AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #1 Del Skrevet 25. juni 2015 Trenger hovedstaden ENDA et dårlig anlegg, som til og med er styggere enn de to fra før, nemlig ullevål og bislett? De skal bruke 400 millioner på å bygge en stadion som ikke tar mer enn 18000 med bare 12 000 sitteplasser, åpne hjørner, og drive utleie av skoler til kommunen, for ei tomt som ble gitt gratis til dem for 1 krone. Er ikke dette galskap? Bør ikke dere kvinner (som sikkert ikke er interessert i fotball) protester mot dette? Anonymous poster hash: 884ee...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 26. juni 2015 #2 Del Skrevet 26. juni 2015 Ullevaal Stadion er størrelsesmessig tilpasset landslagskamper og cupfinalen. Ingen Oslo-klubber har potensiale til å fylle Ullevaals tribuner i ligasammenheng. På toppnivå er Oslo-fotballen delt etter byens velkjente øst-vest skille, der Vålerenga anes som østkantens representant og Lyn er vestkantens representant. Ullevaal er tradisjonelt ansett som Lyns hjemmearena og området omkring er Lyns naturlige nedslagfelt. Antipatien for Vålerenga er på sitt sterkeste i akkurat dette området av byen. Ullevaal som hjemmebane for Vålerenga er nesten som om Glasgow Rangers skulle spillet sine hjemmekamper på Celtic Park eller Arsenal på White Hart Lane. Vålerenga er ikke samlende for hele byen. Valle Hovin er innenfor Vålerengas naturlige nedslagsfelt, vel plassert i forhold til Vålerengas historie. Vålerenga vil temmelig sikkert trekke flere tilskuere på Valle, imaget vil bli styrket og med en kapasitet bedre tilpasset størrelsen på tilhengerskaren vil det også bli bedre stemning på tribunene med færre tomme seter. Med dette anlegget på plass vil det komme Vålerenga til gode, og dermed også norsk fotball til gode. Nå gikk som kjent Lyn konkurs for noen år tilbake og sliter med å komme seg tilbake i det gjeve selskap, forankret som de er for øyeblikket i bunnen av tabellen på tredje nivå av det norske seriesystemet. For norsk fotball vil det beste være om Lyn lykkes med å reise seg. Lyn er den eneste klubben i Oslo med potensiale til å samle nok tilhengere til å kunne utfordre Vålerenga, og oppgjøret mellom Lyn og Vålerenga er det eneste skikkelige byderbyet i norsk fotball. Det vil være bra for fotballen i både Oslo og Norge om man klarer å gjenskape denne byrivaliseringen på toppnivå. Det er tross alt Lyn, og ikke Lillestrøm eller Brann, som egentlig er Vålerengas tradisjonelle erkerival. Med Vålerenga på Valle Hovin ville et gjenreist Lyn lettere kunnet mobilisere interesse på vestkanten. Bislett Stadion har blitt et ganske fint friidrettsanlegg, men egner seg ikke så godt for fotball på toppnivå. Som friidrettsarena har den løpebaner, noe som skaper en avstand mellom gressmatten og tribunene som er alt annet enn optimal for fotball. De siste par tiårene har flere større europeiske klubber fått en oppsving etter å ha flyttet fra friidrettsarena til dedikert fotballarena. Bislett er ikke en veldig god løsning for Vålerenga. Ettersom Ullevaal uansett er altfor stor for Lyn, er Bislett den beste løsningen for dem. Det aller beste for toppfotballen i Oslo hadde vært om Vålerenga flyttet til Valle Hovin og Frogner Stadion hadde blitt bygget ut til en kapasitet på mellom 5000 og 8000, og hadde blitt hjemmearena for Lyn om de snart klarer å krabbe seg opp på andre divisjonsnivå i seriesystemet før de blir like irrelevante bydelsklubber som Frigg og Skeid har blitt. Aller helst skulle Vålerenga allerede ha flyttet til ny stadion på Valle Hovin for mer enn ti år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Del Skrevet 26. juni 2015 Synes det er positivt! Skal bli godt å få Vålerenga ut av bydelen. Jeg er selv Lyn-supporter og misliker selvfølgelig at Vålerenga spiller på stadionet Lyn en gang bygget (og som de trist nok senere har solgt seg ut av). Anonymous poster hash: 0e485...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 26. juni 2015 #4 Del Skrevet 26. juni 2015 (endret) Det ser jo ut som det blir en flott stadion http://www.ensjo.org/wp-content/uploads/2015/02/Vif-stadion-skisse-1-2015.jpg Synes egentlig det er bedre at de får seg en egen stadion. Ullevaal har egentlig alltid vært for stor for dem. De har vel egentlig aldri greid og fylle opp Ullevaal untaket er kanskje 2004 da de kjempet om seriegullet men tapte på målforskjell mot Rosenborg. og 2005 da de vant serien 1 poeng foran Start. Endret 26. juni 2015 av Balian de Ibelin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Del Skrevet 26. juni 2015 Det ser jo ut som det blir en flott stadion http://www.ensjo.org/wp-content/uploads/2015/02/Vif-stadion-skisse-1-2015.jpg Synes egentlig det er bedre at de får seg en egen stadion. Ullevaal har egentlig alltid vært for stor for dem. De har vel egentlig aldri greid og fylle opp Ullevaal untaket er kanskje 2004 da de kjempet om seriegullet men tapte på målforskjell mot Rosenborg. og 2005 da de vant serien 1 poeng foran Start. Flott stadion? Det ser jo ut sme marien lyst med en dobbeltetasje på langsiden eller colorline stadion uten hjørner? Nei, oslofotballen trenger ikke flere stadioner, det er ikke noe marked for elitefotball der. Anonymous poster hash: 884ee...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 26. juni 2015 #6 Del Skrevet 26. juni 2015 Flott stadion? Det ser jo ut sme marien lyst med en dobbeltetasje på langsiden eller colorline stadion uten hjørner? Nei, oslofotballen trenger ikke flere stadioner, det er ikke noe marked for elitefotball der. Anonymous poster hash: 884ee...cf8 Så du er uenig med meg. Det er selvsagt din rett men jeg forandrer ikke mening bare fordi du har et annet syn en meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 26. juni 2015 #7 Del Skrevet 26. juni 2015 Ere plass til noe sånt nede på Vål'enga da? høhø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #8 Del Skrevet 26. juni 2015 Kjempebra! Ullevål er altfor stor for 98% av klubbkampene i Norge, uansett lag. Jeg har vært på AKA Arena i Hønefoss, der går det vel 5000 mennesker eller noe sånt, og det er mye mer stemning på et lite, men fullt stadion enn et halvtomt Ullevål når Vålerenga spiller kamp mot Odd i oktober... Nei, et mindre stadion, plassert rett ved siden av treningsfeltet, i hjertet av Vålerengaland tror jeg kan fungere mye bedre. Dessuten skal jo anlegget romme mer enn bare en kamp i annenhver uke i sommerhalvåret, det skal blant annet bli videregående skole med treningslinje. Nei, jeg synes det er på høy tid og tror det blir veldig bra! Anonymous poster hash: 04697...361 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #9 Del Skrevet 26. juni 2015 Kjempebra! Ullevål er altfor stor for 98% av klubbkampene i Norge, uansett lag. Jeg har vært på AKA Arena i Hønefoss, der går det vel 5000 mennesker eller noe sånt, og det er mye mer stemning på et lite, men fullt stadion enn et halvtomt Ullevål når Vålerenga spiller kamp mot Odd i oktober... Nei, et mindre stadion, plassert rett ved siden av treningsfeltet, i hjertet av Vålerengaland tror jeg kan fungere mye bedre. Dessuten skal jo anlegget romme mer enn bare en kamp i annenhver uke i sommerhalvåret, det skal blant annet bli videregående skole med treningslinje. Nei, jeg synes det er på høy tid og tror det blir veldig bra! Anonymous poster hash: 04697...361 Ullevål er ikke for stort når Rosenborg kommer på besøk. Det er ikke ullevål det er noe galt med, men forballinteressen i oslo. Derfor er det helt feil å bruke penger på et tulleanlegg når interesser er så laber. Anonymous poster hash: 884ee...cf8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #10 Del Skrevet 26. juni 2015 Ullevål er ikke for stort når Rosenborg kommer på besøk. Det er ikke ullevål det er noe galt med, men forballinteressen i oslo. Derfor er det helt feil å bruke penger på et tulleanlegg når interesser er så laber. Anonymous poster hash: 884ee...cf8 Jeg har da vært på min andel Rosenborgkamper med halvtomme tribuner på Ullevål. Og på Lyn-Vålerenga, også med halvtomme tribuner. Eneste gangene jeg har vært på et (mer eller mindre) fullsatt Ullevål har vært ved noen landskamper, pluss Vålerenga - Manchester United og Vålerenga - Barcelona. Ellers er det bare fullt nederst. Hvor mange er det på en gjennomsnittlig tippeligakamp på Ullevål? Stort sett ligger det vel et sted mellom 9000-12000. Legger vi til at en del Vålerengasupportere kanskje ikke gidder å ta turen, tror jeg det kan bli mye mer stemning på et mindre stadion på Valle. Ellers helt enig i at det ikke er noe galt med Ullevål, den er bare et par nummer for stor for klubbfotballen i Oslo slik det er i dag Anonymous poster hash: 04697...361 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #11 Del Skrevet 26. juni 2015 looks nice Anonymous poster hash: 6dd6a...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #12 Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg har da vært på min andel Rosenborgkamper med halvtomme tribuner på Ullevål. Og på Lyn-Vålerenga, også med halvtomme tribuner. Eneste gangene jeg har vært på et (mer eller mindre) fullsatt Ullevål har vært ved noen landskamper, pluss Vålerenga - Manchester United og Vålerenga - Barcelona. Ellers er det bare fullt nederst. Hvor mange er det på en gjennomsnittlig tippeligakamp på Ullevål? Stort sett ligger det vel et sted mellom 9000-12000. Legger vi til at en del Vålerengasupportere kanskje ikke gidder å ta turen, tror jeg det kan bli mye mer stemning på et mindre stadion på Valle. Ellers helt enig i at det ikke er noe galt med Ullevål, den er bare et par nummer for stor for klubbfotballen i Oslo slik det er i dag Anonymous poster hash: 04697...361 Og nettopp derfor er det heller ingen grunn til at det skal bygges noe nytt anlegg for den lille osloklubben. Den er for utbetydelig. Man kan ikke ha en hovedstad som forsvarer flere hundre millioners investeringer på et anlegg med like mange sitte plasser som man har på små stadionanlegg fra små steder i landet, som i ålesund for eksempel? Da må man innse at oslo kanskje ikke er en by som skal ha noe fotballanlegg, så får de heller dele åråsen eller noe siden den har bedre tilpasset kapasitet. Makan til sløs av både tomt og penger. Anonymous poster hash: 884ee...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #13 Del Skrevet 26. juni 2015 looks nice Anonymous poster hash: 6dd6a...f71 Nei. Anonymous poster hash: 884ee...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 26. juni 2015 #14 Del Skrevet 26. juni 2015 Såklart er dette kjempebra. Så kan man fortsette med å bygge ny ishall i Oslo også. Det trengs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #15 Del Skrevet 26. juni 2015 Flott stadion, men synd at den bygges med kunstgress.Anonymous poster hash: af1ee...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Universe Skrevet 26. juni 2015 #16 Del Skrevet 26. juni 2015 Det ser jo ut som det blir en flott stadion http://www.ensjo.org/wp-content/uploads/2015/02/Vif-stadion-skisse-1-2015.jpg Synes egentlig det er bedre at de får seg en egen stadion. Ullevaal har egentlig alltid vært for stor for dem. De har vel egentlig aldri greid og fylle opp Ullevaal untaket er kanskje 2004 da de kjempet om seriegullet men tapte på målforskjell mot Rosenborg. og 2005 da de vant serien 1 poeng foran Start. Enig. Så hvorfor skal vi kvinner protestere? Jeg liker fotball jeg. Bedre å bruke penger på sånt enn innvandring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #17 Del Skrevet 26. juni 2015 Siden jeg bor på valle hovin er jo dette ingen god nyhet dessverre. Hater fotball og syntes det er nok fotballbaner her nå som det er.. Anonymous poster hash: 10b94...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå