Ms. Steele Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Vi bestilte sofa i grått som kommer om noen uker. Resten av møblene er så langt hvite. Hva med spisestue? Noen forslag på hva som kan være pent? Veggene er grå med hvit brystpanel (som vi ikke skal bytte med det første). Bør spisestuen også gå i hvitt/grått syns dere eller bør vi bryte med noe annet? Evt hva? Spisestuen er en del av stuen på ca 45 kvm. Vi er ikke så glad i mye stæsj og farger, men føler det blir litt kaldt. Noen ganger kan man være blind for det mest innlysende
Shjelpen Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Finn en annen farge dere liker. Farger kan ha mye å si for humøret. http://www.hbski.net/farger-som-hjelper-med-depresjon.html
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Hvis dere ikke vil ha for mye farge, hva med å få inn litt elementer i trehvitt? Spisestue i eik kan kanskje bli fint? Dette bildet illustrerer litt fargene jeg ser for meg: http://sfgirlbybayadm.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/09/black-white-living-room-rug.jpgAnonymous poster hash: 03ebc...fa0
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Hvis dere ikke vil ha for mye farge, hva med å få inn litt elementer i trehvitt? Spisestue i eik kan kanskje bli fint? Dette bildet illustrerer litt fargene jeg ser for meg: http://sfgirlbybayadm.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/09/black-white-living-room-rug.jpgAnonymous poster hash: 03ebc...fa0 Med bildet mente jeg kombinasjonen svart/hvitt/tre - ikke interiørstilen bare for å ha klargjort det. Fant bare et tilfeldig bilde på google (Anon over)Anonymous poster hash: 03ebc...fa0
Gjest Zeitgeist Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Nå må det sies at jeg elsker sort-hvitt-grått til innredning og leiligheta mi er dominert av dette. Dog, et par "fargeklatter" finnes. Blant annet er ullteppene i en grålig beige (tenk sandstrand) og plantene er oliventre og eukalyptus (grunnet gråskjæret i bladverket). Jeg blir relativt raskt lei farger, så jeg bruker heller nipsnaps og blomster til å bryte opp den fargeløse monotonien. Hva med et spisebord i grått treverk? Tror sibirsk bjørk har et gråskjær i seg, og med litt snekkerferdigheter kan man lett bygge et selv. Da har du tiligmed noe som ingen andre har.
catman Skrevet 26. juni 2015 #6 Skrevet 26. juni 2015 Sykehusinnredninger i grått og hvit gir meg gåsehud - skikkelig utrivelig, synes jeg. Men det er da heldigvis en smakssak og alle får gjøre som de vil. Vi har valgt mye grønn innredning og farge. Det er rolig, varmt og trygt. Man går liksom ikke lei det. Vi merka liksom ikke at det ble et tema i hele huset før det var et faktum. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Velg grønne planter, det liver opp!Anonymous poster hash: 5e6ed...006
Ms. Steele Skrevet 27. juni 2015 Forfatter #8 Skrevet 27. juni 2015 Velg grønne planter, det liver opp!Anonymous poster hash: 5e6ed...006 Ja, det tror jeg faktisk at vi skal. Litt freshe puter i sofaen vil jo også myke opp litt. Lurer på litt med spisestuen. Den vi har i dag er sort med hvitt trekk på putene, men er for liten for oss. Mulig vi kan bruke de fargene.
Rotemor Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Bland inn litt treverk og gjerne myke pasteller og planter så tror jeg det vil skape en fin balanse. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå