Gjest gopia Skrevet 5. september 2004 #1 Skrevet 5. september 2004 jeg er så lei av at samboeren sitter foran pcen dag ut og dag inn. noen timer her og der er jo greit...denne uken har vi ikke lagt oss en gang sammen...han kommer diltende etter lenge etter at jeg har sovnet..jeg har sagt i fra tidligere at jeg føler meg litt tilsidesatt og forbigått..i går satt han og spilte fra 12 til syv, da fikk vi gjester, men så fort de forsvant ut av huset gikk han og spilte igjen..han kom og la seg fem i natt..prøver å tenke ut hva jeg kan gjøre for å få han bort derifra, men kjenner at jeg ikke orker å engasjere meg jeg heller...gir litt f... forsi jeg har tatt det opp så mange ganger samtidig som jeg syns han selv bør se feilprioriteringen..i går var jeg sikker på at han skulle komme å legge seg sammen med meg, så jeg tente sterinlys på rommet og venta. han pussa jo tenna sammen med meg så jeg tenkte at vi kunne kose oss litt, mmen desverre satte han seg for å spille... blir snart sprø av dette jeg! gi meg råd!! skal jeg kaste maskinen ut av vinduet???
Gjest 1111 Skrevet 5. september 2004 #3 Skrevet 5. september 2004 Jeg har vært i akkurat samme situvasjon som deg. det eneste han gjorde var å sitte foran den dumme skjermen og spille skytespill. Syns du skal ta det opp med han og fortelle han hvor mye det plager deg. sett noen grenser! etter at jeg snakket ordentlig med kjæresten min har han skjerpet seg. fortsatt må jeg minne han på at jeg faktisk er der jeg og, men nå vet han i alle fall hva jeg føler. Snakk med han du.
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2004 #5 Skrevet 5. september 2004 Min er også glad i data, men jeg har funnet ut noe, jeg sier bare til han "du kan jeg gå på rommet ditt og spille mortal kombat?" Også sier han ja, 5 min kommer han krypende inn hihi Skal de først spille, er det bedre med playstation enn data, hurra for 2-player!
Gjest Esther Skrevet 5. september 2004 #6 Skrevet 5. september 2004 Jeg for min del trodde PC-spilling var forbeholdt 12-16-åriger. Til og med 18-åringen min har moderert spillingen betraktelig etterhvert som han fikk andre interesser...
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2004 #7 Skrevet 5. september 2004 Også kommer det tilbake ettersom de blir eldre.
Mitzi Skrevet 5. september 2004 #8 Skrevet 5. september 2004 Også kommer det tilbake ettersom de blir eldre. Noen mannfolk blir aldri voksne... Jeg har en datagal mann i huset sjøl. Heldigvis er jeg datanerd selv, så vi slåss om hvem som skal få sitte foran PC'n og hvem som må nøye seg med TV'n og PS2... Til gopia: kanskje du kunne prøve å forføre ham til sengs? Lag en romantisk middag, tenn stearinlys, snik deg opp bak ham og hvisk noe uimotståelig i øret på ham mens han spiller, iført sexy undertøy (du, altså, ikke han...). Og når dere har det koselig og prater sammen, så kan du prøve å ta opp hvor tilsidesatt du føler deg.
Chihiro Skrevet 5. september 2004 #9 Skrevet 5. september 2004 Hva skal jeg si, du har min fulle forståelse og sympati. Her i huset er det likedan... har ennå ikke klart å finne på noe sjakktrekk. Sexstreik kanskje?
Catia Skrevet 5. september 2004 #10 Skrevet 5. september 2004 Typen spillte også mye.. Først sa jeg ifra og han skjerpet seg. Ble av og til irritert når han spillte om kveldene, men ikke så kult for han når han ikke fikk gjøre det når han ville sa han. Jeg prøvde heller følge med på spillene, engasjere meg og spille jeg også. ganske gøy faktisk! Etterhvert spiller han mindre, mer når jeg ikke er hjemme. Men han tar hensyn til meg og er sosial, og jeg tar hensyn til han og heller engasjerer meg og hinter spøkefullt at nå kan vi da gjøre noe annet, se film feks., andre ganger bare lar jeg han holde på, når han er helt hekta, syns han er søt som er så inni spillet som om det er sååå viktig og alvorlig det han driver med, og jeg bare ler av ham når han vil ta noen runder til med spillet "jaja" sier jeg, "kos deg du, så kan vi finne på noe etterpå". Viktig å ikke være "mor" , sette grenser. Han må få lov til å gjøre det han syns er kult også, men syns det hadde tatt overhånd om det gikk utover at vi ikke lenger hadde sex el at han satt der fra morgen til kveld...
Gjest GreenSky Skrevet 5. september 2004 #11 Skrevet 5. september 2004 Jeg for min del trodde PC-spilling var forbeholdt 12-16-åriger. Til og med 18-åringen min har moderert spillingen betraktelig etterhvert som han fikk andre interesser... Å nei, det er nok ikke det. Eks-samboeren er 36 år gammel, han spilte hver dag i mange, mange timer i strekk. Det holder han på med enda, etter hva jeg hører. Men jeg skjønner det godt, jeg. Sitter stort sett foran pc-en hver dag selv. Men det er jo noe annet når en er singel, da.
Gjest TomKrus Skrevet 5. september 2004 #12 Skrevet 5. september 2004 Men det er jo noe annet når en er singel' date= da. Jepp, er man sammen med noen holder man seg til playstation og to kontrollere. Mye mer sosialt.
Gjest TomKrus Skrevet 5. september 2004 #14 Skrevet 5. september 2004 Det er gøy det, ja. That's my kind of gal Spill er lek, og lek er viktig. Det er når man slutter å leke man blir gammel. Noe vi alle vel har hørt før. Men at han sitter for seg selv foran pc-en hele tiden, kan nok bli litt stusselig, ja.
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2004 #15 Skrevet 5. september 2004 Også kommer det tilbake ettersom de blir eldre. Det er i så fall fordi de fortsatt befinner seg på 13-års stadiet det.
Gjest Lea Skrevet 5. september 2004 #16 Skrevet 5. september 2004 Det er omvendt her i huset. Jeg bruker MYE tid på PC-en min. Spiller, surfer og jobber. Det går nok med litt tid, ja. Får noen klager av og til. Men jeg prøver å fordele tiden min. Gjør ting sammen med sambo fra klokka 19 og utover kvelden. Men han legger seg før meg uansett, så jeg får litt tid med min gode venn PC-en utpå kvelden også.
Gjest Esther Skrevet 5. september 2004 #17 Skrevet 5. september 2004 TomKrus skrev: Spill er lek, og lek er viktig. Det er når man slutter å leke man blir gammel. Noe vi alle vel har hørt før. Men at han sitter for seg selv foran pc-en hele tiden, kan nok bli litt stusselig, ja. Nå vet jeg om leker som er både mer sosiale og ikke minst morsommere enn PC-spill når man har en partner.
Gjest TomKrus Skrevet 5. september 2004 #18 Skrevet 5. september 2004 Nå vet jeg om leker som er både mer sosiale og ikke minst morsommere enn PC-spill når man har en partner. Pøh! Da har ikke du spilt de siste spillene som har kommet på markedet. Men så klart, det er ingen lov mot å gjøre begge deler (samtidig)
Gjest Esther Skrevet 5. september 2004 #19 Skrevet 5. september 2004 Begge guttene mine spiller CS og Doom3, så jeg ser jo at det er noen fantastiske spill med en utrolig grafikk (ikke helt det samme som Super Mario på begynnelsen av 90-tallet) ...
Bandula Skrevet 5. september 2004 #20 Skrevet 5. september 2004 Min kjære er også (dessverre) hekta på dataspill, og kan spille i timesvis... Jeg blir lei innimellom, men bare finner på noe annet å gjøre. Hender jeg sier noe sånt som "Du er mer glad i pc'en din enn meg du..", og det hjelper! Men jeg merker at jeg får mindre og mindre tålmodighet... Og en dag så blir det mørkt her i huset! -Oj, der gikk strømmen, gitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå