Gå til innhold

Trøtt som f****

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er litt sinna , vi var i familie besøk i går og var ikke hjemme før kl 09.00 jentungen var ikke i seng før rundt 22.00 og da tenker man gjerne at man har kansje en mulighet å sove litt lengre i og med at hun har lagt seg 3 timer senere enn hva hun pleier....

Men nei da hun har holdt meg oppe i halve natt , mamma jeg må tisse , jeg er tørst , jeg vil ha lys på romme mitt, kan jeg ligge her sammen med deg mamma?

ÅÅÅÅÅ jeg har ikke pute mamma , jo jeg vil ligge i din seng, drt er plass, jeg ligger i ro osv dette har jeg hør på i hele natt og nå sitter jeg her har vært oppe av sengen i 2 timer alerede og dtte virker ikke som en lovende dag.

Sammbo har jobbet natt og han må få sove til han vokner, i dag er søndag og i morgen så er det tilbake til å sto opp kl 06.00 og levere i barnehage og gå på skolen mens sammbo ligger å sover og later seg gjennom dagen siden han omtrent bare jobber tors - fre -lør - og søndag....

og nå når jeg er lys våken så sovner jentungen på sofan, hva fanen har jeg gjort med hvem for å fortjene å sitte her med sand papir på øynene og øynene på knærne.

Det er ikke ofte det hende at hun gjør dette men det er bare det at jeg har ikke andre mulighter til å få sove to minutter lengre enn 06.00 andre dager enn lør - og søndags morning.

Så jeg blir litt bitter for han som snorker hele uken når han vil og hvor han vil.

nei huff nå må jeg gi meg før jeg finner mer å klage for .... :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et faktum at hvis du forstyrrer små barns søvnrytme ender du opp med mindre søvn selv.

Dersom du over tid ønsker å flytte barnets sovetid må du flytte tiden et kvarter i riktig retning annenhver dag. Å holde barnet oppe for å få sove litt ekstra virker så godt som alltid mot sin hensikt.

Skrevet

Hadde det vært min mann så måtte han pent holdt seg våken til barnet var vel plassert i barnehagen. Han måtte ta alt morgenstell før han la seg.

Slik kunne jeg ha kun meg selv om morgenen, og dermed ikke blitt fullt så sliten (kanskje også sove en time lenger pga at jeg slapp å gå innom barnehagen??)

De nettene han ikke jobbet nattvakt så måtte han pent tatt seg av barnets "behov" hele natten. Vi måtte vatalt at "denne natten står jeg opp og du sover" på forhånd.

Jeg skjønner godt at du er sliten. Selv har jeg vært alene med barna de siste helgene, mens mannen min har vært på jobbseminr, gutteturer osv. Minsten har våknet 4-5 ganger hver natt. Eldstemann har hatt ca 2 i snitt. Jeg er kjempesliten, og vet at de neste helgene ikke heller vil gi meg anledning til å sove lenger om morgenen (eller sove i strekk en hel natt!!). Håper at tennene snart kommer ut. Så skal jeg komme meg avgårde på en jentetur eller noe sånt. Må ihvertfall få sove en hel natt i strekk snart!! :Gjesp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...