AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #161 Del Skrevet 29. juni 2015 Du synes det er bra at folk snakker dritt om aspergere, sånn at folk ikke vil ønske å ha diagnosen? Skjønner du ikke at det gjør at folk blir redd folk med diagnosen istedenfor? Hva med de som har diagnosen og må leve med den? Tro meg. Det er nok bullshit fordommer mot denne diagnosen fra før. Er en grunn for at så mange ikke er åpne om denne diagnosen. Det burde heller snus rundt, man bør snakke mer om hva som er positivt enn alt som er negativt(som ikke alltid stemmer engang). Sånn at de som har den kan leve med det, uten å føle seg utstøtt fra samfunnet. Anonymous poster hash: 90eb8...a58 Ja, det var jo det jeg skrev i innlegget. Det gjør ikke meg noe at andre blir redde for meg fordi jeg har aspergers, dessuten så slenger jeg ikke rundt meg at jeg har det heller. Det er bare de nærmeste familien som vet at jeg har det. Viss dem skulle bli redde så er det vel bare bra for da slipper jeg ihvertfall å se dem. Anonymous poster hash: 36c8e...3ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #162 Del Skrevet 29. juni 2015 Huff jeg blir så flau over folk... Mange her uttaler dere om ting dere helt tydelig ikke har peiling på. Og måten mange av dere snakker på er til å bli kvalm av, dere prater om mennesker. Dere prater om personer! Et menneske som kan sitte her og lese det dere skriver, om datteren til en annen, om bestevenninna di som ikke har fortalt deg om diagnosen sin enda. Takk for inlegget ditt, blir helt oppgitt av det folk her sier om folk med min diagnoseAnonymous poster hash: fe0db...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 29. juni 2015 #163 Del Skrevet 29. juni 2015 Ja, det var jo det jeg skrev i innlegget. Det gjør ikke meg noe at andre blir redde for meg fordi jeg har aspergers, dessuten så slenger jeg ikke rundt meg at jeg har det heller. Det er bare de nærmeste familien som vet at jeg har det. Viss dem skulle bli redde så er det vel bare bra for da slipper jeg ihvertfall å se dem.Anonymous poster hash: 36c8e...3ee Det burde jo gjøre deg noe. Er jo ikke kult om folk ercredd deg vel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantora Skrevet 29. juni 2015 #164 Del Skrevet 29. juni 2015 Følte du deg truffet? Anonymous poster hash: 36c8e...3ee Jeg lurer på hvorfor du skrev det som svar på mitt innlegg. Det virker jo som du insinuerer at jeg sier jeg har asperger fordi det er populært og spennende? Jeg er en "lidende asperger" (merkelig valg av ord) selv, til tross for at jeg klarer dusje og er i stand til å holde hodet over vannet i sosiale situasjoner. Det er vel ganske typisk at jenter har et litt annet symtomuttrykk enn gutter. Hos meg går det mest "innover", dvs andre merker det kanskje ikke fordi jeg forsøker skjule det, men jeg har et stort behov for rutiner, forutsigbarhet og trygghet, og det går veldig dårlig med meg når jeg ikke får disse tingene. Jeg er glad jeg har fått diagnosen, ikke fordi det er "kult", men fordi jeg nå får den hjelpen jeg trenger til å håndtere livet bedre. ps, wubwub skriver du "aspbergers" bare for å irritere/provosere? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #165 Del Skrevet 10. oktober 2015 Jeg vil ikke date en person med Asperger fordi jeg ønsker en partner med normale sosiale antenner. Riktignok er aspergere forskjellige, og om de er "litt stille og sjenerte" så er ikke dét hovedproblemet. Manglende forståelse for sosiale normer og relasjoner, derimot; det er noe jeg setter høyt på lista mi over hvorfor ikke. Anonymous poster hash: ee772...706 Vel jeg ville ikke ha datet deg uansett... Hilsen mann med aspergers. Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #166 Del Skrevet 10. oktober 2015 Asperger syndrom er en autismespekterdiagnose. Nei. Nei sier du det...... det var det jeg akkurat sa i innlegget du siterte. Aspbergers skal bli fjernet helt fra diagnose systemet og flyttes inn under autisme. Men det forandrer ikke det faktum at vis man ikke har problemer med sosiale interaksjoner slik et av hoved kriteriet for autisme faktisk har så har man ikke autisme/aspbergers. Har man fått disse diagnosene uten å bære preg av symptomene på utviklingsforstyrrelse så har man blitt feildiagnosert av en over-kåt diagnose utreder. Det finnes dessverre altfor mange utredere så kaster diagnoser vilt rundt seg etter bare et par samtaler. Det skal det faen meg ikke, jeg har aspergers og jeg har ikke autisme, du vet ikke hva du snakker om wubwub... Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #167 Del Skrevet 10. oktober 2015 Det burde jo gjøre deg noe. Er jo ikke kult om folk ercredd deg vel.. Det er ikke han/hun sin feil at folk er redde, kanskje bare de som er tullete... Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 10. oktober 2015 #168 Del Skrevet 10. oktober 2015 Nei. Det skal det faen meg ikke, jeg har aspergers og jeg har ikke autisme, du vet ikke hva du snakker om wubwub... Anonymous poster hash: 27c8c...732 Du har en diagnose som hører inn under autismespekterforstyrrelse, og ja det er en form for autisme. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #169 Del Skrevet 10. oktober 2015 Du har en diagnose som hører inn under autismespekterforstyrrelse, og ja det er en form for autisme. Nei det er det ikke, du vet ikke hva du snakker om. Lev med aspergers selv og gjenta det du sier! Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #170 Del Skrevet 10. oktober 2015 For å svare ts, det er ingenting gale med det Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 10. oktober 2015 #171 Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 10. oktober 2015 #172 Del Skrevet 10. oktober 2015 Nei det er det ikke, du vet ikke hva du snakker om. Lev med aspergers selv og gjenta det du sier! Anonymous poster hash: 27c8c...732 Nå skriver du tull! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #173 Del Skrevet 10. oktober 2015 Det er vel et spektrum som Asperger også er en del av. Hvordan blir det da ikke en autismespektrumforstyrrelse? Det er et syndrom, jeg har aspergers selv og har levd med det hele livet mitt så jeg vet det... Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #174 Del Skrevet 10. oktober 2015 Nå skriver du tull! Nei, det gjør du. Du har ingen anelse om hva aspergers er! Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 10. oktober 2015 #175 Del Skrevet 10. oktober 2015 Nei, det gjør du. Du har ingen anelse om hva aspergers er! Anonymous poster hash: 27c8c...732 Du vet ingenting om hva jeg vet. Det kan jeg fortelle deg. Jeg skrev det jeg skrev som en fagperson. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 10. oktober 2015 #176 Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #177 Del Skrevet 10. oktober 2015 Du vet ingenting om hva jeg vet. Det kan jeg fortelle deg. Jeg skrev det jeg skrev som en fagperson. Fagperson på hva? Jeg er personen med aspergers, når du ikke har syndromet selv så sier det seg selv at du umulig kan vite noe om det... Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #178 Del Skrevet 10. oktober 2015 Jeg er godt kjent med Asperger selv. Ja, det er et syndrom, men det er også en del av autismespekteret. Din mening, jeg føler meg ikke noe autistisk... Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 10. oktober 2015 #179 Del Skrevet 10. oktober 2015 Fagperson på hva? Jeg er personen med aspergers, når du ikke har syndromet selv så sier det seg selv at du umulig kan vite noe om det... Anonymous poster hash: 27c8c...732 Argumentet du benytter er altså at man må gå i ens sko for å vite noe om noe? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 10. oktober 2015 #180 Del Skrevet 10. oktober 2015 Din mening, jeg føler meg ikke noe autistisk... Anonymous poster hash: 27c8c...732 Det er ingen mening, det er en faktaopplysning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå