derfra og syntes det var utrolig fint, så da ble det bestemt med en liten tur opp dit i år også Anonymous poster hash: b0ca2...045 Så spennende. Ja jeg vet absolutt hvor det er. Hadde en i klassen på videregående som kom derfra. Han måtte flykte etter familien ble drept og han selv mistet en arm av en håndgranat, men han elsket hjemstedet sitt. Savnet det veldig. Jeg hadde nok IKKE reist dit på ferie, nettop pga av han, men så lenge man kjenner mennesker som vet at det er trygt så er det jo helt fantastisk. Må være veldig gøy å kunne oppleve steder de første av oss ikke har mulighet (eller våger) å reise til. Anonymous poster hash: 66063...a7c
Gjest Trolletrine Skrevet 27. juni 2015 #11 Skrevet 27. juni 2015 Skjønner deg veldig godt,TS. Har det på akkurat samme måte selv. Det som skjedde i Tunisia i går er akkurat det jeg har vært redd for lenge,og så skjedde det. Vi drar snart til Rhodos- bare en liten båttur unna Tyrkia,og jeg GRUER meg. Prøver å si til meg selv at det er en irrasjonell frykt, men foreløpig hjelper det ikke så veldig:-/
SiMa Skrevet 27. juni 2015 #12 Skrevet 27. juni 2015 ...også trengs det strengt tatt hverken IS-sympatisører eller andre islamister. Det holder med én rotnorsk, blond fyr med noen skrudde ideer. Rart hvor fort folk skulle glemme det ...Anonymous poster hash: edd36...427 Tenkte akkurat det samme.
Gjest Jalapeno Skrevet 27. juni 2015 #13 Skrevet 27. juni 2015 (endret) Er jo liten vits i å tenke sånn. Terror kan nå faktisk skje hvor som helst i verden, vi er jo ikke trygge her i Norge heller. IS-sympatisører (og andre muslimske fundamentalister) finnes det etter hvert ganske mange av her til lands også, så det er nok bare et tidsspørsmål før vi har den typen terrorvirksomhet også her hjemme.Anonymous poster hash: 71756...689 Du er like utrygg her som i andre land tenker nå jeg, men jeg skjønner deg godt. Skal reise til Irak imorgen, og kjenner jeg er nervøs etter det som har skjedd i Tunisia og Frankrike. IS herjer jo på grensa til dit jeg skal så dette blir spennende. Ikke ødelegg turen din og kos deg masse Anonymous poster hash: b0ca2...045 Ikke for å være negativ, men det er selvsagt vesentlig større sjanse for å bli utsatt for noe slikt på et populært feriemål der tusenvis av vestlige turister er samlet, f.eks. på en strand på Kreta eller Mallorca. Disse områdene vil jo være et svært yndet mål for terroristene som er ute etter å drepe mennesker som kommer fra land de ser på som sine fiender. Om man velger å feriere på et svaberg på vestlandet sier det seg selv at man er mye tryggere. Terrorister går alltid etter områder der det er flest mulig mennesker de kan drepe. Deres mål er å skape mest mulig frykt og faenskap. Personlig er jeg rimelig sikker på at vi kommer til å se torrorangrep mot populære turistmål der nordmenn ferdes. Og dette kan like gjerne være på Kreta som på Gran Canaria. Men jeg nekter å la meg skremme. Jeg kommer aldri til å avlyse en planlagt ferietur pga frykt for terror, men jeg vil selvsagt lytte til UDI og følge med i mediene, og unngå å reise til områder med uro. Endret 27. juni 2015 av Jalapeno
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #14 Skrevet 27. juni 2015 Hvis man ser på ren statistikk er det veldig mye som er farligere enn å dra på ferie. Jeg har vært i Tunisia før, og jeg har ingen kvaler med å reise dit igjen. Statistisk er sannsynligheten for at jeg dør i en bilulykke, enten her hjemme eller på ferie, det mangedobbelte (mange-, mange-, mangedobbelte) av sannsynligheten for at jeg dør i noe terrorangrep. Så er jeg enig i at biltrafikk er nødvendig, mens ferier kan droppes, men når det gjelder frykten for å dø betyr jo ikke dét noe. Jeg føler meg overhodet ikke skremt av disse angrepene, jeg blir bare sint fordi jeg tenker på at dette er villede handlinger. Derfor synes jeg det er veldig synd - og kanskje litt merkelig (fordi jeg selv ikke kjenner noe på det) - at man blir så redd. Det er jo så sjelden det skjer noe som helst, og vi tar utallige større risikoer hele tiden. Samtidig forstår jeg at dersom frykten først setter seg, da vil man neppe nyte ferien noe særlig uansett. Frykt er ikke nødvendigvis rasjonell, og når den først slår inn er det vanskelig å rive den ut igjen med matematikk. Anonymous poster hash: 1750f...72b 1
Athena27 Skrevet 27. juni 2015 #15 Skrevet 27. juni 2015 Off, det som skjedde i går var helt forferdelig ! Jeg skal også innrømme at jeg er litt halvnervøs for å dra til utlandet. Jeg skal til Tyrkia om ca. 2 uker med kjæresten, blant annet for å besøke hans familie som er derfra og bor der. Etter alle angrepene i går er jeg veldig skeptisk i forhold til turen. Tyrkia er i tillegg så nært både Syria og Irak, det opplever jeg også som skremmende. Vi kommer ikke til å avlyse turen. Om vi lar frykten ta overhånd og styre oss, så vinner disse syke menneskene. Jeg tror allikevel at vi kommer til å være mye mer forsiktige enn tidligere. Om noe skulle skje er vi heldigvis i et land som er kjent for kjæresten, og hvor vi har masse familie. Jeg er enige med de andre som sier at terrorisme kan skje hvor som helst. Angrep fra ekstremister tilknyttet IS kan skje i Norge også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå