Gå til innhold

Hvordan setter dere med dine/mine og våre barn opp ferien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å bli mektig lei! I alle år før jeg og mannen fikk barn selv la vi alltid ferien til den tiden stebarnets mor ønsket.

Etter jul fikk jeg ny jobb. Jobber turnus og har tidlig og sen ferie annenhvert år. I år har jeg tidlig ferie. Mannen har fleksibel ferie, så i år får vi 2 uker hver for oss og 2 uker sammen. Dette ble tatt opp med barnets mor tidlig i vår, for at far og barn skal få noen dager alene og at barnet blir med resten av familien på ferie. Mor svarte ok og vi trodde alt var greit.

I dag kom hun med den at far må endre til tidlig ferie da hun og barnet skal på ferie samme uka som vi skal. Far forklarte henne at det var avtalt for lenge siden og at hun sa det var greit. Hun kom med at far har fleksibel ferie så da kan vel han endre. Det gjør ikke noe at han og jeg ikke får ferie sammen, sa hun. Nei, det er så, men hva med fellesbarna. Barnehagen er stengt 3 uker i fellesferien. Hun forstår virkelig ikke at det ikke lar seg gjøre å endre ferien. Hun har kun seg selv og barnet og tenke på. Nå fikk mannen melding om at barnet kommer på mandag og blir i 3 uker, hvis ikke kunne ham glemme å ha barnet i sommer.

Vi prøver så godt vi kan å være fleksible for mor i alle ferier, og det var vi tidligere også (da hun fikk bestemme ferien) Men nå har vi 2 små barn i tillegg å ta hensyn til.

(Mor har fri fra uke 27 og ut uke 31 hvis det er relevant. Jeg fra uke 27, 28, 29 og 30 og mannen uke 29, 30, 31 og 32)

Er vi så urimelige som mor skal ha det til?

Hvordan gjør dere med dine, mine og våre barn det? Går kabalen opp?

Anonymous poster hash: d4e76...a1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min avtaler med sin eks. Det pleier å Være uproblematisk, men både hun og jeg har styrt ferie fra arbeidsgiver i år, så vi måtte kompromisse. Ikke så gunstig for vår feriedestinasjon som kommer til å være glohet da, men jeg tåler varmen bedre enn han, og det var han som ga etter.

Når mor ikke er pålitelig må dere lage skriftlige avtaler når ferien settes opp. Så får mor selv passe datoene sine for når hun kan bestille hvilke ferier. Og be mannen kvesse klørne og få henne til å holde avtalen i år også.

Anonymous poster hash: 4347c...44a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig. Dere hadde en avtale, hun kan ikke bare bryte den plutselig for det ikke passer henne. Hun er nødt til å ta hensyn på lik linje med dere. Har full forståelse for at dette må være frustrerende.

Anonymous poster hash: eb72a...9d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For en kjedelig situasjon. Det er smålig av mor å true med at barnet ikke kommer.

Har vært i en lignende situasjon, bortsett fra at det var barnas stemor som var lite samarbeidsvillig. Både jeg og min nåværende mann har et barn fra tidligere og to fellesbarn. Når det er så mange hensyn og ta er det ikke bare bare å få kabalen til og gå opp. Jeg, mannen, min eks og stebarnets mor og kjæreste har hatt møter i forkant av ferier, slik at alle får sagt hva de ønsker og ingen skal føle seg overkjørt. Pga det har vi kommet opp med en grei løsning slik at alle 4 søsknene har samvær hos oss samtidig.

I år var det meningen at søsknene skulle tilbringe ferien sammen i slutten av juli/begynnelsen av august. Har vært avtalt siden april.

Min eks har fått seg kjæreste ganske nylig. Det var ikke aktuelt at mitt/vårt barn skal ha samvær med far i begynnelsen av juli, for da skal de nemlig til syden. Kjæresten til eksen visste utmerket godt hvilke uker barnet kom. Likevel bestiller hun en tur på 2 uker uten at eksen min visste om det. Eksen ble forbannet på henne. Om han blir med eller ikke vet jeg ikke. Sa til han at dette fikk de løse selv. Synd for barn og far som mister tid sammen men...

Anonymous poster hash: dab40...de3

AnonymBruker
Skrevet

Den er den som er mest bundet av hva jobben tillater av fri som i hovedsak legger lista. Jeg forholder meg kun til min eks her. Han må legge frem forslag og det går som regel greit for meg.

Hvis jeg har bestilt billetter så gjør jeg alltid det like etter jul og spør da i samme slengen. Da er det det alle tilpasser...

Samarbeid fungerer best dersom alle viser fleksibilitet og setter annet puss til side for å planlegg årets beste tid ned barna.

Anonymous poster hash: c6e01...a9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg godt igjen :( Slitsomt å ha det slik. Nå begynner heldigvis barna å bli store.

Anonymous poster hash: 99730...760

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...