AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Rett på sak. Min datter på to synes trampoline er helt fantastisk. Jeg tar utgangspunkt i forholdsreglene som gjelder for trampolinebruk: bare en på trampolinen, sikkerhetsnett, ingen leker. Problemet er at når vi nå er på besøk hos svigerfamilien så blåser de en lang marsj i disse anbefalingene.. med unntak av sikkerhetsnettet. Jeg føler meg som en skikkelig hønemamma da jeg må begrunne for min svigermor at å ha ball på trampolinen ikke er anbefalt. Men enda verre føler jeg meg da jeg sier at min datter kanskje skal vente med å hoppe til hennes to kusiner begge i barneskolealder hopper. "Nei da" sier Svigermor "de er da så små". Jeg forsøker meg med argumenter som uutviklet skjelett samt at selv om de ikke er store så er det mange barn på tramplina og det er lett å miste kontrollen. Jeg tror jeg kanskje trenger litt tyngre skyts i argumentasjonen min, noen som vet hvordan jeg kan nå frem?Anonymous poster hash: ea339...2d8 Anonymous poster hash: aab56...aef
Ms. Steele Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Kommer ikke dette litt an på størrelsen på trampolina? 1
Lillemini Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Hønemor jeg også når det gjelder trampoliner, etter min fetter som er barnelege sa at hans barn aldri skal få trampoline, og han anbefaler ikke andre det heller. Det etter å ha behandlet barn med svært stygge skader etter trampoline-bruk. Selv med sikkerhetsnett kan man sette en fot fast mellom nettet og trampolinen, man kan falle på nakken, man kan få en annen unge over ryggen og en masse andre skrekkscenarioer. Han fortalte om en 4-åring som kom inn med brukket rygg etter å ha hoppet sammen med eldre søsken. Utrolig trist. Jeg tror ikke vi skal få en til vår lille for å si det sånn. Trampolinehopping får hun gjøre på Leos inntil videre.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Du bestemmer over ditt barn, sammen med pappaen, ingen andre. Du er ansvarlig for å forhindre at ditt barn skades. Hva andre mener om dine vurderinger det kan du ikke ta hensyn til, så lenge vurderingene dine ikke er helt på jordet. Det bør være innlysende for alle at harde og spisse leker på en trampoline ikke skal være på trampolinen, heller ikke sko eller baller. Anonymous poster hash: dc5cb...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Jeg synes det bør gå an at de hopper to barn på trampolina så lenge barna er på samme alder (omtrent samme vekt). Det er selvsagt også en fordel om voksne følger med da. Enig i det du mener om leker der. Anonymous poster hash: 73885...959
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #6 Skrevet 26. juni 2015 Noenlar ungene sine leke i rulletrappa. Våre kommer ikke til å få lov til det. Jeg har sett hvordan et barn som lekte og falt i en rulletrapp så ut i ansiktet etterpå. Store, sydde sår og arr for resten av livet. Anonymous poster hash: dc5cb...4bf
Havmus Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 Godt å lese om flere som er skeptiske. Jeg har sagt fra, jeg har sagt nei, jeg har tatt barnet ned. Men får da slengt mot meg en ignorant holdning til sikkerheten og barnet plasseres på ny på trampolinen fordi hun skriker og vil hoppe mer. Det er svært stor aldersforskjell på barna, altså min datter på 2 og hennes to søskenbarn på hhv. 9 og 7 år. Trampolinen er heller ikke spesielt stor i diameter. Jeg har forsøkt å henvende meg til mannen, men han er litt mammagutt og holder hennes parti. TS.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #8 Skrevet 26. juni 2015 Vi har en stor trampoline, og der hopper 1,5åringen og andre barn på 4,6 og 7 når de er på besøk, men ingen hopper voldsomt når minste er oppi der. Hun må gå ned etter en stund og da kan de være bajas.Anonymous poster hash: 09c36...946
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #9 Skrevet 26. juni 2015 Når hun er så liten,er det greit å passe ekstra på. Mine er 6 og 8,de får hoppe sammen. Men uten ball,hoppetau osv. De vil gjerne lure med seg slike ting,derfor er alltid en voksen rett i nærheten når de skal hoppe.Anonymous poster hash: 36361...f32
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #10 Skrevet 26. juni 2015 En dag forsvinner alle trampoliner. Fatter ikke folk som kjøper dette.Anonymous poster hash: 5fb56...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå