Gå til innhold

Kondolanse ved tap av kjæledyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om fine kort man kan få tak i når noen har mistet kjæledyr? Eventuelt bilde man kan skrive ut, eller et fint sitat?

Tusen takk <3

Anonymous poster hash: e7013...f30
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du skrive kondolansebrev for et kjæledyr? Skal man gjøre det samme hver gang man dreper en maur eller flue og? Synes det holder i massevis å si at det var beklagelig, men at livet går videre og et dyr kan erstattes.

Anonymous poster hash: f918e...c4a
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du skrive kondolansebrev for et kjæledyr? Skal man gjøre det samme hver gang man dreper en maur eller flue og? Synes det holder i massevis å si at det var beklagelig, men at livet går videre og et dyr kan erstattes.

Enig, men den siste kommentaren der var usmakelig....

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du har tydeligvis ikke hatt dyr

Anonymous poster hash: ff9d3...75a

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden svarer du hvis du ikke har noe mer nyttig å komme med?

For mange mennesker er dyrene familiemedlemmer, og det her var en ekstra trist hendelse.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

For mange er det å miste et kjæledyr like sårt som å miste et familiemedlem...

Finnes vel ikke særlig mange kondolanse kort for "kjæledyr" i Norge, men om du kan ta på engelsk.

http://www.bluemountain.com/printable-cards/encouragement/loss-of-pet/card-3170491

her var det litt utvalg http://www.winstoncrogers.net/Pet-Loss-Sympathy-Cards

Bare å søke på nettet ;-)

Anonymous poster hash: f4181...829
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for det blir helt det samme som f.eks. en hund man har vært glad og tilbrakt livet med i 15 år.

Anonymous poster hash: 2e778...104

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Card349.jpg

Så sant. :(

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi snakker om et dyr... Ikke et menneske.

Det er en vesentlig forskjell. Man kan godt si at det var trist e.l. Men man sender ikke kondolansekort.

Anonymous poster hash: 18041...e8c

• Liker 1
Skrevet

Det er en vesentlig forskjell. Man kan godt si at det var trist e.l. Men man sender ikke kondolansekort.

Man man man.

Jeg syns det var en hyggelig tanke hyggelig av ts, og jeg håper hun(?) sender en liten omtanke til den det gjelder.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er et dyr. Som er mye mer enn du er, tydeligvis. Ville ikke hatt noe med deg å gjøre...

Til ts: Da en kompis mista hunden sin etter 12 år så lagde jeg og min søster en minnebok etter hunden. Vi hadde vært mye sammen, gått turer, trent etc så vi hadde mange fine bilder. Den ble veldig godt tatt i mot og vi har fått meldinger om at han sitter og kikker i boka når han savner hunden sin.

Anonymous poster hash: 32b02...9a3

• Liker 5
Skrevet

Å miste kjæledyret sitt kan faktisk sammenlignes med å miste et nært familiemedlem i menneskeform. Jeg har mistet fisker og hamster, uten å vært lei meg, men når min beste venn gjennom 14 år - min firbeine lille hund døde, ja, da var jeg sønderknust! Og det var helt forferdelig.... Så på han som et familiemedlem, på lik linje som resten av familien min.

Synes det er en kjempefin tanke dersom ts tenker å sende et kort til den som har mistet dyret sitt, har dessverre ikke noen tips å komme med.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har tydeligvis ikke hatt dyr

Anonymous poster hash: ff9d3...75a

Joda jeg har hund og kanin som jeg elsker høyt, men hadde ledd personen i trynet om jeg fikk et kondolansebrev når en av dem dør. Det får være møte på.

AnonymBruker
Skrevet

Joda jeg har hund og kanin som jeg elsker høyt, men hadde ledd personen i trynet om jeg fikk et kondolansebrev når en av dem dør. Det får være møte på.

Du burde ikke ha dyr, og at du elsket dyra dine er bullshit.

Anonymous poster hash: c6586...1eb

• Liker 9
Skrevet

Er det noen som vet om fine kort man kan få tak i når noen har mistet kjæledyr? Eventuelt bilde man kan skrive ut, eller et fint sitat?

Tusen takk <3

så koselig tenker jeg. Det finnes masse på nett,både av bilder og tekst.Du kan jo selv legge til/fjerne det du synes passer/ikke passer.

https://www.google.no/search?q=loss+of+a+pet&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=tWyMVZugK4ynsAG02bFg&ved=0CCIQsAQ&biw=1600&bih=721

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at denne personen kommer til å sette pris på det, h*n er som meg.

Da vi mistet hunden vi hadde før i en ulykke, kom flere med blomster til oss. Jeg syntes det var godt at sorgen vår ble anerkjent, og synes det er vondt når folk mener at det er feil å sørge på den måten fordi det "bare" er en hund.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har bedt om å høre meningen din? 

Anyone?

Nei.

For å illustrere det litt tydeligere for deg:

24213ef92c63ebbd88e60d14cedac238.jpg

Anonymous poster hash: 372ad...ed8

• Liker 13
Skrevet

Jeg hadde satt utrolig stor pris på blomster med et kondolansekort. Men gjerne et selvskrevet et, der det bare står "føler med deg i sorgen", "tenker på deg" eller lignende.

Og jeg HATER at jeg føler det er feil å ønske noe sånt, takket være at det finnes så mange personer som flere av de som har kommentert her.. Da familiehunden vår døde for 11 år siden sendte farmor og farfar en hvit bukett og kort til oss. Det er noe av det som virkelig betydde noe i den tiden der. 

Et dyr kan ikke erstattes. Man kan kjøpe et nytt dyr, men personligheten til det ene, og den kjærligheten man har for dem kan ikke bare slettes og byttes ut og blir helt identisk for et annet individ. Fatter ikke at ikke folk kan svare på det det blir spurt om i stedet for å komme inn kun for å markere at man synes andre er idioter.

Når man har hatt et utrolig nært forhold til et dyr i mange, mange år er det naturlig at man er i dyp sorg når dyret går bort (spesielt når det gjelder hund, hest og katt, siden disse lever lenge). Det å få anerkjennelse for sorgen fra andre betyr ekstremt mye, og kommer i alle fall til å gjøre det for meg. 

• Liker 8
Gjest crazycatlady
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du skrive kondolansebrev for et kjæledyr? Skal man gjøre det samme hver gang man dreper en maur eller flue og? Synes det holder i massevis å si at det var beklagelig, men at livet går videre og et dyr kan erstattes. Anonymous poster hash: f918e...c4a

Fy faen så ufølsom og usmakelig du er!!!! En maur er vel ikke det samme som en hund, katt eller hest? Mener du det har du et stort problem. Et dyr kan IKKE erstattes! De har personligheter de også akkurat som oss mennesker. Men skjønner jo at du ikke har kjent noen dyr når du kan si noe sånt. Jeg har både hester og katter og alle er ulike i personligheten, finnes ikke maken. Ja, jeg kan kjøpe en ny hest når den ene dør (den er veldig gammel og jeg har hatt den over halv livet), men det blir ikke det samme! På den annen side kan man også skaffe seg en ny ektefelle om man mister sin, det blir ikke det samme og erstatter ikke den man mistet, men man kan bli glad i en ny en også. Det gjelder både dyr og mennesker. Men erstatte? Nei!

Sånne usaklige svar som ditt minner meg på hvorfor jeg nesten aldri er på kjæledyrforumet her inne. Altfor mange her uten respekt for dyr.

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du unngår kort det står "Gratuelerer" på spiller det da ingen rolle hvilket kort du velger. Det som er viktig er omtanken du faktisk viser ved å sende kortet, anerkjennelsen av at det er en stor sorg å miste et dyr. Selv setter jeg mye mer pris på kort hvor avsenderen selv har skrevet noe, enn en ferdigrykt tekst. Det trenger ikke stå mye, eller "kloke ord". Et av de vakreste kortene jeg har fått i forbindelse med dødsfall sto det bare "Vi savner også *navn*".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...