AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Jeg har snart tenåringer i hus. Hva bør jeg forberede meg på? Hva skulle du ønske at du visste på forhånd?Anonymous poster hash: 3105c...330
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 - At å la seg provosere =tape hver gang - At det er lurt å reagere uventet for de, ikke gjenta samme mønster - At bekymring er nytteløst og energikrevende - Å huske på hele tiden at dette går over, det går over, det går over.. - Å være bevisst ved at all faenskapen er usikkerhet, uvitenhet, ønske om frigjøring og forvirring og ikke egentlig faenskap - At man gjennomskuer noen løgner skal man ta helt med ro ig la problemet ligge hos de (kald og rolig uten straff kan være den verste straff) ...Anonymous poster hash: af650...99d 1
Celtic Heart Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Jeg var så ille som tenåring at jeg nok var forberedt på det aller være. Har null og niks problemer med tenåringene mine. Fornuftige ungdommer som man kan snakke med om det meste. Tenåringer kommer I alle varianter. Det viktigste er vel å se dem og prøve å veilede så godt man kan.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 - At å la seg provosere =tape hver gang - At det er lurt å reagere uventet for de, ikke gjenta samme mønster - At bekymring er nytteløst og energikrevende - Å huske på hele tiden at dette går over, det går over, det går over.. - Å være bevisst ved at all faenskapen er usikkerhet, uvitenhet, ønske om frigjøring og forvirring og ikke egentlig faenskap - At man gjennomskuer noen løgner skal man ta helt med ro ig la problemet ligge hos de (kald og rolig uten straff kan være den verste straff) ...Anonymous poster hash: af650...99d Du mangler bare litt fysisk mishandling & neglisjering, så har du oppskriften på å oppdra en fengselsfugl...Anonymous poster hash: f1fd5...5eb 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Du mangler bare litt fysisk mishandling & neglisjering, så har du oppskriften på å oppdra en fengselsfugl...Anonymous poster hash: f1fd5...5eb Hvorfor det?Anonymous poster hash: 66a8a...982 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #6 Skrevet 28. juni 2015 Du mangler bare litt fysisk mishandling & neglisjering, så har du oppskriften på å oppdra en fengselsfugl...Anonymous poster hash: f1fd5...5eb Ja, hva skal det bety?Anonymous poster hash: af650...99d
Macro Skrevet 28. juni 2015 #7 Skrevet 28. juni 2015 Du mangler bare litt fysisk mishandling & neglisjering, så har du oppskriften på å oppdra en fengselsfugl...Anonymous poster hash: f1fd5...5eb Når du klarer å lire av deg slikt, syns jeg du kan komme med fasiten i samme slengen.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #8 Skrevet 28. juni 2015 Jeg var så ille som tenåring at jeg nok var forberedt på det aller være. Har null og niks problemer med tenåringene mine. Fornuftige ungdommer som man kan snakke med om det meste. Tenåringer kommer I alle varianter. Det viktigste er vel å se dem og prøve å veilede så godt man kan. Ja, bra det går bra med dine Det gjør omsider de her også. Hadde en "rolig" og en "vill". Gode råd var dyre dengang og det er mye jeg skulle ønske var anderledes. Men nå er det heller ikke slik at det er EN person (altså mor, jeg) som alene former barnet. Heldigvis for det kan man si, for de trenger flere rollemodeller. Men det må være gode personer det også. Slik var det ikke her. Modenhet og utvikling er også en stor del av det. Min gutt var ekstremt umoden og trassig. Det er vanskelig å ikke la seg provosere og det er vanskelig å vite hva som er rett når ungdommer opponerer uansett hva som forsøkes. Jeg ble skapt til hans erkefiende og han hatet meg. Det var vondt det også. Man blander lett inn egne følelser når ens barn tar kontroll på huset med negativitet. Men ingen er tenåring for alltid og heldigvis kommer de fleste godt ut av det .Anonymous poster hash: af650...99d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #9 Skrevet 28. juni 2015 Ante ikke at det kunne være så ille! Virkelig!!! Hun er sint, selvskreven verdensmester, egoistisk, grusomt oppfarende og hele verden dreier seg kun om henne. Bortsett fra når hun glimter til med sitt gode humør; da er hun generøs, positiv, sprudlende og faktisk overraskende reflektert. Føler jeg finner meg i en berg, - og dalbane i mitt eget hus. For her i huset går ingen upåaktet hen, hele huset merker hennes humør nemlig. 😥Anonymous poster hash: eac34...ecd
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #10 Skrevet 28. juni 2015 Ante ikke at det kunne være så ille! Virkelig!!! Hun er sint, selvskreven verdensmester, egoistisk, grusomt oppfarende og hele verden dreier seg kun om henne. Bortsett fra når hun glimter til med sitt gode humør; da er hun generøs, positiv, sprudlende og faktisk overraskende reflektert. Føler jeg finner meg i en berg, - og dalbane i mitt eget hus. For her i huset går ingen upåaktet hen, hele huset merker hennes humør nemlig. Anonymous poster hash: eac34...ecd Jepp. Sånn er det ofte dessverre. Et godt råd (til "alle") må være å gå på familievernkontoret å få god veiledning der. Det er vi voksne som kan kontrollere de, men vi vet ofte ikke hvordan! Vi reagerer jo impulsivt og etter egne følelser. Det er derfor jeg skrev den listen innledningsvis... Anonymous poster hash: af650...99d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå