Gå til innhold

C25k, Trenger tips og råd!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er foreløpig på uke 4, dag 3 (imorgen). Jeg personlig føler at jeg virkelig sliter med å gjennomføre de 20 minuttene sammenlagt! De første intervallene går forsåvidt fint, men når jeg kommer til de to siste så puster jeg som fisk på land med leggsmerter fra helsikke. Blir kvalm og svimmel, sliter som bare det! Føler de aller fleste gjennomfører dette med glans, mens jeg nærmest kryper på slutten av turen. Har prøvd å holde meg til nedoverbakker (grus/noe asfalt) og rette strekker med lite stigning (asfalt/grus/grøft), men klarer det ikke alikevel! Hva burde jeg gjøre? Kan matinntak ha noe å si? Løpeteknikk? For høy fart ift kondis? Kan jeg feks begynne på uke 3 igjen, til jeg føler meg komfortabel med å jogge over lengre tid slik som på uke 4? Gruer meg faktisk til i morgen..

Alt av erfaring og tips mottas med stor takk

Anonymous poster hash: c90d3...bde

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Hei,

Ja, du kan godt kjøre programmet for uke 3 på nytt, faktisk understrekes det i den podcasten jeg bruker at dersom man synes et ukesprogram blir for tungt, så kjører man et lettere ukesprogram til man føler seg klar til å gå videre. Det understrekes også at man ikke skal bry seg om hvor fort eller sakte man jogger, det er bedre å holde lavere fart. Hastigheten vil øke automatisk etter hvert som man kommer i bedre form.

Lykke til videre, dette klarer du :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Ja, du kan godt kjøre programmet for uke 3 på nytt, faktisk understrekes det i den podcasten jeg bruker at dersom man synes et ukesprogram blir for tungt, så kjører man et lettere ukesprogram til man føler seg klar til å gå videre. Det understrekes også at man ikke skal bry seg om hvor fort eller sakte man jogger, det er bedre å holde lavere fart. Hastigheten vil øke automatisk etter hvert som man kommer i bedre form.

Lykke til videre, dette klarer du :)

Tusen takk for det! Klart jeg skal klare det, til slutt i hvertfall :)

Men burde jeg fullføre uke 4, eller gå rett på uke 3 dag 1 fra imorgen av? Har mandag, onsdag og fredag som faste løpedager :)

Igjen, tusen takk for råd!!

AnonymBruker
Skrevet

Løp saktere. Hold deg på samme økt (f.eks. uke 4 dag 2) til du klarer å gjennomføre.

Anonymous poster hash: 48193...297
AnonymBruker
Skrevet

Løp saktere. Hold deg på samme økt (f.eks. uke 4 dag 2) til du klarer å gjennomføre. Anonymous poster hash: 48193...297

Har prøvd to ganger, er verre for hver gang. Besvimer nesten så sliten jeg blir! Gruer meg bare mer og mer for hver gang jeg skal ut..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har mulighet til å løpe på mølle, ville jeg forsøkt det da det er lettere enn å løpe ute. Hvis du ikke har det ville jeg tatt uke 3 om igjen med en gang og evt kjørt den 4 ganger, hvis du ønsker at ukene dine begynner på mandager.

Bedre at du tar deg god tid enn at du mister motivasjonen.

Anonymous poster hash: d4d19...3e9

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har mulighet til å løpe på mølle, ville jeg forsøkt det da det er lettere enn å løpe ute. Hvis du ikke har det ville jeg tatt uke 3 om igjen med en gang og evt kjørt den 4 ganger, hvis du ønsker at ukene dine begynner på mandager.

Bedre at du tar deg god tid enn at du mister motivasjonen. Anonymous poster hash: d4d19...3e9

Nei, har desverre ikke mulighet til å løpe på mølle, er alltid ute (noe som jeg foretrekker fremfor et klamt treningssenter, hehe). Da tror jeg at jeg starter uke 3 imorgen, så får jeg heller se etterhvert om formen forbedrer seg! :) takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...