AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #1 Skrevet 25. juni 2015 Jævlene er overalt!!! Svære beist også, alle av samme type. Tror de har en faens koloni inne i et hjørne et sted, nei en forbanna sekt!!!! Tror det er sånne inne-edderkopper, som bor i skorsteinsrøret (som går innenfor veggen til soverommet mitt, hurra..!!) som nå terroriserer hele huset. De er brune og rimelig svære, ikke taranteller heldigvis, men den største jeg har tatt har vel vært bortimot 7 cm i diameter.. DA freaker jeg ut, da! Så, noen tips til å få bort disse jævlene? Har til nå bare kverka de jeg har funnet, men de later til å bli bare flere og flere, den fjerde i dag dukket opp nå nettopp like ved senga mi, så da eklærte jeg krig.. Men hva gjør jeg??!!! Min første innskytelse var å gasse ned hele etasjen, men har ingen steder å bo midlertidig, og det er litt for kaldt til å sove i telt i hagen, så jeg tenker jeg får prøve noe litt menneskevennlig i første omgang. Anonymous poster hash: 93227...aac
Lutetium 71 Skrevet 25. juni 2015 #2 Skrevet 25. juni 2015 Hvordan er luftfuktigheten hos deg? Forsåvidt er de vel på jakt etter kvinnfolk (omstreifere som kryper inn i huset er som regel hanner), men helst sin egen art, så du er fullstendig trygg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #3 Skrevet 25. juni 2015 Hehe, sekt. Har du vurdert å konvertere? If you can't beat them, join them. Anonymous poster hash: 83354...5aa 1
Gjest Morello Skrevet 25. juni 2015 #4 Skrevet 25. juni 2015 Kom visst som AB.. Hvordan er luftfuktigheten hos deg? Forsåvidt er de vel på jakt etter kvinnfolk (omstreifere som kryper inn i huset er som regel hanner), men helst sin egen art, så du er fullstendig trygg. Vettafaen med luftfuktighet. Men det er husedderkopper vil jeg tro, etter litt googling, og de bor vel en hel storfamilie med gartner og barnevakt og hele pakka der inne i veggen min.... 1
Wonderbitch Skrevet 25. juni 2015 #5 Skrevet 25. juni 2015 Flytt! Bodde på et sånt sted før. De tre episodene jeg husker best, er: Jeg holder på å våkne av meg selv, en lørdagsmorgen. Solen skinner og fuglene kvitrer. Jeg åpner øynene, og ser et beist 10 cm over ansiktet mitt, i ferd med å heise seg med på meg. Jeg måtte borre bakhodet ned i puten og rulle meg unna. Etter dette er jeg overbevist om at alle historiene om at man spiser så og så mange edderkopper i søvne stemmer. En annen gang skulle jeg legge meg, og av en eller annen grunn flyttet jeg puta før jeg la hodet på den. Under sitter det en nasty type å venter. Jeg dusjer, og oppover innsiden av mitt nakne lår kryper det noe. Du gjettet sikkert hvem. Nemlig! Mr Petter Edderkopp. Jeg har vært gjennom flere psykiske omveltninger når det kommer til dette. Fra å se innbilte edderkopper overalt ( etter å ha bodd for lenge på et sted hvor de faktisk var overalt) flyttet til et edderkoppfritt sted, og igjen til et nytt sted som krydde av edderkopper. Med en helt sprø redsel og frykt for de,til å måtte tvinge meg til å like de for ikke å bli gal, ta de opp i hånden, fange de i et glass og studere de osv. Men ærlig talt. Det er mye enklere å bare flytte. Ellers må du "være på vakt" hele tiden. Har det sneket seg en edderkopp under dynen siden jeg sjekket for et minutt siden? Krøp det en edderkopp oppi lasagnen mens jeg snakket i telefonen? Hva er det som klør på ryggen? Åh. Glad jeg er ferdig med det der. Og lykkelig i andre etasje. Men lykke til, håper du får noen tips som hjelper litt. 2
Alja Skrevet 25. juni 2015 #6 Skrevet 25. juni 2015 Samme problemet her... Tegenaria atrica heter de visst. Kroppen er som en femtiøring. ÆÆÆÆ
Gjest Morello Skrevet 25. juni 2015 #7 Skrevet 25. juni 2015 Flytt! *snip* Hadde jeg fått en edderkopp klatrende opp beinet mitt i dusjen hadde jeg pokker meg trengt en eksorsisme for å føle meg ren igjen..!! Flytter forhåpentligvis til høsten en gang.. Inntil da får jeg vel skaffe meg en sovepose av insektsnett!! Hvilke steder er det som er mer eller mindre edderkoppfrie egentlig? Sier jo seg selv at kjellerleiligheter ikke er optimale, men utover det..? 1
Gjest Morello Skrevet 25. juni 2015 #8 Skrevet 25. juni 2015 Samme problemet her... Tegenaria atrica heter de visst. Kroppen er som en femtiøring. ÆÆÆÆ Mhmm!!! En går fint, men når det bare renner ut edderkopper fra hjørnet i taket får jeg helt fnatt Er vel en tre kvarter siden jeg så en sist og jeg kjenner fremdeles heftig kravling over hele kroppen..
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #9 Skrevet 25. juni 2015 Trinol 810 har gjort somrene mine levelig igjen. God forebyggende effekt også. Anonymous poster hash: f91ec...225
Alja Skrevet 26. juni 2015 #10 Skrevet 26. juni 2015 "En gjenganger blant folk som ringer, er at de nekter å tro at stor husedderkopp er et norsk dyr. De melder om at en ”bananedderkopp”, ”fugleedderkopp” eller liknende har forvillet seg inn i huset. Samtlige lurer på om de er dødelig giftige. Men det er de ikke. Riktignok har alle edderkopper gift i kjevene sine, men de er beregnet på å lamme det byttet de har fanget. Store edderkopper, som husedderkoppen, kan imidlertid bite fra seg hvis vi fanger dem med fingrene våre, eller hvis vi uforvarende kommer til å presse dem på annen måte. Husedderkoppene vil aldri angripe uprovosert, men tvert i mot flykte og gjemme seg det raskeste de kan hvis vi prøver å slå etter dem. Hvis man er så uheldig å bli bitt, så er bittet beskrevet som smertefullt, og man får en nummen følelse i fingren som gir seg etter ca. to timer. Ingen andre reaksjoner er beskrevet." FY FAEN, IKKE TA PÅ DEM, visste ikke at edderkopper kunne bite så man kunne kjenne det! http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6489&Main_6157=6263:0:25,5999:1:0:0:::0:0&MainContent_6263=6489:0:25,6003:1:0:0:::0:0&Content_6489=6430:60216::1:6229:2:::0:0
Gjest Morello Skrevet 26. juni 2015 #11 Skrevet 26. juni 2015 FY FAEN, IKKE TA PÅ DEM, visste ikke at edderkopper kunne bite så man kunne kjenne det! http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6489&Main_6157=6263:0:25,5999:1:0:0:::0:0&MainContent_6263=6489:0:25,6003:1:0:0:::0:0&Content_6489=6430:60216::1:6229:2:::0:0 Leste den artikkelen jeg også, tenkte det samme!!! Og ikke faen om jeg tar på dem, jeg tar den tjukkeste boka i hyllen og dæljer til dem med all kraft.. *grøsse*
Gjest Morello Skrevet 26. juni 2015 #12 Skrevet 26. juni 2015 Trinol 810 har gjort somrene mine levelig igjen. God forebyggende effekt også. Anonymous poster hash: f91ec...225 Hvor får man tak i dette? Og funker det på edderkopper som bor inne i huset? Synes det meste av insektsmidler jeg søker opp, later til å være fokusert på å forhindre at de kryper inn vinduer og slikt..
Alja Skrevet 26. juni 2015 #13 Skrevet 26. juni 2015 Leste den artikkelen jeg også, tenkte det samme!!! Og ikke faen om jeg tar på dem, jeg tar den tjukkeste boka i hyllen og dæljer til dem med all kraft.. *grøsse* Nå kjente jeg det kravla over hele meg her :-( Uff, jeg er livredd de. Blir helt paralysert. Følger med på den med store øyne å prøver å sette glass over dem. Kinking dersom den befinner seg på gardinet eller veggen. Uggg
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. juni 2015 #14 Skrevet 26. juni 2015 Gå til en sånn gartnerbutikk, der kan du kjøpe midler som dreper dem + maur og annen dritt innendørs. Problemet er at det tar flere timer før de dør med det jeg har prøvd og det er veldig ekkelt å se dem gå rundt med kramper og ikke klarer å klatre. Urk
Gjest Skrevet 26. juni 2015 #15 Skrevet 26. juni 2015 Hadde det lignende da jeg bodde i sokkelleilighet. Det rant ikke edderkopper ut av hjørnet, men det dukket stadig opp småjævler ut av kriker og kroker og under møbler. Tror aldri før (eller siden) jeg har holdt gulvet så ryddig og vasket så ofte. Det hjalp å rydde mye og holde kontroll på tingene. Da ble ikke nattesøvnen kvelt av "ligger det en under senga nå?", "kravler det en ut av genseren på gulvet?", osv.
karrifrøkna Skrevet 26. juni 2015 #16 Skrevet 26. juni 2015 Fy faen, jeg kommer ikke til å få sove inatt. Flyttet i ny leilighet på bakkeplan for et par mnd siden, ikke sett noen edderkopp enda men nå er jeg overbevist om at de er her å bare venter på den dagen jeg minst venter det. Det kravler over hele kroppen nå, ugh.. 1
Alja Skrevet 26. juni 2015 #17 Skrevet 26. juni 2015 At de kan flytte seg en halv meter på et sekund sier litt om hvor raske de jævlene er. Også sånne bykst hit og dit.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. juni 2015 #18 Skrevet 26. juni 2015 http://www.bayergarden.no/Produkter/b/BAYTHION-D-SPR-EW015-12X500ML-BOT-NODen bruker jeg. Det er bare å spraye der de oppholder seg. Den har også fungert utendørs på husedderkopper hos meg, 2 uker etter at jeg sprayet den på veggen. Det er et sted det ikke kommer vann inn når det regner da.
Gjest Morello Skrevet 26. juni 2015 #19 Skrevet 26. juni 2015 Nå kjente jeg det kravla over hele meg her :-( Uff, jeg er livredd de. Blir helt paralysert. Følger med på den med store øyne å prøver å sette glass over dem. Kinking dersom den befinner seg på gardinet eller veggen. Uggg Jeg får sånn følelse som folk i skrekkfilmer når de skjønner at morderen er i samme rom som dem.. Et kaldt grøss gjennom hele kroppen og greier. Ååh.. Gå til en sånn gartnerbutikk, der kan du kjøpe midler som dreper dem + maur og annen dritt innendørs. Problemet er at det tar flere timer før de dør med det jeg har prøvd og det er veldig ekkelt å se dem gå rundt med kramper og ikke klarer å klatre. Urk Funker disse midlene på de som bor inni veggen, da? Og usj, vil jo ikke de skal lide, stakkars, men noe må jo nesten gjøres.. Hadde det lignende da jeg bodde i sokkelleilighet. Det rant ikke edderkopper ut av hjørnet, men det dukket stadig opp småjævler ut av kriker og kroker og under møbler. Tror aldri før (eller siden) jeg har holdt gulvet så ryddig og vasket så ofte. Det hjalp å rydde mye og holde kontroll på tingene. Da ble ikke nattesøvnen kvelt av "ligger det en under senga nå?", "kravler det en ut av genseren på gulvet?", osv. Har det ganske rydding, ikke fotballfrue-nivå men det er ikke særlig til eddiser under møbler og slikt, har iallefall ikke funnet noen der til nå. De bor inne i veggen, tror jeg, har nemlig en sånn skorsteinsgreie som går på hin siden av veggen, så jeg tipper det er der de bor... Fy faen, jeg kommer ikke til å få sove inatt. Flyttet i ny leilighet på bakkeplan for et par mnd siden, ikke sett noen edderkopp enda men nå er jeg overbevist om at de er her å bare venter på den dagen jeg minst venter det. Det kravler over hele kroppen nå, ugh.. Hahaha uff, unnskyld!! At de kan flytte seg en halv meter på et sekund sier litt om hvor raske de jævlene er. Også sånne bykst hit og dit. Ææææh, ja!!!! De jeg har tatt til nå har ikke vært fullt så raske, heldigvis, noen har vært rimelig kjappe men de har blitt litt paralysert virker det som når de oppdager meg, så jeg rekker å smelle en bok i dem. Men fy faen, de byksene er fæle, ja.. Vet ikke helt om jeg vil vite dette, men kan husedderkopper hoppe?!! http://www.bayergarden.no/Produkter/b/BAYTHION-D-SPR-EW015-12X500ML-BOT-NODen bruker jeg. Det er bare å spraye der de oppholder seg. Den har også fungert utendørs på husedderkopper hos meg, 2 uker etter at jeg sprayet den på veggen. Det er et sted det ikke kommer vann inn når det regner da. Takk!!!
Alja Skrevet 26. juni 2015 #20 Skrevet 26. juni 2015 (endret) Hahahaha, de kan ikke hoppe Nå lo jeg, ikke fordi du er dum som spør, men fordi jeg lurte selv på dette å googlet nettopp svaret Endret 26. juni 2015 av Alja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå