AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #21 Skrevet 26. juni 2015 Hvilken religion fulgte han? Ingen. Muslimer er hjernevasket av en religion. Ja, noen ødelegger for alle og det er lett å sette mennesker i bås. MEN: Men det blir som å si: To elever i en klassr ødela sengen på et hotellrom på en klassetur. Hele klassen ble straffet med å bli kastet ut av hotellet og måtte reise hjem fra turen. TO har da ødelagt for 30. Selv om de er uskyldige, rammes de også, fordi de er i klasse med disse to. Poenget er at nei, det er kun ekstremister som er farlige i religionen, men på grunn av tilhørighet, blir alle satt i bås som terrorister. Jeg støtter ts, forby islam som religion, spesielt i Norge!!Anonymous poster hash: 86d58...c6a ABB kjempet mot et mål for sin ´gruppe´, eller trodde han gjorde det, like mye som enhver annen terrorist gjør. At du ikke vil se sammenhengen er ikke overraskende, da vil du jo selv bli bitt i baken av din egen håpløse retorikk. Islam kan ikke og skal ikke forbys i et land som Norge, da kan vi like gjerne forkaste demokratiet og menneskerettighetene og gå tilbake til tiden da vi dunket hverandre med kubber. Anonymous poster hash: 045a4...2d2 3
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 26. juni 2015 #22 Skrevet 26. juni 2015 Jo, det gjorde du. Anonymous poster hash: b05d5...cae Jeg bare elsker når vilt fremmede mennesker på internet forteller meg hva jeg gjør eller ikke gjør. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #23 Skrevet 26. juni 2015 Hmm.. Jeg deler på sett og vis dine meninger, om å være dritt lei av hele islam osv. Men, samtidig så.. Tenker jeg på alle muslimene i Tunisia f.eks. som blir indirekte skadelidende av dette. Og som ser på dette som like grusomt og forferdelig som vi uten noe forhold til islam eller annen religion gjør. Vanlige moderate muslimer som ikke vil noen vondt. Leste jo at det var nærmest lynsjestemning i Tunisia når politiet fakket (en av?) drapsmannen/drapsmennene. Lynsjestemning - av moderate muslimer - mot en annen ekstrem muslim - som hadde drept vestlige. Syntes det er leit, at også jeg har begynt å tenke litt sånn.. "Disse muslimene/j*vla islam". Anonymous poster hash: 5c685...a78 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #24 Skrevet 26. juni 2015 Fungerer vel svært lite å si at man vil forby en bestemt religion. Det man kunne gjøre var å frata det norske statsborgerskapet til dem som reiser ut for å delta i krig, slik som da disse norske ISIS-krigerne. For slik jeg ser det er det jo omtrent nesten en gulrot de får-først skyter og kriger og herjer de "nedi der" og så kan de komme "hjem til Norge" med alle problemer og eventuelle drapstanker/drapsmål og blir en regelrett fare. Hvis man hadde fått høre at "drar du ut dit og skal krige-så mister du ditt norske statsborgerskap. Sette hardt mot hardt hjelper. Anonymous poster hash: 430d6...ae2 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #25 Skrevet 26. juni 2015 Tror dere man kan bekjempe islam ved å forby den? Haha. Tro meg, de kommer ikke til å bry seg. Anonymous poster hash: b05d5...cae 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #26 Skrevet 26. juni 2015 Lynsjestemning - av moderate muslimer - mot en annen ekstrem muslim - som hadde drept vestlige. Jadajada, men denne tråden handler ikke om muslimer. Den handler om islam. Anonymous poster hash: b05d5...cae
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #27 Skrevet 26. juni 2015 Da er de heller ikke muslimer om de gjør det du ramser opp her. Islam så svart hvitt.Anonymous poster hash: 97f87...e98 Da definerer du muslim som en som følger islam til punkt og prikke. Det er greit, men da må du også si at alle såkalte "moderate muslimer" ikke er muslimer. Anonymous poster hash: b05d5...cae
