AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Har fått spørsmål om jeg kan være med å servere i bryllup.. Skal være der fra kl 16:00 og utover kvelden (vet ikke hvor lenge). Hva bør jeg få/ ta for jobben (er 17 år)? Anonymous poster hash: 5d4ef...8ee
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Jeg tenker at det har litt å si hvor godt du kjenner brudeparet. Som tenåring har jeg servert gratis i flere bryllup i familien. Husker det var litt stas, sammen med søskenbarna mine, og smugdrikke øl innimellom. Da jeg senere giftet meg, fikk jeg også mye gratis hjelp fra familien, med kakebaking etc. Synes dette er en fin ordning, stille opp for hverandre slik. Jeg har også servert i bryllup til bekjente. Da var det kanskje en symbolsk sum, pluss at vi fikk være med på festen etter middagen. Har vel blitt lønnet med en flaske vin, eller noe, i slike tilfeller. Er det et stivt bryllup med mye jobb og ansvar, og du er leid inn utenfra, skal du selvsagt ha ordentlig betalt. Opptil en tusenlapp? (Bare tipper nå, altså, vet ikke hva som er vanlig...) Anonymous poster hash: 8a15e...ef9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Kjenner dem ikke. Var en venninne av meg (som også skal servere) som spurte om jeg var interessert, noe jeg sa ja til. Angrer litt på at jeg har sagt ja, hele helgen går jo til bort. Har fått hørt fra venninna mi om at det bare er snakk om å tjene noen hundrelapper. Men klart jeg skal servere, har jo avtalt å gjøre det. Kan jo ikke trekke meg nå. Anonymous poster hash: 5d4ef...8ee
Rosa Sitron Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Hva er noen hundrelapper? Er det hunde kroner timen eller er det 500 kr for 8 timer. Hvor mye du skal få avhenger mye av hvor lenge du skal være der
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Hva er noen hundrelapper? Er det hunde kroner timen eller er det 500 kr for 8 timer. Hvor mye du skal få avhenger mye av hvor lenge du skal være der Har sprut venninnen min men hun har ikke fått noe svar på hva hvor lenge vi skal være der. Så jeg vet ikke om de ser for seg to timer eller hele ettermiddagen og kvelden. Hvis det er snakk om noen hundrelapper hele ettermiddagen og kvelden blir jeg ganske sur. F....heller, lurer på hvorfor i alle dager sa jeg ja til dette uten noen nærmere avtale. Anonymous poster hash: 5d4ef...8ee
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 Om du skal servere, så gjelder det vel alkohol også. Det har du faktisk ikke lov til.Anonymous poster hash: 207fc...9c8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #8 Skrevet 26. juni 2015 Regner med jeg skal servere vin eller øl til maten. Er det ikke lovlig er det vertskapets sitt problem.Anonymous poster hash: 5d4ef...8ee
Macro Skrevet 26. juni 2015 #9 Skrevet 26. juni 2015 Jeg har alltid mellom 1000 og 1500 kr på slike ting. Mye av grunnen til det er at jeg jobber med servering i helgene, og har ikke råd til å tape lønnen. Dette gjelder da selvsagt ikke om det er venner og familie:) da hjelper jeg med glede!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #10 Skrevet 26. juni 2015 Fikk 1000 første og siste gangen jeg gjorde det. Det var IKKE verdt det. Skal aldri mer servere i bryllup. Anonymous poster hash: 69367...9c2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #11 Skrevet 27. juni 2015 Jeg betaler 1000,- til hver til de seks som skal servere. De er der fra 16.00-utovee kvelden (etter behov). En av de skal være igjen helt til slutt, hun får 2000,- hun skal i tillegg ha litt overblikk hele dagen og være "kjøkkensjef". Anonymous poster hash: ba6c3...3c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå