Gå til innhold

Barn 9 år, overgangsstønad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det frem til barnet er 8 eller 10 år som gjelder hvis man blir aleneforsørger?

Har en 9 åring og mulig brudd her, men tror ikke jeg får os. Er i full jobb, så økonomien er ok.

Anonymous poster hash: 5b953...693
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

8

Anonymous poster hash: 17f4f...4f1

AnonymBruker
Skrevet

Ja var det jeg trodde. Leste et sted om 10 år, men det er sikkert fra gammelt av.

AnonymBruker
Skrevet

Men det står via nav at man kan få til minste barnet er 10 år? Gjelder ikke det for 9 åringer?

AnonymBruker
Skrevet

Er det frem til barnet er 8 eller 10 år som gjelder hvis man blir aleneforsørger?

Har en 9 åring og mulig brudd her, men tror ikke jeg får os. Er i full jobb, så økonomien er ok.

Hvis du er i full jobb så vil du nok ikke få uansett, fordi du tjener for mye. 

Anonymous poster hash: a025c...e27

AnonymBruker
Skrevet

Ok sånn ja. Nei det er ikke et must, men greit å vite. Var noen som tipset meg om at jeg kanskje fikk os. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får nok ikke det i full jobb med ok økonomi ;)

Anonymous poster hash: ac35e...736

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få overgangsstønad frem til barnet fyller 10 år når bruddet skjer etter at barnet har fylt 8 år:

"Hvis du blir alene med barnet på grunn av samlivsbrudd, separasjon eller skilsmisse etter at det yngste barnet fylte åtte år, kan du få overgangsstønad i opptil to år fram til det yngste barnet fyller ti år. Det første året må du fylle aktivitetskravet. Det andre året må du være under nødvendig utdanning."

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/Overgangsst%C3%B8nad.1039.cms#chapter-2

Så verdt å søke, du vil kunne få redusert OS dersom inntekten din er under 495 378,- 

(Med forbehold om at jeg har regnet riktig: OS = 2,25 G - (inntekt - 0,5G) x 0,45 ; inntekt -0,5G >= 0 )

Anonymous poster hash: 28a31...e90
Skrevet

Vel, men da skal det da ikke være noe grunn for å få OS.

AnonymBruker
Skrevet

Men det står via nav at man kan få til minste barnet er 10 år? Gjelder ikke det for 9 åringer? Anonymous poster hash: 5b953...693

Det finnes særvilkår. Det finnes for de fleste stønader.

Hovedregel er Nei.

Anonymous poster hash: e99cd...d0b

AnonymBruker
Skrevet

Barnet blir 10 om 3 mnd. Vits i å søke? 

Skrevet

Barnet blir 10 om 3 mnd. Vits i å søke? 

Du kan jo gjøre et forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...