AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Selv om jeg sier at de ikke skal gjøre det og sender med masse skift. Mener at når et barn har sluttet så har det sluttet. Å ta på bleie da skaper bare forvirring.Anonymous poster hash: 1e415...2b4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Men barnehagen kan da ikke drasse med seg masse skift til flere unger når de skal ut på tur? Og hvordan skal de skifte på ungen ute? Synes det er helt innafor å ta på ungen bleie når de går på tur. Det er da ganske vanlig ved bleieslutt å ha bleie på når det vil være ekstra dumt med uhell? Om dere sender med masse skfit, så tyder det jo på at dere har troen på at uhell kan forekomme. Da er det helt greit at barnehagen gjør det de må for å unngå uhell når det vil være veldig upraktisk for dem å ordne opp i uhellet. Anonymous poster hash: f5d28...d37 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Forskjell på å gå UT i barnehagen og UT PÅ TUR Anonymous poster hash: 1e415...2b4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Ah, du mener bare ut som i rett utenfor i sandkassen? Da er det litt annerledes, ja. Men det kommer jo litt an på hvor travle de er, da.. Det kan fort ta lengre tid å ordne opp i et uhell enn å bare skifte en bleie. Anonymous poster hash: f5d28...d37
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Ah, du mener bare ut som i rett utenfor i sandkassen? Da er det litt annerledes, ja. Men det kommer jo litt an på hvor travle de er, da.. Det kan fort ta lengre tid å ordne opp i et uhell enn å bare skifte en bleie. Anonymous poster hash: f5d28...d37 Ja, ut i sandkassa ja. Og de bør vel strengt tatt ha tid til å ordne opp etter uhell? Er endel av jobben deres...Anonymous poster hash: 1e415...2b4 8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #6 Skrevet 26. juni 2015 Ja, ut i sandkassa ja. Og de bør vel strengt tatt ha tid til å ordne opp etter uhell? Er endel av jobben deres...Anonymous poster hash: 1e415...2b4 Ja, da synes jeg de burde respektere beskjeden deres. Det tar jo tid å skifte bleie også. Anonymous poster hash: f5d28...d37
teknosilje Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 Da hadde jeg sagt kraftig ifra! Har ungen sluttet så har ungen sluttet! De ødelegger jo så det holder. Høres ut som latskap i mine øyne. 1
Sugerøret Skrevet 26. juni 2015 #8 Skrevet 26. juni 2015 Der hadde jeg også reagert.Dette er kun latskap fra barnehagens side.Mye lettere å la ungene gå med bleie,ennå måtte ta de inn på do.Av og på med klær. 1
SiMa Skrevet 26. juni 2015 #9 Skrevet 26. juni 2015 Selv om jeg sier at de ikke skal gjøre det og sender med masse skift. Mener at når et barn har sluttet så har det sluttet. Å ta på bleie da skaper bare forvirring.Anonymous poster hash: 1e415...2b4 Hvor mange uhell har han i løpet av en dag i barnehagen? Jeg synes ikke det er riktig å si at han har "sluttet med bleie" før de fleste dagene er uten uhell. Frem til det er det trening på å gå uten, noe som best skjer hjemme, på ettermiddager og i helger. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #10 Skrevet 26. juni 2015 Nå aner jeg ikke hvor mange skift det går om dagen, men er enig i at det er stor forskjell mellom "sluttet med bleie" og "tørr". Jeg har en bekjent som så stolt fortalte at alle barna sluttet med bleie da de var 2,5, men når yngste fortsatt hadde flere uhell daglig etter ett år vil jeg kanskje påstå at barnet ikke var helt klar? Min eldste brukte bleie ett år lenger, men var da tørr nesten umiddelbart, kanskje fem uhell i starten. Yngste var derimot 2,5 og var tørr lenge uten uhell, men har nå begynt å tisse på deg (for travel til å gå på do vissnok). Litt sent å sette på bleien igjen (3,5 år), så det blir en del ekstra jobb på bhg. Anonymous poster hash: e9d7d...3d0
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #11 Skrevet 26. juni 2015 Hvor flink er gutten på å gå og si i fra, når han er ute og må på do? Og rekker han frem i tide ved å gi beskjed? Det er det avgjørende her. Anonymous poster hash: f105e...376
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #12 Skrevet 26. juni 2015 Hva med å snu på problemstilling, og istedenfor det å gå i konflikt med barnehagen, heller gå til innkjøp av avvenningtruser? Da er det jo omtrent som vanlig undertøy for barnet, men litt tryggere for ansatte. Kanskje ville vært en idé? Her er bare et eksempel, man finner de billigere andre steder (som ebay f.eks.) - http://vidunderbarn.no/produkt/avvenningstruser/ Anonymous poster hash: 1ac4d...f0e
Frøken Smilla Skrevet 26. juni 2015 #13 Skrevet 26. juni 2015 Kommunikasjon med barnehagen i stedet for å irritere seg på et forum, hadde kanskje vært løsningen på problemet her. Eller i alle fall gitt noen svar på hvorfor de gjør som de gjør. 2
Gjest ricecrispies Skrevet 26. juni 2015 #14 Skrevet 26. juni 2015 Snakk med de i bhg,holder en knapp på at det fungerer bedre enn å skrive noe her..
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #15 Skrevet 26. juni 2015 Selv om jeg sier at de ikke skal gjøre det og sender med masse skift. Mener at når et barn har sluttet så har det sluttet. Å ta på bleie da skaper bare forvirring.Anonymous poster hash: 1e415...2b4 Her fulgte barnehagen opp 100% ved bleie slutt. Skulle de på tur så tisset barna i skogen. Ble det uhell så skiftet de. Blir så klart forvirrende for barnet hvis bleien blir tatt av og på. Ville kalt inn til møte. Anonymous poster hash: 48872...41c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #16 Skrevet 26. juni 2015 Hvis du må sende med masse skift i barnehagen hver dag, så høres det ikke ut som brnet er like klar for bleieslutt som det du er...Anonymous poster hash: cac19...acc 4
Jade Skrevet 26. juni 2015 #17 Skrevet 26. juni 2015 Gjør de det med alle barna som nettopp har sluttet? Kan det være at han har mange uhell når han er ute?
LilleSnupp Skrevet 26. juni 2015 #18 Skrevet 26. juni 2015 Mange barn går å gjemmer seg når de skal tisse/bæsje fremfor å si fra. Da blir det fort en del skift. Dersom det stemmer at barnet har 3-4-5 uhell hver dag vil jeg si at barnet ikke er klar for bleieslutt.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #19 Skrevet 26. juni 2015 Nå er det vel ikke barnehagen sin oppgave å bedrive bleieavvenning De har vel annet å gjøre. Anonymous poster hash: cf68c...88f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå