Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg irritert. Var på butikken når de åpnet i dag. Handle mye bla grønt og frukt. Et stykke å dra. Skal lage mye mat til kvelden.

Ser at frukt og grønthyllene er fylt opp. Kommer hjem så er f...hele post med sjalottløk ødelagt. De er helt myke.

Kålhuene på butikken var fine. Ser jo nå at de bare har renske av de ytterste lagene. Deler det i to, og pill råtten. Jeg skal lage kolslaw. Hjertesalat flyter i væske og er råtten. Glemte å snu esken. Sjampinjong kjøpte jeg ikke. Den lå brun...myk og skrukkete i esken. Spurte om de hadde andre på lager. Sa at de som er i disken er ubrukelig.

Nå må jeg dra ut på en annen butikk. Langt å kjøre.

Blir så irritert. Det er en stor butikk. Vet en venninne som er kokk har sendt mail til hovedkontoret om dette problemet, de svarte ikke på mailen hennes.

Det har vært slik siden de startet.

Anonymous poster hash: 87cf2...eda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reis tilbake med alt det du kjøpte som var ødelagt, då du hvertfall får pengene tilbake. Så reiser du til en annen butikk :)

Anonymous poster hash: 5f227...a2a

  • Liker 4
Skrevet

Reis tilbake med alt det du kjøpte som var ødelagt, då du hvertfall får pengene tilbake. Så reiser du til en annen butikk :)

Anonymous poster hash: 5f227...a2a

"Problemet" med å reise tilbake og få pengene igjen er, uansett hvilke garantier butikken har, som f.eks Kiwi, at bryderiet med å reise tilbake på langt nær kompenseres av beløpet man får igjen. Som f.eks et dårlig kålhode. Det kostet kanskje 20 kr, og du får da maks igjen 40. Det erstatter på langt nær det bryderiet man som forbruker har med å gå en ekstra runde på butikken, for så å dra et helt annet sted å handle. Noen ganger har man kanskje dårlig tid, eller rett og slett ikke mulighet til å dra til butikken igjen. 

Butikker som er slappe med varene sine burde få en langt strengere smekk på pungen, slik at vi som forbrukere slapp dette. 

Gjest Margit Spat
Skrevet

Meld fra til Mattilsynet om at butikken har sløve rutiner. Der er de skikkelig glad i rutiner og internkontroll, så om de tar et tilsyn vil de sikkert finne flere punkter enn kun grønnsakene som det er dårlig kontroll på.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om tilsynet går og sjekker frukt og grønt. Butikken vil ikke ha svinn så de selger hva som helst. Forbanner alle grønnsaker og frukt som er polstret i plast

Anonymous poster hash: 87cf2...eda

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om tilsynet går og sjekker frukt og grønt. Butikken vil ikke ha svinn så de selger hva som helst. Forbanner alle grønnsaker og frukt som er polstret i plast

Anonymous poster hash: 87cf2...eda

Nei, men det vet jeg.

Mattilsynet vil sjekke hvilke rutiner butikken har for å sikre at de selger trygg mat. For å verifisere at butikken har tilfredsstillende rutiner, sjekker de i hyllene om de har utgåtte varer osv + at de sjekker temperaturer i frysedisker ++. Sier du at du finner mye råtten frukt og grønt der, vil de selvsagt bruke frukt og grønt som sjekkpunkter. 

 

Nå er det ikke nødvendigvis slik at Mattilsynet rykker ut "med blålysene" om du tipser dem, men med tips (og gjerne fra flere) er det større sjanse for at denne butikken velges ut som tilsynsobjekt. 

Anonymous poster hash: 76470...fa9

  • Liker 3
Skrevet

"Problemet" med å reise tilbake og få pengene igjen er, uansett hvilke garantier butikken har, som f.eks Kiwi, at bryderiet med å reise tilbake på langt nær kompenseres av beløpet man får igjen. Som f.eks et dårlig kålhode. Det kostet kanskje 20 kr, og du får da maks igjen 40. Det erstatter på langt nær det bryderiet man som forbruker har med å gå en ekstra runde på butikken, for så å dra et helt annet sted å handle. Noen ganger har man kanskje dårlig tid, eller rett og slett ikke mulighet til å dra til butikken igjen.

Butikker som er slappe med varene sine burde få en langt strengere smekk på pungen, slik at vi som forbrukere slapp dette.

Den "smekken" eller straffen de får er jo at folk slutter å handle der. Så enten må de forandre rutinene sine før det er for sent eller så må de legges ned.

Skrevet (endret)

Når grønnsaker som vanligvis er hard begynner å bli myke, så er det tegn på at de ikke burde spises, kan bli sjuk... 

Endret av Cowboy Lotte
AnonymBruker
Skrevet

"Problemet" med å reise tilbake og få pengene igjen er, uansett hvilke garantier butikken har, som f.eks Kiwi, at bryderiet med å reise tilbake på langt nær kompenseres av beløpet man får igjen. Som f.eks et dårlig kålhode. Det kostet kanskje 20 kr, og du får da maks igjen 40. Det erstatter på langt nær det bryderiet man som forbruker har med å gå en ekstra runde på butikken, for så å dra et helt annet sted å handle. Noen ganger har man kanskje dårlig tid, eller rett og slett ikke mulighet til å dra til butikken igjen. 

Butikker som er slappe med varene sine burde få en langt strengere smekk på pungen, slik at vi som forbrukere slapp dette.

Du kan be om å få kompensasjon for utgiftene ved å måtte reise tilbake. Det er egentlig helt alminnelig erstatningsrett. Inntil nylig arbeidet jeg i matbutikk, og om noen ba om kompensasjon for reiseutgifter (bensin, bompenger), ga vi det. (Litt knotete å regne ut, og de fleste kunder visste ikke akkurat hvor lang de hadde kjørt eller hva de hadde betalt i bompenger, så ble litt random hva vi ga tilbake når kunder ikke hjalp oss på vei med beløpet). Om norn hadde f.eks fått ødelagt måltidet sitt pga dårlig kjøtt eller dårlige reker erstattet vi hele måltidet. (Noe av dette er egentlig ekstra-service, siden kunder egentlig må kunne dokumentere utgiftene de har hatt, men at dette her egentlig er innenfor det butikker skal erstatte er det ikke tvil om).

Anonymous poster hash: f5034...4af

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Syns du overdramatiserer. Håper du ikke kjefter ned den stakkar ansatte du møter på. Ja, frukt og grønt er ferskvare, og ja, de ansatte har et (stort) ansvar her, men alle kan være uheldige på butikken. Du sa selv at du glemte å snu salaten. Din skyld. Sånt skjer. Dra tilbake og få igjen penger, eller la butikken miste deg som kunde.

Du over her: Å betale folks bompenger har jeg aldri hørt om, er det snakk om en butikk på landet da eller..?

Edit til TS: Og siden du var der rett etter åpningstid rakk de ansatte ikke å få muligheten til å rydde i frukta?

Endret av vestia
AnonymBruker
Skrevet

Syns du overdramatiserer. Håper du ikke kjefter ned den stakkar ansatte du møter på. Ja, frukt og grønt er ferskvare, og ja, de ansatte har et (stort) ansvar her, men alle kan være uheldige på butikken. Du sa selv at du glemte å snu salaten. Din skyld. Sånt skjer. Dra tilbake og få igjen penger, eller la butikken miste deg som kunde.

Du over her: Å betale folks bompenger har jeg aldri hørt om, er det snakk om en butikk på landet da eller..?

Edit til TS: Og siden du var der rett etter åpningstid rakk de ansatte ikke å få muligheten til å rydde i frukta?

Nei, butikken ligger i en bydel ikke langt fra sentrum. Kundene som handler der kjører gjerne et stykke for å gjøre nettopp det, og avhengig av hvor de bor må noen kjøre gjennom bomringer, andre må f.eks kjøre over en bro.

Anonymous poster hash: f5034...4af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...