Gå til innhold

Jeg blir INVADERT av edderkopper!

Anbefalte innlegg

Gjest Morello
Skrevet

Hahahaha, de kan ikke hoppe  :skratte:

Nå lo jeg, ikke fordi du er dum som spør, men fordi jeg lurte selv på dette å googlet nettopp svaret  :fnise:

Det er en lettelse..!!! At jeg jakter på en skikkelig rask jævel av en edderkopp som plutselig hopper på meg uten at jeg finner den  igjen er sånn ca. min største skrekk atm.. 

Skrevet

"En gjenganger blant folk som ringer, er at de nekter å tro at stor husedderkopp er et norsk dyr. De melder om at en ”bananedderkopp”, ”fugleedderkopp” eller liknende har forvillet seg inn i huset. Samtlige lurer på om de er dødelig giftige. Men det er de ikke. Riktignok har alle edderkopper gift i kjevene sine, men de er beregnet på å lamme det byttet de har fanget. Store edderkopper, som husedderkoppen, kan imidlertid bite fra seg hvis vi fanger dem med fingrene våre, eller hvis vi uforvarende kommer til å presse dem på annen måte. Husedderkoppene vil aldri angripe uprovosert, men tvert i mot flykte og gjemme seg det raskeste de kan hvis vi prøver å slå etter dem. Hvis man er så uheldig å bli bitt, så er bittet beskrevet som smertefullt, og man får en nummen følelse i fingren som gir seg etter ca. to timer. Ingen andre reaksjoner er beskrevet."

FY FAEN, IKKE TA PÅ DEM, visste ikke at edderkopper kunne bite så man kunne kjenne det!

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6489&Main_6157=6263:0:25,5999:1:0:0:::0:0&MainContent_6263=6489:0:25,6003:1:0:0:::0:0&Content_6489=6430:60216::1:6229:2:::0:0

Vepser kan stikke så du havner på sykehus, og de er h**vetes mye mer aggresive. Når så du sist en edderkopp følge etter deg for å bite?

Tell til ti, folkens.

Gjest Morello
Skrevet

Vepser kan stikke så du havner på sykehus, og de er h**vetes mye mer aggresive. Når så du sist en edderkopp følge etter deg for å bite?

Tell til ti, folkens.

Men veps bor ikke i svære kolonier i hjørnet over senga mi, og de hjemsøker meg heller ikke fordi jeg kom til å drepe bestemora deres i selvforsvar..! :(

Skrevet

Men veps bor ikke i svære kolonier i hjørnet over senga mi, og de hjemsøker meg heller ikke fordi jeg kom til å drepe bestemora deres i selvforsvar..! :(

Dreper du en veps og det er et vepsebol i nærheten, kan du få en hevnaksjon fra resten av familien. Edderkopper er "loners", og bestemora er sannsynligvis ikke i huset engang (husk, det er hannene som stikker innom [helt fånyttes], for å finne damer). Så kverker du en edderkopp, bryr ikke kameratene seg en døyt (eller kanskje, mindre konkurranse - Yay!)

Skrevet

Tell til ti, folkens.

Jeg er like redd for veps.. Alle små ting jeg ikke har kontroll på er like skremmende for meg  :fnise:

.......Men nei.. Okeida. Ingen har fulgt etter meg enda... 

Gjest Morello
Skrevet

Dreper du en veps og det er et vepsebol i nærheten, kan du få en hevnaksjon fra resten av familien. Edderkopper er "loners", og bestemora er sannsynligvis ikke i huset engang (husk, det er hannene som stikker innom [helt fånyttes], for å finne damer). Så kverker du en edderkopp, bryr ikke kameratene seg en døyt (eller kanskje, mindre konkurranse - Yay!)

Er fremdeles nokså sikker på at det er et rede eller en koloni eller hva faen edderkoppforsamlinger kalles, et sted inne i veggen min.. Har sett kjempemange på kort tid nå, som kommer fra samme sted og som ser helt like ut..!! :(

Skrevet (endret)

Er fremdeles nokså sikker på at det er et rede eller en koloni eller hva faen edderkoppforsamlinger kalles, et sted inne i veggen min.. Har sett kjempemange på kort tid nå, som kommer fra samme sted og som ser helt like ut..!! :(

Det bør nok tettes. Er det en gammel teglsteinspipe?

Det er nok lurt å dynke "forsamlingsstedet" med et eller annet middel (selv om hjertet mitt blør for disse flotte dyrene).

Endret av Lutetium 71
Gjest Morello
Skrevet

Det bør nok tettes. Er det en gammel teglsteinspipe?

Det er nok lurt å dynke "forsamlingsstedet" med et eller annet middel (selv om hjertet mitt blør for disse flotte dyrene).

Vet ikke, tror boligen ble bygget på 80- eller 90-tallet, så er ikke så veldig gammal.. 

Hvordan tette?? Er ingen gapende hull, de kravler ut fra bak listene et sted :(

Skrevet (endret)

Vet ikke, tror boligen ble bygget på 80- eller 90-tallet, så er ikke så veldig gammal.. 

Hvordan tette?? Er ingen gapende hull, de kravler ut fra bak listene et sted :(

Tja.. noe sånt?

Snakk litt med huseier først om det er greit å fikse litt (om ikke du er huseier da).

..du trenger forresten en sånn også.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Hvorfor leser jeg dette når jeg ikke får sove? Fy f..n, nå blir det mareritt om hoppende gigant-edderkopper hvis jeg en gang klarer å sovne. Grøss.

Gjest Morello
Skrevet

Tja.. noe sånt?

Snakk litt med huseier først om det er greit å fikse litt (om ikke du er huseier da).

..du trenger forresten en sånn også.

Niiiice!!! Får snakke med huseier i morgen og så sprøyte løs :D 

Hvorfor leser jeg dette når jeg ikke får sove? Fy f..n, nå blir det mareritt om hoppende gigant-edderkopper hvis jeg en gang klarer å sovne. Grøss.

Hahhahahaha, unnskyld!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...