AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Stadig flere nordmenn setter stadig mer av pensjonen sin i aksjefond. Man har observert at aksjekursene går oppover, også tror man at det bare vil fortsette. Men ingenting kan vokse inn i himmelen. What goes up must come down. Tror dere mange vil få seg en ubehagelig overraskelse? Er vi klare for et børscrack? Anonymous poster hash: d6e50...24a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Historie viser da krakk innimellom. De som sparer i fond tar ikke ut ved krakk. Det er her folk gjør feil. Kjøper i oppgangstider og selger seg ut i nedgangstider. Da ber du om juling Anonymous poster hash: 64e96...891 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Historie viser da krakk innimellom. De som sparer i fond tar ikke ut ved krakk. Det er her folk gjør feil. Kjøper i oppgangstider og selger seg ut i nedgangstider. Da ber du om julingAnonymous poster hash: 64e96...891 Du anbefaler altså å selge nå? Anonymous poster hash: d6e50...24a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Sparing til pensjon skal være langsiktig, og over tid forventes høyere avkastning i aksjefond enn f.eks i rentefond. Man bør derimot i tiden før pensjonsalder redusere andel i aksjefond, nettopp på grunna av den risikoen du omtaler. Anonymous poster hash: 2c75c...a34 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Til ts. Ser du krakk på børsen nå? Jeg anbefaler ikke noe. Børs går opp og ned. Jeg sjekker børs....den har vært kunstig høy en stund. Så gikk den til det vi kaller normalen. Siden er det opp en dag, så er det ned igjen. Jeg har kun sett fra deg, noen som snakker om krakk.Anonymous poster hash: 64e96...891
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Jeg ville aldri satt en stor sum inn i aksjefond nå. Begynne med å spare litt hver mnd Istedenfor. Anonymous poster hash: 91918...4f9
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Historie viser da krakk innimellom. De som sparer i fond tar ikke ut ved krakk. Det er her folk gjør feil. Kjøper i oppgangstider og selger seg ut i nedgangstider. Da ber du om julingAnonymous poster hash: 64e96...891 Å ikke ta ut kan selvfølgelig gå bra, gitt at det går oppover igjen, men det er jo også betydelig risiko for å la ting "brenne inne" i et krakk, man har ingen garanti for at man ikke mister pengene i fondet. Det kommer selvsagt helt an på sammensetningen av porteføljen og risikospredning i fondet, men jeg ville nok ikke sittet å se rolig på at fondet går ned og bare håpe at det går bra. Man bør ha en slags stop loss strategi også med aksjefond, og selv om man ikke kan snu skuta like enkelt som med enkeltaksjer så bør man ha vurdert dette før man går inn i fond. Anonymous poster hash: 991b0...f86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå