Gå til innhold

Andre på AAP som har barn i bhg fulltid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på arbeidsavklaringspenger(etter at jeg mistet jobben og har lidd av depresjon siste halvannet året). Jeg opplever at familien og venner påpeker at jeg har så god tid, og er "heldig" som kan nyte tid med 3åringen. Jeg leverer i barnehagen 8 og henter ca 16. Jeg har ikke overskudd til å leke/ være fulltidsmor og husmor hjemme, men det får jeg lite forståelse for. Depresjonen gjør at jeg har en god dag om jeg orker å dusje, hente post, sette på en klesvask og ta ut av oppvaskmaskin. Jeg tenker også at min jobb nå er å bli frisk, ikke åpnet være dagmamma for eget barn... Er det veldig egoistisk?

Anonymous poster hash: 2c266...d0c

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det. Du kunne i allefall gitt barnet kortere dager. Synes det har en lang dag med tanke på at du går bare hjemme.

Anonymous poster hash: f3dc0...13e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt jeg!

Jeg jobber bare deltid på kvelden og har mye fri, men orker rett og slett ikke ha ungene hjemme. Det er ett mareritt fra de står opp til de legger seg.

Men jeg opplever jo det samme som seg, så jeg tørr ikke ha de i bhg lenger enn 9.30 til 15-15.30. Så får de heller sloss, grine og krangle hjemme, siden det visstnok skal være bedre enn å være i bhg og kose seg.....

Anonymous poster hash: 215b5...9ee
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke egoistisk å bruke tiden på å bli frisk! Det tjener ikke minst du og barnet på i framtiden.

Anonymous poster hash: c01a2...44e
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke aap men er langtidssykemeldt og har en unge på 2 år i barnehagen. Det er en grunn til at jeg er sykemeldt og til tider sengeliggende, så å være hele samboers arbeidsdag alene med ungen er umulig. Det hender at jeg henter ungen litt tidligere men han sover til 13.30-14 hver dag så jeg kan ikke hente han før da. Samboer henter han kl 15.15. Er vanskelig for meg å levere han fordi jeg ofte er kjempe dårlig når jeg står opp.

Blir jeg sykemeldt 1 år og må ha app, og ikke er bedre (fikk ny medisin i går som jeg tester, så krysser alt for at jeg blir bra/bedre) så kan jeg ikke ha ungen mer hjemme kun fordi jeg har aap. Er man syk så er man syk. Jeg ser helt frisk ut så er kjempe lett at folk dømmer meg. Jeg kan i blant "ta meg sammen" og være litt sosial men blir dårlig av det. Men blir ikke lilla i ansiktet så folk ser det. Folk får tenke hva de vil om at sønnen min går stort sett fulle dager i barnehagen, det er deres problem. Han elsker barnehagen :)

Anonymous poster hash: 6d6e8...269

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det. Du kunne i allefall gitt barnet kortere dager. Synes det har en lang dag med tanke på at du går bare hjemme.

Så tid med en deprimert mor er bedre enn tid med barn og voksne som har overskudd i barnehagen? Jeg har veldig usikker selv.

Anonymous poster hash: 2c266...d0c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt jeg!

Jeg jobber bare deltid på kvelden og har mye fri, men orker rett og slett ikke ha ungene hjemme. Det er ett mareritt fra de står opp til de legger seg.

Men jeg opplever jo det samme som seg, så jeg tørr ikke ha de i bhg lenger enn 9.30 til 15-15.30. Så får de heller sloss, grine og krangle hjemme, siden det visstnok skal være bedre enn å være i bhg og kose seg.....

Anonymous poster hash: 215b5...9ee

Denne situasjonen er en helt annen enn den TS beskriver.

Du klarer ikke håndtere barna dine og velger derfor å tilbringe minst mulig tid med dem. Du har de i barnehagen om dagen og kobber kveld? Ærlig talt.

Anonymous poster hash: 3f4a6...7fe

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Er selv langtidssykemeldt og går nok over på aap etterhvert. Barnet mitt er i bhg fra ca kl 8 til 15. Da får hun med seg frokosten og frukten der.

Vi har tatt en dag i ny og ne med fri fra bhg. Men generellt har hun det veldig fint i bhg med vennnene sine og all aktiviteten som foregår der. Jeg kan ikke gi henne det samme.

Nå er bhg hennes veldig god og dem lærer utrolig masse og hun trives veldig godt der. Har ikke noe dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: b63de...0c0
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da har man hørt det å... "dagmamma for eget barn"... "Mareritt fra de står opp til de legger seg"...hmmm!

Anonymous poster hash: 0e105...e10
  • Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sykmeldt en kort periode pga jeg var deprimert og sliten (har depresjon/angst som førstesymptom på stress over tid). Det siste legen sa før jeg gikk ut av kontoret var 'og nå leverer du ungen i bhg som vanlig, du skal slappe av og ta vare på deg selv'.

Hun fikk litt kortere dager i bhg når det passet og jeg følte meg litt bedre, men at hun var i bhg var det beste for familien som helhet.

Anonymous poster hash: 06cd8...e80

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ts, du skriver at du fokuserer på å bli frisk, men blir du frisk av å bare dasse hjemme? Skjønner at depresjon er alvorlig, men går du til psykolog? Hørtes ut som du ikke orket noenting. Jeg er i mammaperm og jeg leverer 3 åringen 0915 og henter kl 1500. Men det blir jo ikke helt det samme som du lurte på. Naboene mine, dama er trygdet pga nerver og mannen er på aap pga depresjon, de leverer ungen 07 og henter kl 1615.. jeg syntes det er helt sykt

Anonymous poster hash: 01b5b...a7c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ts, du skriver at du fokuserer på å bli frisk, men blir du frisk av å bare dasse hjemme? Skjønner at depresjon er alvorlig, men går du til psykolog? Hørtes ut som du ikke orket noenting. Jeg er i mammaperm og jeg leverer 3 åringen 0915 og henter kl 1500. Men det blir jo ikke helt det samme som du lurte på. Naboene mine, dama er trygdet pga nerver og mannen er på aap pga depresjon, de leverer ungen 07 og henter kl 1615.. jeg syntes det er helt syktAnonymous poster hash: 01b5b...a7c

På hvilken måte er det sykt? For alt du vet kan det være noe de har blitt enige om med f.eks. barnevernet, at barnet skal være i barnehagen hele dagen. Der er det stabile forhold og rolige voksne som har overskudd til å se barnets behov. Tro det eller ei, selv om ikke alle gjør som deg så kan det hende de gjør det som er best for barna sine likevel.

Anonymous poster hash: 13948...b93

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

En syk mor har det bedre med avlastning fra barnehagen.

Anonymous poster hash: 09543...cc6

• Liker 6
Skrevet

Man får ikke AAaP for å kunne gå hjemme med barnet sitt.

Det er en skammelig tanke.

• Liker 5
Skrevet

Kjente jeg ikke var ferdig her!

I det hele tatt å stille det spørsmålet er moralskt forkastelig.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Selvfølgelig er det greit at ungen er i bhg. Men 8 timer HVER dag når du er hjemme? Det synes jeg er drøyt...

Så ja, det synes jeg er egoistisk.

Endret av teknosilje
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte er det sykt? For alt du vet kan det være noe de har blitt enige om med f.eks. barnevernet, at barnet skal være i barnehagen hele dagen. Der er det stabile forhold og rolige voksne som har overskudd til å se barnets behov. Tro det eller ei, selv om ikke alle gjør som deg så kan det hende de gjør det som er best for barna sine likevel.

Anonymous poster hash: 13948...b93

Hvis så er tilfelle trenger hun jo ikke å spørre her...

Det virker som at vedkommende stiller spørsmål for å lette samvittigheten din. Slik jeg ser det er ikke barnet i fokus i det hele tatt, kun TS...

Anonymous poster hash: a9f73...334

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis så er tilfelle trenger hun jo ikke å spørre her...

Det virker som at vedkommende stiller spørsmål for å lette samvittigheten din. Slik jeg ser det er ikke barnet i fokus i det hele tatt, kun TS...

*samvittigheten sin

AnonymBruker
Skrevet

Du burde gi barnet kortere dager!

Hva med å hente det kl 14 hver dag?

Stakkars barn...

Anonymous poster hash: 9d764...d66

• Liker 1
Skrevet

Poenget med AAP er å gjennomføre aktiviteter som skal få deg tilbake i arbeid. Passe på eget barn er ikke en aktivitet som får deg tilbake i arbeid. Har man kapasitet til å ha barnet korte dager i barnehagen bør man bruke denne merarbeidsevnen på arbeidsrettede tiltak.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...