Gå til innhold

210 cm lang seng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang må man være for at det skal være behov for å slenge på 10 cm ekstra på lengden når man skal kjøpe seng? Klarer man seg med 200 cm når man er under 190, eller er de 10 ekstra cm en vel verdt investering her?

Anonymous poster hash: c573e...527
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren er 192 cm, og vi har vanlig 200 cm lang seng. Han har aldri klaget over at den er for kort, men vi har kontinentalmadrass uten sengegavl i fotenden. Dermed støter ikke beina hans borti noen ting. Godt mulig han har føttene utenfor madrassen, uten at verken han eller jeg har lagt merke til det  :fnise:

Anonymous poster hash: 4ee0e...309
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel litt an på hvordan man sover og. Hadde en kompis som var 210cm, og han hadde 200 madrass rett og slett fordi han sov i fosterstilling alikevel:P

Anonymous poster hash: b73fa...f21
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er 175 og føttene mine havner fort utenfor hvis jeg ligger på magen, noe jeg gjør ganske ofte. Så det spørs mer på hvordan man sover enn hvor lang man er tror jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja søvnstilling er kanskje viktig ja :) 

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen flere innspill her? Jg personlig trenger ikke mer enn 2 meter, men plutselig kommer det en mann som skal "bo" i sengen, og han er gjerne en del lenger enn meg. Skal kjøpe dyr seng, så tenkte kanskje det var like greit å slenge på de ekstra 10 cm så slipper jeg å angre?

AnonymBruker
Skrevet

Er vanlig med 210 seng i andre land i Europa, er bare Norge som henger etter. Men det begynner å bli mer og mer vanlig.

Hadde investert i 210 seng :)

Anonymous poster hash: 8a028...623
Skrevet

Samboeren er over 190 og vi har 220 seng   :briller2: Fordi vi kan! 

Det er nok strengt tatt ikke nøvndig, men ingen ben faller utenfor og når man legger seg først/står opp sist kan man sove som en sjøstjerne.

Jeg synes det er veldig verdt det, men det er fordi vi har plass til det. Men samboeren pleide å klage da vi hadde 200 seng, fordi beina hans stakk utenfor. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk høre i sengebutikk at sengen optimalt sett bør være minst 20 cm lenger enn de som skal ligge i den.

Anonymous poster hash: ee828...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har strengt tatt ikke plass til 210 cm seng, men jeg har forøvrig ikke plass til 180 cm bred seng heller  :fnise:

Jeg får trykt senga inn altså, men rent ideelt hadde det vært best med 160x200 cm. MEEEN, jeg skal flytte innen 5-6 mnd, og da vil jeg få et større soverom. Og nå hadde jeg tenkt å investere i en "forever" seng, ikke noe midlertidig for 5 år :)

Dyre ekstra centimeter bare for en potensiell frier altså!  :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...