Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår er glad i å sove I bilen, og ved lengre kjøreturen, legger vi avreise til hennes sovet, så hun får seg en time på øye. Men besafe setet vårt er så rett i ryggen og hun hodet detter så lett frem. Jeg sitter Sem regel bak når vi er to voksne og støtter hodet. Noen tips til bilstol med bedre sovestilling? Vårt er combi. Besafe izi combi, mener jeg det heter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har iZi Combi mener jeg at du kan kjøpe en ekstra kloss fra BeSafe for å få bedre liggestilling. Det hjalp oss.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes puter så hodet ikke skal dette frem men vi syns ikke at det hjelper. I min bil har vi en bilstol som er ganske rett i ryggen så vi bruker ikke den på lange turer, for vi gjør som dere ang soving. Da bruker vi samboers bil som har en Cybex Sirona, den bilstolen kan justeres så barnet kan ligge mer bakover. Har støttet hodet jeg og i den andre bilen, slitsomt.

Anonymous poster hash: 666cd...f09

Skrevet

Vi har izi Combi 3x, og den har tre posisjoner, altså liggestilling også. Det er hvert fall nok til at barnet vårt ikke slenger med hodet når hun sover i bilen.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har izi Combi 3x, og den har tre posisjoner, altså liggestilling også. Det er hvert fall nok til at barnet vårt ikke slenger med hodet når hun sover i bilen.

Vi har også BeSafe, husker ikke hvilken type, men med tre funksjoner. Og den ene er jo sovestilling? Funker ikke sovestillingen for dere ts?

Anonymous poster hash: abc36...a92

AnonymBruker
Skrevet

Barn bør ikke sove i bilstol når de er så store, av to grunner.

Den ene er sittestillingen. Den andre er dersom det skjer en ulykke og barnet sover, så vet det ingenting om hva som har skjedd. Selv om de ikke vet og forstår alt når de er 2,5 år så skjønner de noe i forhold til når de våkner midt i kaos eller på sykehus.

Sannsynligheten for at en ulykke skjer er liten, men de voksnes ansvar å tenek over og forebygge evtuelle traumer.

Anonymous poster hash: 9dd8e...6d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den ene er sittestillingen. Den andre er dersom det skjer en ulykke og barnet sover, så vet det ingenting om hva som har skjedd. Selv om de ikke vet og forstår alt når de er 2,5 år så skjønner de noe i forhold til når de våkner midt i kaos eller på sykehus.

Sannsynligheten for at en ulykke skjer er liten, men de voksnes ansvar å tenek over og forebygge evtuelle traumer.

Så det du sier er at en skal vekke barn som sover i bil de har blitt så store? Kjøre inn til kanten, vekke de også kjøre videre med skrikende unge? Rart det setet er opp til 3-4 år og den har sovestilling da?

Anonymous poster hash: abc36...a92

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så det du sier er at en skal vekke barn som sover i bil de har blitt så store? Kjøre inn til kanten, vekke de også kjøre videre med skrikende unge? Rart det setet er opp til 3-4 år og den har sovestilling da?Anonymous poster hash: abc36...a92

Nei, jeg sier at voksne, ansvarlige mennesker skal planlegge og ta ansvar til barnets beste på alle mulige måter.

Anonymous poster hash: d43b4...544

Gjest Magdalene
Skrevet

For noe tull.

• Liker 6
Skrevet

Nei, jeg sier at voksne, ansvarlige mennesker skal planlegge og ta ansvar til barnets beste på alle mulige måter.

Anonymous poster hash: d43b4...544

Ærlig talt, hvem har vondt av å sove litt i bilen? Tenker en ulykke er traumatisk uansett.

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde izi combi før, samme problem som dere. Neste barn kjøpte jeg besafe izi plus til. Det har flatere rygg og kan justeres. Der har vi ikke problemet med at hodet faller fremover. Prøvde den klossen til izi combi, minimal forbedring kun.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har maxi cosi mobi og det er helt konge! Tar mye plass men vår 4-årige gutt på 18 kg og 104 cm både sitter og sover som en konge i det. Bakovervendt og går opp til 25 kg, ikke er det spesielt dyrt heller :) Men mannen min på 182 cm får da ikke plass i setet foran, men jeg får plass der som er 165 cm lang (vi har Toyota Avensis, DVs ikke den største stasjonsvogna akkurat).

Anonymous poster hash: a79fe...b25
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har maxi cosi mobi og det er helt konge! Tar mye plass men vår 4-årige gutt på 18 kg og 104 cm både sitter og sover som en konge i det. Bakovervendt og går opp til 25 kg, ikke er det spesielt dyrt heller  :) Men mannen min på 182 cm får da ikke plass i setet foran, men jeg får plass der som er 165 cm lang (vi har Toyota Avensis, DVs ikke den største stasjonsvogna akkurat).

Den scorer for øvrig 9 av 10 i test fra 2015 :)

http://www.best-i-test.nu/Bilstol

• Liker 1
Skrevet

Vi har maxi cosi mobi og det er helt konge! Tar mye plass men vår 4-årige gutt på 18 kg og 104 cm både sitter og sover som en konge i det. Bakovervendt og går opp til 25 kg, ikke er det spesielt dyrt heller :) Men mannen min på 182 cm får da ikke plass i setet foran, men jeg får plass der som er 165 cm lang (vi har Toyota Avensis, DVs ikke den største stasjonsvogna akkurat). Anonymous poster hash: a79fe...b25

Kan også anbefale dette. Mannen sliter litt om han må sitte i passasjersetet, men det går akkurat for en stund.
  • Liker 1
Skrevet

Virkelig? Største tullet jeg har hørt. Vekker ikke datteren min om hun vil sove i bilen. En eventuell ulykke er grusom uansett.

• Liker 1
Skrevet

Takk for flotte tips dere!

Skrevet

Kjøp kileputa til besafe! Koster 99,- å er super hvis seter er litt rett.... Hvor mye hvilestilling man har kommer jo ann på hvor skrå baksetene er..:)

AnonymBruker
Skrevet

Cybex sirona har god liggestilling.

Anonymous poster hash: dd2a9...ca8

Skrevet

Hvor gammelt er setet? Vi har et x3 combi fra 2011/12, og et izi plus fra 2014. Combi er litt bratt til vår bil, men de har fått nye posisjoner på setene. Det som tilsvarer liggestilling på "gammel" stol er sittestillingen på ny stol!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...