Gå til innhold

Katten min slår meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt som av og til kommer å legger seg ved siden av meg og stirrer på meg intenst. Han kan godt male når han gjør det. Plutselig hopper han frem å slår meg, freser og av til biter. Jeg skjønner ikke hva det kan være. Andre ganger kommer han bare for å kose. Begynner å bli litt nervøs, for jeg skjønner ikke når han har tenkt til å gjøre det eller hvorfor han gjør det... Han gjorde det ikke før.

Han er tre år og kastrert. 

Anonymous poster hash: a8822...adf
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avlivning er en god løsning. Hva om den angriper andre folk? Sørg i det minste for å holde den inne eller i bånd!

Anonymous poster hash: b65d5...bd2
AnonymBruker
Skrevet

Avlivning er en god løsning. Hva om den angriper andre folk? Sørg i det minste for å holde den inne eller i bånd!

Anonymous poster hash: b65d5...bd2

Jeg håper du tuller. 

Det er forresten en innekatt. Den har stor veranda og god plass og kattekompis og alt som skal til for at den skal ha det bra sånn sett. 

TS

• Liker 5
Gjest Belle âme
Skrevet

Katten til mormor blei plutselig aggressiv, den hadde jurkreft.

Kanskje den er sjuk, skada(Har vondt) eller berre kjeder seg og vil leike?

Skrevet

Jeg syns du skal ta han med til dyrlegen. En slik endring i adferden kan ofte være tegn på sykdom eller skade.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ta den med til veterinæren. Endringer til det verre, kan bety at den har smerter og får utløp for smertene ved å utarte seg slik. Så det er best at du får den til veterinæren så fort som mulig.

Anonymous poster hash: b07e6...b7a
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt som av og til kommer å legger seg ved siden av meg og stirrer på meg intenst. Han kan godt male når han gjør det. Plutselig hopper han frem å slår meg, freser og av til biter. Jeg skjønner ikke hva det kan være. Andre ganger kommer han bare for å kose. Begynner å bli litt nervøs, for jeg skjønner ikke når han har tenkt til å gjøre det eller hvorfor han gjør det... Han gjorde det ikke før.

Han er tre år og kastrert. 

????

Anonymous poster hash: d2737...ccc

• Liker 3
Skrevet

Det kan godt være at katten din har en skade som gjør vondt hvis du kommer for nær.

En annen mulighet er at den reagerer på for mye kos, og vil si i fra at nå er det nok.

AnonymBruker
Skrevet

Kattene var hos dyrlegen for en mnd siden å ble sjekket og fikk vaksiner, så tror ikke det er noe medisinsk. Han velger det tross alt helt selv å legge seg oppi ansiktet mitt, stirre på meg (han får et helt rart og spesielt blikk) og så slå meg, uten at jeg har tatt på han eller gjort noe. Og med å slå mener jeg å slå med flat hånd, hehe. Uten klør. Eller daske om det er et bedre ord. 

Det er ikke vondt, ikke når han biter heller, jeg bare skvetter helt sykt, for det skjer så fort. Jeg skjønner ikke om dette er en slags lek eller hva det er for noe... 

TS

Skrevet

Slå den tilbake. Det er lov å slå i selforsvar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring krisesenteret. Ingen fortjener å bli slått.  :icon_lol:

Anonymous poster hash: 0e634...f1b
  • Liker 3
Skrevet

Kattene var hos dyrlegen for en mnd siden å ble sjekket og fikk vaksiner, så tror ikke det er noe medisinsk. Han velger det tross alt helt selv å legge seg oppi ansiktet mitt, stirre på meg (han får et helt rart og spesielt blikk) og så slå meg, uten at jeg har tatt på han eller gjort noe. Og med å slå mener jeg å slå med flat hånd, hehe. Uten klør. Eller daske om det er et bedre ord. 

Det er ikke vondt, ikke når han biter heller, jeg bare skvetter helt sykt, for det skjer så fort. Jeg skjønner ikke om dette er en slags lek eller hva det er for noe... 

TS

Noen katter (og dyr generelt) oppfatter det som truende hvis man stirrer tilbake når de stirrer på oss. Kanskje det har noe med det å gjøre? Har lagt merke til at dominante katter ofte prøver å stirre deg i senk,mens de mer underlegne ofte lukker øynene eller ser bort dersom man stirrer for lenge på dem.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slår han deg :sjokkert:  Fortell han at man ikke skal slå kvinner ;)

Anonymous poster hash: 06094...cad
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt som av og til kommer å legger seg ved siden av meg og stirrer på meg intenst. Han kan godt male når han gjør det. Plutselig hopper han frem å slår meg, freser og av til biter. 

Jezuz. Du må snakke høyt til den og si nei. Gi den et klaps på halen også hvis den ikke gir seg. Høres ut som en katt som ikke har fått oppdragelse.

Anonymous poster hash: 47897...6c3

Gjest Angry Man
Skrevet

Den er jo ikke aggressiv når klørne er inne da. Ikke virkelig aggressiv ihvertfall. Er vel neppe noen advarsel siden det skjer på en slik måte så enten lek eller en slags atferdsmessig mekanisme. <shrugs>

Skrevet

Stirrer du tilbake?

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner til en katt som vil lekebite deg hvis du slutter å kose. Jeg ble redd første gangen det skjedde for jeg trodde jeg hadde gjort noe så katten fikk vondt, men han ville bare ha mer kos. 

AnonymBruker
Skrevet

Katten min kan også gjøre sånt,og han liker å bite.Kan hogge til midt under kos,men tror ikke han mener noe vondt med det da.Når det skjer holder jeg han litt fast,ser han i øynene og sier med litt streng stemme: "Ikke bite - være snill guttepus" :nigo:

Funker faktisk hver gang.

Anonymous poster hash: 66379...88d
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kill that fucking pussi before it kiill someone åååå

Anonymous poster hash: b1e3a...b0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dump han

Anonymous poster hash: 5c87e...f15
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...