Gå til innhold

Når kan man reise med valpen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg henter en valp på 8 uker om tre uke. Og lurer rett og slett på om det er for tidlig å reise bort med den etter 3-4 uker? Er ikke snakk om en sydenreise, men en tur innenlands.

Anonymous poster hash: aab71...d62
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs helt på hunden. Er den trygg på deg/dere innen de ukene, så er det bare å reise :)

Anonymous poster hash: 15ba6...f1d
Skrevet

Valper sover veldig mye de første ukene så kan passe godt det dersom dere får bli litt kjent først. Husk at den må tisse veldig ofte så du må ha mulighet for hyppige pauser.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en god ide jeg. Valpen skal lære seg alt om livets realiteter i ung alder. Og jo mer den er med på tidlig, jo mer sosialisert blir den. Bare ha et bur til den der den føler seg trygg, så den kan sove under reisen. Og ta mange pauser for at valpen ikke skal bli overstimulert.

Anonymous poster hash: 7cea4...664
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist med min etter to uker hjemme (hun var da 10 uker). Sosialiser den godt, gjør den vant til mennesker, så går nok reisen fint. Min var så sliten etter sikkerhetskontroll og folk som ville hilse osv at hun sovnet på flekken da jeg satte bagen ned på gulvet foran meg. Sov hele flyturen på to timer. Alle er selvsagt forskjellige, men jeg tror det går fint for deg også :)

Anonymous poster hash: 183cf...4da

Skrevet (endret)

Vi reiste langt med bil da vår valp var 10 uker. Så hadde vi lange dager dit vi kom med mye sosialisering. Det hadde hun bare godt av, og jeg tror det var verdifullt at vi gjorde det. Hun er av skarp vakthundrase, og sammenlignet med andre av samme rase, så er hun mye mer omgjengelig enn det som er vanlig i rasen. 

Det viktigste er at valpen er sammen med dere og føler seg trygg der dere er.

Endret av Majott

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...