Gå til innhold

Etterlysning av barnebok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden temaet barnebøker kom opp her på KG, så har jeg husket på en bok som handler om en ensom flodhest som jeg gjerne skulle hatt tak i. har den dessverre ikke selv lenger.

Flodhesten heter Frode eller Flode, er ikke helt sikker. hele boka spinner rundt det at han er så alene i verden, går i fiskebutikken alene, i parken alene osv.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i denne boka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være "Flode alene" som er skrevet av Trond-Viggo Torgersen. Vivian Zahl Olsen har laget tegningene.

Fin bok!

Skrevet

Søkte i katalogen til Deichmanske og fikk treff på Frode Flodhest skrevet av en som heter Frans Hopp. Kanskje det kan være det du tenker på?

Skrevet

"Flode alene" er dessverre utsolgt fra forlaget. Jeg ville hørt på biblioteket, de har den i hvertfall i mange eksemplarer her jeg bor.

Trond-Viggo har også skrevet en annen bok som heter "Hjalmar og Flode", den har de på Norli.

Skrevet

Boken var forresten fra 1979. Og når barnebøker er oppe til diskusjon her på kg, så er det jo gjerne bøker fra 70 og begynnelsen av 80-tallet...

Skrevet

Det er "Flode alene" av Trond Viggo jeg mener.

Jeg fant den på www.gnist.no , men den kunne ikke skaffes.. kan nok finne den på biblioteket, men skulle gjerne hatt et eksemplar selv.

Skrevet

Du kan jo alltids sjekke på antikvariat.net. Her er det mange som klarer å få tak i bøker som er utslogt hos forlaget :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...