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #28 Skrevet 26. juni 2015 Det er ikke selve religionen som er problemet, men ekstremistene innenfor den. Anonymous poster hash: 2ebae...dd6 Jo, det er noe alvorlig galt med religionen når den resulteter i drap, krig og terror gang på gang. Det er ikke tilfeldig at mesteparten av den muslimske verden har blodige konflikter og undertrykking av befolkningen. Islam er et problem. Det er på tide at vi klarer å innse dette. Anonymous poster hash: 1930a...a59 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #29 Skrevet 26. juni 2015 det er noe alvorlig galt med religionen når den resulteter i drap, krig og terror gang på gang. Det er ikke tilfeldig at mesteparten av den muslimske verden har blodige konflikter og undertrykking av befolkningen. Islam er et problem. La meg leke djevelens advokat her, og si at kanskje de bare har feiltolket Koranen? Anonymous poster hash: b05d5...cae 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #30 Skrevet 26. juni 2015 Jeg vil vel kanskje heller tro at det er en vestlige verden som er skyld i terroren. Hadde ikke vi undertrykt disse delene av verden i all denne tiden hadde det neppe funnes terrorisme. Lederene deres har klart å undertrykke befolkningen sin helt fint selv. Anonymous poster hash: 1930a...a59 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #31 Skrevet 26. juni 2015 Det er terrorister som er problemet, ikke muslimer. Like mye som at ABB var skyld i 22 juli, ikke nordmenn eller norsk kultur. Allikevel må sette inn mye strengere tiltak framover, og ikke minst hjelpe lokale styrker som kurderne i kampen for nedkjempe terroristene i deres tilholdssted i Midt-Østen. Anonymous poster hash: 045a4...2d2 Norge har hatt 1 dårlig egg. I den muslimske verden er det tusenvis, kanskje millioner av dårlige egg. Der er forskjellen. Anonymous poster hash: 1930a...a59 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #32 Skrevet 26. juni 2015 Så lenge det finnes mennesker vil slikt skje. Religion er bare en av mange ting som får mennesker til og drepe. Fjern religion og mennesket vil finne på noe nytt og drepe over. Uansett så har bare 7% av alle verdens kriger hat med religion å gjøre. Om noen alvorlig talt tror at verden ville blitt fredeligere om man fjerer islam eller all religion når 93% av verdens kriger er pga andre ting. Ja da er disse menneskene ekstremt naive. jeg vet man ikke skal si slikt. Men jeg holder meg til fakta som det er skrevet av Encyclopedia of Wars hvor det står klar og tydelig at selv om religion ofte blir brukt som unnskylding så er det så og si aldri den faktiske grunn. Jeg vet at mange nekter og tro det men fakta forandrer seg ikke bare fordi man ikke vil tro på den. Og jeg skrev ikke dette for å forsvare hva islamister gjør- Jeg synes det virker som om 90% av dagens kriger handler om religion. De resterende 10% handler om etnisitet. Anonymous poster hash: 1930a...a59
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #33 Skrevet 26. juni 2015 Hmm.. Jeg deler på sett og vis dine meninger, om å være dritt lei av hele islam osv. Men, samtidig så.. Tenker jeg på alle muslimene i Tunisia f.eks. som blir indirekte skadelidende av dette. Og som ser på dette som like grusomt og forferdelig som vi uten noe forhold til islam eller annen religion gjør. Vanlige moderate muslimer som ikke vil noen vondt. Leste jo at det var nærmest lynsjestemning i Tunisia når politiet fakket (en av?) drapsmannen/drapsmennene. Lynsjestemning - av moderate muslimer - mot en annen ekstrem muslim - som hadde drept vestlige. Syntes det er leit, at også jeg har begynt å tenke litt sånn.. "Disse muslimene/j*vla islam". Anonymous poster hash: 5c685...a78 Nettopp. Du har den gærningen som skjøt, også har du alle muslimene som prøver å hjelpe damen i den videoen her: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tunisia/reuters-37-drept-i-angrepet-mot-turisthotell-i-tunisia/a/23477987/ Bærer henne på solsengen bort fra stranden. Jeg har reist rundt i et land med stor terrorfare, og der prøvde de hele tiden å passe på oss fordi de var så redde for at noe skulle skje med oss. De ble så glade for at vi kom som turister så de kunne vise hvor gjestfrie de var og vise frem landet sitt. Jeg møtte så mange flotte mennesker der at jeg gråter når jeg ser hvor skadelidende de er av uroen der, de forsøker bare å leve vanlige fredelige liv. Anonymous poster hash: c605e...66a 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #34 Skrevet 26. juni 2015 La meg leke djevelens advokat her, og si at kanskje de bare har feiltolket Koranen? Anonymous poster hash: b05d5...cae Nei, de har tolket den riktig. Det står i koranen at vantro kan drepes. Det står at man kan steine kvinner og hogge hendene av tyver. Koranen bygger på skrifter fra over 2000 år tilbake. Den hører ikke hjemme i dagens verden, og det er et problem at enkelte fanatikere (over 1 mrd mennesker) tviholder på den. Anonymous poster hash: 1930a...a59 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #35 Skrevet 26. juni 2015 Norge har hatt 1 dårlig egg. I den muslimske verden er det tusenvis, kanskje millioner av dårlige egg. Der er forskjellen. Anonymous poster hash: 1930a...a59 Ehm.. I Norge har du mange råtne egg, selv om ikke alle er terrorister. Du har jo også etniske nordmenn som har reist ut og slåss sammen med IS. Enda vi faktisk lever i et veldig stabilt land med en velferdsstat, så det blir ikke helt rett å sammenligne med oss heller. Ser du til USA ser du jo hvor mange gærninger det finnes der uten at de har en religion engang. I verden har du 1,6 milliarder muslimer. De kunne skapt ganske mye mer elendighet om de hadde ønsket det. Og om du ser til USA: Anonymous poster hash: c605e...66a 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #36 Skrevet 26. juni 2015 \Og om du ser til USA: Anonymous poster hash: c605e...66a USA stenger grensene mer eller mindre for muslimer. Du kan ikke bruke deres fornuftige politikk som et argument for å vise til islam ikke er et problem. Hadde USA tillatt fri flyt av IS-sympatisører inn i landet sitt så hadde tallene vært annerledes. Radikalt annerledes. Anonymous poster hash: b05d5...cae 4
infectedsopp Skrevet 26. juni 2015 #37 Skrevet 26. juni 2015 Er drittlei hele greia! Allah mener du skal drepe alle ikke-troende og blabla ukeblad, fredelig religion my ass! Så en artikkel en gang hvor barna på skolen ikke kunne ha nisse sminke osv pga det støtet de muslimske barna (foreldrene)! Vet du hva, da skal de faen meg ikke få juleferie heller da!! 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #38 Skrevet 26. juni 2015 Denne religionen går meg på nervene. Terror, terror, terror. Drap, drap, drap. Blod, blod, blod. Og det verste av alt er at de er stolte av jævelskapen. De filmer det og legger ut skrytevideoer på nettet. "Se så flinke vi er til å lage mest mulig jævlige drap". Flere enn meg som er drittlei hele islam? Anonymous poster hash: b05d5...cae Ja jeg er drittlei alt av islam.Lei av at folk forsvarer denne grusomme religionen. Anonymous poster hash: 6f3b3...e59
Lanista1984 Skrevet 26. juni 2015 #39 Skrevet 26. juni 2015 Denne religionen går meg på nervene. Terror, terror, terror. Drap, drap, drap. Blod, blod, blod. Og det verste av alt er at de er stolte av jævelskapen. De filmer det og legger ut skrytevideoer på nettet. "Se så flinke vi er til å lage mest mulig jævlige drap". Flere enn meg som er drittlei hele islam? Anonymous poster hash: b05d5...cae Du roter fælt her. De fleste ofrene for islamister er muslimer. 1
Example Skrevet 26. juni 2015 #40 Skrevet 26. juni 2015 Helt greit å være dritlei islam. Det ville være rart om mange av oss faktisk ikke var det. Det er en kultur som rett og slett bryter med det vi selv står for, og mange av våre verdier. Det betyr ikke at man skal hate alle muslimer, for et menneske er et menneske, men som gruppe må muslimer bli flinkere til å vise avstand, ta avstand mot det som skjer, og samtidig bli flinkere til å tilpasse seg stedene de flytter. Islam bygger på en kultur som lite forenlig med andre, enten er med eller imot-tankegang. Samtidig som man har splittelser innad som har skapt større konflikter som aldri ser ut til å ta noen ende. Det er de ekstreme som får ha definisjonsmakta islam, det vises ganske ofte. Vi ser en utvikling nå i Norge hvor muslimer har blitt flinkere til å stå imot og vise et annet bilde, som er flott. Dessverre er det ofte slik at fokuset til slutt blir flyttet til at man skal værne om muslimer for hets etter angrep radere enn å se hvor angrepene kommer fra, nemlig kulturen de begge hevder å ta del av. Blir litt som at man skal værne om de høyreekstreme miljøene etter 22. juli. Det gir selvfølgelig ingen mening, men når det kommer til islam, er det det som skjer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå