AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #41 Skrevet 26. juni 2015 Faktisk så er religionen bare en unnskyldning for å drive med dette, og det kommer fra meg som er 10% muslim. Liker mindre og mindre si at jeg er muslim jo mer som skjer ute i verden. Blir jo nesten flau? Anonymous poster hash: 99432...9a6
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 26. juni 2015 #42 Skrevet 26. juni 2015 (endret) Jeg synes det virker som om 90% av dagens kriger handler om religion. De resterende 10% handler om etnisitet. Anonymous poster hash: 1930a...a59 Det er snakk om igjennom historien ikke bare de siste 10 årene. Som sagt religion er ofte brukt som unnskyldingen men det er sjeldent den virkelige grunnen. Endret 26. juni 2015 av Balian de Ibelin
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #43 Skrevet 26. juni 2015 Jeg vil vel kanskje heller tro at det er en vestlige verden som er skyld i terroren. Hadde ikke vi undertrykt disse delene av verden i all denne tiden hadde det neppe funnes terrorisme. Muhammed startet sin karriere med drap og hevntokter. Var det den vestlige verdens skyld? Anonymous poster hash: db538...f66 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #44 Skrevet 26. juni 2015 Ehm.. I Norge har du mange råtne egg, selv om ikke alle er terrorister. Du har jo også etniske nordmenn som har reist ut og slåss sammen med IS. Enda vi faktisk lever i et veldig stabilt land med en velferdsstat, så det blir ikke helt rett å sammenligne med oss heller. Ser du til USA ser du jo hvor mange gærninger det finnes der uten at de har en religion engang. I verden har du 1,6 milliarder muslimer. De kunne skapt ganske mye mer elendighet om de hadde ønsket det. Og om du ser til USA: Anonymous poster hash: c605e...66a Hvor fant du den grafen? Anonymous poster hash: db538...f66
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #45 Skrevet 26. juni 2015 Denne religionen går meg på nervene. Terror, terror, terror. Drap, drap, drap. Blod, blod, blod. Og det verste av alt er at de er stolte av jævelskapen. De filmer det og legger ut skrytevideoer på nettet. "Se så flinke vi er til å lage mest mulig jævlige drap". Flere enn meg som er drittlei hele islam?Anonymous poster hash: b05d5...cae Ekstremister, halshugging og terror... Møkkafolk!Anonymous poster hash: 9528d...23f
Snof Skrevet 26. juni 2015 #46 Skrevet 26. juni 2015 (endret) Fortsatt er det få som skjønner at islam er hovedårsaken til stagnasjon, terroren som følger i islams fotspor. En god start er å slutte å late som at alle religioner er det samme, men heller hva som faktisk promoteres, blant annet hva som står i koranen, samt Muhammeds liv. Alt for mange tror at dette er helt likegyldig, og at det om så kunne vært twilight sagaen som var koranen, uten at det hadde betydd noe som helst. Kjekt å si at det bare er mennesker som bruker religion, men med null peiling på hva som står der. Det er ønsketenkning på sitt beste. Mind reading kalles det, der terroristene sier motivet er islam, mens disse "mind readers", blant annet her på KG, sier at det ikke stemmer, og at de bare bruker religion til et annet udefinerbar årsak. 1. Muhammeds liv er ikke fredfullt og kunne sammenlignes med de verste vikingene, eller Ghengis Khan. Dette er en mann som hylles, og anses som nærmest det perfekte mennesket. Tro om dette har noen påvirkning? 2. Islam ble opprettet som en bokstavtro religion, der jødedommen og kristendommen hadde blitt korrumpert av mennesket. Dette ved at mennesket tilpasset religion til mennesket. Islam er i sin natur, perfekt, bokstavtro og evig gyldig. Det er guds bokstavelige ord, gitt av erkeengelen Gabriel. Dette er i sterk kontrast til kristendommen, der religiøse anser det som et forhold mellom gud og mennesket, og er dermed mer åpen for å lese det metaforisk. Det er dermed vanskelig å forkaste oppmuntringene til jihad, drap eller religiøst apartheidsystem. 3. Islam har svært generelle oppmuntringer til vold mot alle ikke muslimer. I jødedommen, så er slike oppmuntringer mer spesifisert mot en bestemt folkegruppe, og dermed letter å gjøre ugyldig idag. Noen vil vel snakke om konteksten, men det er ganske enkelt. Som mye i religion, så er konteksten krig. Mesteparten av budskapet fra gud, ble gitt i krigs sammenheng. Muhammed førte nærmest non stop krigføring, inntil han døde, der han erobret nærmest hele midtøsten. Man snakker om Medina versene og Mekka versene i denne sammenhengen. Der han i starten var fredfull, men ble mer voldelig ettersom han fikk flere tilhengere. Det er synd å si, men man må nærmest rive seg i håret, skyve på med litt godvilje, for å klare å fortolke islam sånn ok/fredfullt. Det er derimot umulig å påstå at terroren vi ser, er såpass fjernt fra budskapet, at vi snakker om noe helt annet. Det fascinerer meg den dag idag at media hopper over hva terrororganisasjonene/terroristene selv sier er motivet for terroren, samt tekster (sura/vers) de refererer til. Det blir vel for opplagt da? Endret 26. juni 2015 av Snof 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #47 Skrevet 26. juni 2015 Denne religionen går meg på nervene. Terror, terror, terror. Drap, drap, drap. Blod, blod, blod. Og det verste av alt er at de er stolte av jævelskapen. De filmer det og legger ut skrytevideoer på nettet. "Se så flinke vi er til å lage mest mulig jævlige drap". Flere enn meg som er drittlei hele islam? Anonymous poster hash: b05d5...cae Ikke si meg at du er så naiv at du baserer din mening om islam på det media fremstiller? Skolen har en jobb å gjøre. Anonymous poster hash: 3824c...d28 1
Maleficenta Skrevet 26. juni 2015 #48 Skrevet 26. juni 2015 (endret) Det er ikke selve religionen som er problemet, men ekstremistene innenfor den. Anonymous poster hash: 2ebae...dd6 Troen gjør dem tydeligvis aggressive. Det farlige med religioner er at en hvilken dom helst psycho kan opprette en sekt og hjernevaske tusenvis av mennesker til å gjøre faenskap i religionens navn. Jo man kan skylde på religion, for religion er skapt av nettopp maktsyke mennesker som ønsker å kontrollere andre. Endret 26. juni 2015 av Maleficenta 1
Snof Skrevet 26. juni 2015 #49 Skrevet 26. juni 2015 (endret) Ikke si meg at du er så naiv at du baserer din mening om islam på det media fremstiller? Skolen har en jobb å gjøre. Anonymous poster hash: 3824c...d28 Ikke si meg at du er så naiv at du baserer din mening om islam på det media fremstiller? Man hører konstant at det er "fredens religion", og at det "ikke har noe med islam å gjøre" i media. Heldigvis begynner folk sånn forsiktig å forstå bedre. På skolen tror jeg ikke man kan lære så mye om islam. Vil kreve for mye tid, og ALT ALT ALT for kontroversielt. Du kan jo lese koran/hadith, og ta en vurdering selv. Er ikke så fredfullt som det media fremstiller det som. Endret 26. juni 2015 av Snof 5
Gjest Sunhands Skrevet 26. juni 2015 #50 Skrevet 26. juni 2015 Ekstremister, halshugging og terror... Møkkafolk!Anonymous poster hash: 9528d...23f Tunisierne avsatte den religiøse regjeringen de hadde. Selv om de er muslimer, er ikke dette noe de står for.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #51 Skrevet 27. juni 2015 Dere må bare passe på litt . Jeg har nevnt det før og skal nevne igjen. Hvor jeg jobber så har jeg spurt muslimene hvorfor skjer dette ofte drap på andre uskyldige mennesker. Fikk svar fra de: " De terrorister dreper, fordi at han ikke har noe familie og at amerikanere har drept familien " osv osv Det var dette jeg fikk svar fra de og VI skal ikke glemme at vi har også terrorist Breivik. Det finnes sikkert mange terrorister afrika/Somalia som er kristne som er også terrorister. Vi som er så trygge at vi sitter og har det godt burde ikke skrive så dumme kommentarer om de som gjør dette. Anonymous poster hash: 12468...2c3 1
Cowboy Lotte Skrevet 27. juni 2015 #52 Skrevet 27. juni 2015 Jepp, vi nordmenn er drittlei hele Islam! Jeg foreslår å forby hele dritten! Ingen kommer til å savne det, for utenom gærne psykotaper...
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #53 Skrevet 27. juni 2015 Har alltid ment det og jeg tror ingen andre noen gang kan overbevise meg om noe annet enn at religion er roten til alt vondt. Det er kanskje lett for meg å si som ateist, men det å tilbe usynlige "krefter" i universet og i noen tilfeller la det rettferdiggjøre det du gjør er for meg helt uforståelig. Ja, muslimene var jo så fredelige før europeerne kom på besøk! Kjenner du islams historie? Hvis ikke, gjør deg selv og oss en tjeneste ved å lese litt om historien helt fra Muhameds tid på den arabiske halvøy. Anonymous poster hash: b05d5...cae Synes du skal være litt forsiktig med å si slike ting. Blant annet kristendommen har også hatt en ganske skammelig historie. Ingen har vel nevnt muslimer her? Det er snakk om islam. Denne terroren du snakker om blir begått i islams navn. Anonymous poster hash: b05d5...cae Må bare si fra fordi det irriterer meg noe grenseløst: ISLAM er en religion, ikke et land/ verdensdel. Muslimer er det de som følger Islam kalles. Norge har hatt 1 dårlig egg. I den muslimske verden er det tusenvis, kanskje millioner av dårlige egg. Der er forskjellen. Anonymous poster hash: 1930a...a59 Det er jo ikke så veldig rart. Ettersom de er oss tallmessig overlegne 100 til 1. Nei, helt sikkert enda mer! Islam er den 2. største religionen i verden. Anonymous poster hash: a24a8...28e 1
Apis Skrevet 27. juni 2015 #54 Skrevet 27. juni 2015 Jepp, vi nordmenn er drittlei hele Islam! Jeg foreslår å forby hele dritten! Ingen kommer til å savne det, for utenom gærne psykotaper... I demokratiets, ytringsfrihetens og religionsfrihetens navn la oss forby det..
Tabris Skrevet 27. juni 2015 #55 Skrevet 27. juni 2015 Jeg har ikke problemer med religiøse, jeg har problemer med fanatikere. De kommer i alle varianter, også utenfor religionen. Noe denne tråden er et godt (og ganske skremmende) eksempel på. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #56 Skrevet 27. juni 2015 Jeg har ikke problemer med religiøse, jeg har problemer med fanatikere. De kommer i alle varianter, også utenfor religionen. Noe denne tråden er et godt (og ganske skremmende) eksempel på. Hva legger du i fanatiker? Anonymous poster hash: b05d5...cae
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #57 Skrevet 27. juni 2015 Tabris, du har ikke problemer med en religion som oppfordrer til vold, bare de som følger oppfordringene? Blir litt som å si at du ikke har noe problemer med rasisme, bare rasister. Anonymous poster hash: b05d5...cae 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #58 Skrevet 27. juni 2015 Norge har hatt 1 dårlig egg. I den muslimske verden er det tusenvis, kanskje millioner av dårlige egg. Der er forskjellen. Anonymous poster hash: 1930a...a59 Så er Norge 4 millioner mennesker mens den muslimske verden er over 1 milliard. Mye av det samme, med andre ord.Anonymous poster hash: 045a4...2d2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #59 Skrevet 27. juni 2015 Så er Norge 4 millioner mennesker mens den muslimske verden er over 1 milliard. Mye av det samme, med andre ord.Anonymous poster hash: 045a4...2d2 Om så bare en halv prosent muslimer er ekstremister, så betyr det likevel flere hundretusen. Hvordan du får det til å stemme at hele befolkningen i Norge er ekstremister må du gjerne begrunne. Anonymous poster hash: db538...f66
Tabris Skrevet 28. juni 2015 #60 Skrevet 28. juni 2015 Hva legger du i fanatiker? Anonymous poster hash: b05d5...cae Folk som ser seg blind på det fiendebildet de lager i sitt eget hode, og som er fullstendig avstengt fra nyanseringer. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå