Gå til innhold

Firemannsbolig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

To enheter nede og to enheter oppe. Han ved siden av meg har det helt jævlig rundt varadaen. Beddet ser ut som en åker. Vi har egebtlig så flott hage men det ødelegger så mye. Kan vi si noe? Vi er to enheter som irriterer oss ihjel.. vi liker og ha det fint i hagen men skjønner at ikke alle har samme interesse selvfølgelig.

Anonymous poster hash: dd501...90c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Så lenge det ikke er noe felles regler man må skrive under på når man kjøper enheten (som det gjerne er i sameier, borettslag, o.l.) som sier noe om hagestell, så kan dere ikke det. 

Anonymous poster hash: 09349...06a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om dere 4 deler ansvaret for hagen er det vel bare å fikse om hans del også? Om ikke må du bare se på det som en nabo, og du får ike gjort noe med det

Anonymous poster hash: 22245...1f8
AnonymBruker
Skrevet

Har en nabo som er som deg. Hun har det helt nydelig. Er pensjonist og elsker å sysle rundt huset. Selv har jeg full jobb, alene med to barn, en hund og tusen jern i ilden... Dessuten har jeg ingen interesse av hagearbeid.

Kan tenke meg at naboen min tenker som deg. Tenker at du bør kjøpe deg enebolig eller ha forståelse for at andre lever andre liv enn du, og prioriterer deretter.

Anonymous poster hash: bbc9e...af9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Så lenge det ikke er noe felles regler man må skrive under på når man kjøper enheten (som det gjerne er i sameier, borettslag, o.l.) som sier noe om hagestell, så kan dere ikke det.

Det er ikke normalt å ha regler for hagestell ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Har en nabo som er som deg. Hun har det helt nydelig. Er pensjonist og elsker å sysle rundt huset. Selv har jeg full jobb, alene med to barn, en hund og tusen jern i ilden... Dessuten har jeg ingen interesse av hagearbeid.

Kan tenke meg at naboen min tenker som deg. Tenker at du bør kjøpe deg enebolig eller ha forståelse for at andre lever andre liv enn du, og prioriterer deretter.

Hei, ts her. Jeg er alenemor for to barn på 3 og 2 år (er hos pappaen sin annenhver helg da), full jobb. Naboen min er 30 år og arbeidsledig. Jeg hadde ikke klagd om det hadde vært deg som var naboen min, da hadde jeg forstått det

Anonymous poster hash: dd501...90c

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å ha regler for hagestell ;-)

Jo, det er faktisk ganske vanlig i borettslag og sameier å ha regler for slikt. Jeg har bodd i fire forskjellige borettslag/sameier, og samtlige har hatt med i fellesreglementet at man er forpliktet til å holde hagen i en viss standard, og de som ikke levde opp til dette fikk gjennomgå på generalforsamlingen for å si det slik.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er faktisk ganske vanlig i borettslag og sameier å ha regler for slikt. Jeg har bodd i fire forskjellige borettslag/sameier, og samtlige har hatt med i fellesreglementet at man er forpliktet til å holde hagen i en viss standard, og de som ikke levde opp til dette fikk gjennomgå på generalforsamlingen for å si det slik.. 

Derfor må alt slikt kommunist greier legges ned.

Anonymous poster hash: dc59d...78d

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke sette opp en hekk imellom?

AnonymBruker
Skrevet

Holde Hagen i en viss standard handler vel mer om å ikke ha søppel flytende rundt enn det å plante fine blomsterbed? Har aldri hørt et sameie pålegge noen hagearbeid utover gressklipp og generell orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...