AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Jeg er veldig B-menneske. Jeg blir trøtt tidlig på kvelden etter middag, uansett hvor mye eller lite jeg har sovet på natta. Det er det sikkert mange som kjenner seg igjen i. Men når jeg ikke har sovnet før kl 5 på natta og stått opp kl 9, så blir jeg trøtt på ettermiddagen, men om kvelden er jeg lys våken. Da får jeg ikke sove, selv om jeg egentlig skulle vært helt utslitt. Er det sånn at noen av oss er mer nattmennesker og mer våkne da? Anonymous poster hash: 35ed6...a0e
wintergirl Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Jeg er sånn. Kan ha sovet veldig lite og være litt trøtt tidlig på kvelden, men når klokken passerer 8-9 tida på kvelden så er jeg plutselig lys våken. Er veldig glad i natta og føler meg mer kreativ og aktiv da.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Samme her! Er nesten rart når jeg kun har fått få timer søvn sist natt. Men ja, jeg våkner mer og mer opp om kvelden. Skulle likt å sett noe forskning på dette, og hva det kan ha sammenheng med. Anonymous poster hash: 35ed6...a0e
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Jeg er også sånn. Veldig plagsomt for jeg må opp kl 05.30 hver dag og sovner skjelden før kl 01 på kvelden uansett hvor trøtt jeg er når jeg legger meg. Anonymous poster hash: 1b915...f02
Doge Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Det er derfor jeg er våken nå etter å ha vært veldig trøtt i hele dag
franik3 Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Samme her... Og prøver å snu det hele tiden. Har lyst å bli A-menneske, men det er ikke lett når man får den energiboosten hver eneste kveld/natt! Vet ikke hva det kommer av.
Gjest Peanut Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 (endret) Nå er det jo ikke bare A og B typer da, men også C og D. A-mennesker - Opp tidlig og tidlig i seng B-mennesker - Opp sent og sent i seng C-mennesker - Opp tidlig og sent i seng (trenger lite søvn) D-mennesker - Opp sent og tidlig i seng (trenger mye søvn) Jeg selv har følt jeg aldri har passet inn som A eller B, jeg er nok mer en C. Men det kommer an på hva jeg skal. Hvis jeg ikke skal noe så passer B best, hvis jeg skal noe (som regel det mest vanlige) så er jeg en C. Det kan jo vurderes om dette er noe som gjør at man har en slik døgnrytme: http://www.pri.org/stories/2015-01-27/losing-sleep-blame-your-favorite-electronic-device Endret 27. juni 2015 av Peanut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå