DysterPytten Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Jeg er helt hekta på Dior Overcurl sin mascara. ENDELIG en som ikke svir, ikke drysser, ikke gnir seg inn i øynene når jeg skal fjerne den osv. Den er rett og slett fantastisk. Bortsett fra at jeg føler den blir helt knusk tørr etter bare noen dager. Den legger seg ikke lenger fint på vippene og jeg får spiderlashes og ser virkelig ikke ut. Noen som har tips til hvordan den ikke skal være så tørr? Jeg har vasket kosten med jevne mellomrom med lunket vann og bittelitt balsam og skyllet og tørket godt og det hjelper noe, men langt fra så mye som jeg hadde ønsket. Vet dere om andre mascaraer med samme egenskap? Jeg har prøvd ca alt fra l'oreal, maxfactor, isdaora, gosh, maybeline og alt man finner på vita. Dior sin er den eneste som funker for meg, men jeg har ikke råd til å kjøpe ny annen hver uke.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Du bør vel ikke vaske kosten i maskaraen? Det har jeg aldri hørt om før... Men vet mange tilsetter en dråpe med vann i når man har hatt maskaraen en stund, slik at den blir litt mer fuktig. Mulig det kan fungere? Ellers har lancome og ysl fantastiske maskaraer som ikke blir tørre så fort.Anonymous poster hash: 1acf3...9a9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Jeg liker veldig godt Helena Rubinstein Feline Blacks. En lengde- og volummascara som ikke drysser eller klumper:-)Anonymous poster hash: 05e59...1d2
DysterPytten Skrevet 26. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2015 Jeg liker veldig godt Helena Rubinstein Feline Blacks. En lengde- og volummascara som ikke drysser eller klumper:-)Anonymous poster hash: 05e59...1d2 Takk for tips! Hvordan er den når du fjerner den? Blir det pandaøyne?
missdior Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 Har aldri hatt problemer med at den blir tørr Og jeg har brukt den i mange år.. Nå er min tom på under 2 mnd da Forøvrig enig i at det er den beste maskaraen!
DysterPytten Skrevet 26. juni 2015 Forfatter #8 Skrevet 26. juni 2015 Den er fantastisk! Men alle mine blir tørre etter noen dager:( hadde den enda holdt en mnd!
missdior Skrevet 26. juni 2015 #9 Skrevet 26. juni 2015 Den er fantastisk! Men alle mine blir tørre etter noen dager:( hadde den enda holdt en mnd! Så rart. Ville ikke hatt vann oppi forresten, men heller en dråpe nøytral olje. Kanskje den holder seg bedre da? Jeg har som sagt ikke hatt dette problemet
Gjest norah Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Jeg brukte Diorshow endel år, og sluttet med den av samme grunn. Samme med YSL faux cils. Den type mascaraer er ofte leirete i konsistensen, noe som gjør at det tørker fortere ut enn andre. Man skal ikke ta olje, vann eller øyedråper(noen anbefaler det), det ødelegger mascaraen. Mine har vært ubrukelige etter 1 mnd, og tørre veldig fort.
DysterPytten Skrevet 27. juni 2015 Forfatter #11 Skrevet 27. juni 2015 Jeg har aldri hatt vann eller noe annet i maskaraen. Som sagt, så vasker jeg kosten hvis jeg gjør noe. Mascaraen min er 3 uker og jeg måtte kaste den. Knusk tørr. Men så vil jeg jo ha disse dådyrvippene som jeg bare får med denne. Hva slags mascara bruker du istedet da, Norah?
Gjest norah Skrevet 27. juni 2015 #12 Skrevet 27. juni 2015 (endret) Jeg har aldri hatt vann eller noe annet i maskaraen. Som sagt, så vasker jeg kosten hvis jeg gjør noe. Mascaraen min er 3 uker og jeg måtte kaste den. Knusk tørr. Men så vil jeg jo ha disse dådyrvippene som jeg bare får med denne. Hva slags mascara bruker du istedet da, Norah? Kostvask hjelper ikke på tørrhet, det kommer av at luft kommer inn. En måte å redusere tørrhet på er å kun rotere litt- ikke ta kosten opp og ned(da kommer mer luft inn). Jeg har endel år brukt Max Factor 2000 calories, men de gir ikke like dramatisk effekt som Dior sine. Dog med vippeprimer (jeg bruker Smashbox sin) synes jeg resultatet blir bedre enn med Dior. Vippeprimer ble sjukt mye smør på flesk for meg med dyre voøummascaraer, mens med MF blir det mer naturlig og lettere resultat. Men fortsatt forlengede og mer volum. Skal teste Borjouis etter en tråd her inne Vurderer også en eller annen cat eyes etelleranna fra YSL, men siden alle mascaraer blir fort brukt opp og tørre så er ikke lysten på å bruke 300 kr omtrent hver måned bare på mascara, liksom. SÅ ekstremt vakker blir jeg faktisk ikke Endret 27. juni 2015 av norah
Djungelvrål Skrevet 28. juni 2015 #13 Skrevet 28. juni 2015 Hvorfor vasker du kosten? Da skyller du jo bokstavlig talt produkt ned i dass. Det er jo masse produkt som sitter på kosten, ikke rart den blir tørr da! 2
DysterPytten Skrevet 28. juni 2015 Forfatter #14 Skrevet 28. juni 2015 Kostvask hjelper ikke på tørrhet, det kommer av at luft kommer inn. En måte å redusere tørrhet på er å kun rotere litt- ikke ta kosten opp og ned(da kommer mer luft inn). Vurderer også en eller annen cat eyes etelleranna fra YSL, men siden alle mascaraer blir fort brukt opp og tørre så er ikke lysten på å bruke 300 kr omtrent hver måned bare på mascara, liksom. SÅ ekstremt vakker blir jeg faktisk ikke Neida, mente ikke at det hjalp mot tørrheten heller, er den først blitt tørr, så forblir den tørr liksom. Jeg pumper aldri med kosten. Jeg har prøvd den maxfactor maskaraen også, men vippene mine blir liksom bare lange tjukke hårstrå De blir lengre, men ikke så fyldige. Får heller ikke den fine formen som med Dior. Og så svir den noe innmari i mine øyne (bokstavelig talt!) Og siden 300 er så dyrt, så presser jeg til å minst bruke den i 1,5-2 mnd! Ganske teit i grunn. Hvorfor vasker du kosten? Da skyller du jo bokstavlig talt produkt ned i dass. Det er jo masse produkt som sitter på kosten, ikke rart den blir tørr da! Tja, ser du rundt på nett, så er det mange som vasker maskarabørsten sin. Den maskaraen som er innerst på børsten får du aldri brukt, den tørker bare istedet og lager ekle klumper på vippene når man bruker den senere. Har vasket maskarabørsten i mange mange år, på flere typer merker, og aldri opplevd at det forringer kvaliteten, tvert i mot. Det er en grunn til (i hvertfall på meg) at vippene ser best ut når maskaraen er ny og det ikke har samlet seg så mye dritt som gjør at man ikke får skilt vippene skikkelig når man påfører sminke. Vasker alle kostene jeg bruker til sminke med jevne mellomrom, også maskarabørsten. Selvfølgelig må den være helt tør når man bruker den igjen.
Djungelvrål Skrevet 29. juni 2015 #15 Skrevet 29. juni 2015 Jeg syns aldri vippene ser best ut når maskaraen er helt ny, da er maskaraen alt for våt. Den lager dermed mye mindre volum og klistrer vippene sammen. Når den er brukt i en 14 dagers tid er den dobbelt så god. Nå har jeg lange og buede men veldig tynne vipper da...så det kan jo ha noe med saken å gjøre. Sliter med å finne den perfekte maskaraen og ender som regel opp med å bruke flere samtidig for å få den effekten jeg vil.
DysterPytten Skrevet 29. juni 2015 Forfatter #16 Skrevet 29. juni 2015 Jeg syns aldri vippene ser best ut når maskaraen er helt ny, da er maskaraen alt for våt. Den lager dermed mye mindre volum og klistrer vippene sammen. Når den er brukt i en 14 dagers tid er den dobbelt så god. Nå har jeg lange og buede men veldig tynne vipper da...så det kan jo ha noe med saken å gjøre. Sliter med å finne den perfekte maskaraen og ender som regel opp med å bruke flere samtidig for å få den effekten jeg vil. Så bra at det funker for deg da, men slik er det ikke for meg Og det er ikke snakk om at den er tørrere, men den er knusktørr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå