Gå til innhold

Sensitiv tarm på katter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har adoptert en herremann på ca 3 år for 3 uker siden. Han har levd et tøft liv men har begynt å roet seg ned og er kastrert og fått alt av vaksiner etc. Det som er problemet er at det kommer litt blod med avføring! Vi har snakket med både veterinær og de vi adopterte fra og de mente det rett og slett kunne være at katta har en litt sensitiv tarm! Han viser ingen tegn på smerter(vi har fulgt NØYE med) og det er friskt blod, og normal avføring! Skal selvfølgelig ta ham med til veterinæren om dette blir værre eller d kan se ut som om han har vondt, men lurte på om noen har noen tips eller lignende å komme med? Vi gikk rett over til mat for sensitiv mage som jeg i tillegg har bløtelagt for å gjøre det litt enklere! Håper på svar, da jeg er litt bekymret for pusegutten!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om overgangen fra det fòret pus var vant til ble brå, noe du uttrykker så er det ikke rart om magen slår seg vrang. Du skal gå gradvis over til nytt fòr.

Anonymous poster hash: 7e5ea...62b
Skrevet

Jeg vet ikke hvilket for du bruker, men Pusina mi har svært sensitiv mage/tarm, og Royal Canin sensible 33 er det eneste tørrforet hun tåler. Som "godis" får hun 1/2 porsonspose Royal Canin sensitive våtfor. Jeg gir henne også Zoolac innimellom. Du bør også gi en ormekur for sikkerhets skyld.

Skrevet

Jeg vet ikke hvilket for du bruker, men Pusina mi har svært sensitiv mage/tarm, og Royal Canin sensible 33 er det eneste tørrforet hun tåler. Som "godis" får hun 1/2 porsonspose Royal Canin sensitive våtfor. Jeg gir henne også Zoolac innimellom. Du bør også gi en ormekur for sikkerhets skyld.

Har gitt en runde ormekur og gått over til Royal Canin sensible og ormekuren ga null resultat, derfor vi kom fram til at magen rett og slett er sensitiv! Men har ikke tenkt på nytt blautfor og zoolac! Verdt et forsøk! : D

Skrevet

Om overgangen fra det fòret pus var vant til ble brå, noe du uttrykker så er det ikke rart om magen slår seg vrang. Du skal gå gradvis over til nytt fòr.

Anonymous poster hash: 7e5ea...62b

Hadde desverre ikke noe annet valg da vi ikke fikk noe info om hva slags for han hadde fått i seg tidligere, så vi måtte bare velge og da ble d brit for steriliserte katter : / det siste fosterhjemmet ga ham royal canin for steriliserte katter fikk vi vite etter at vi hadde fått ham, men han har vært innom 4(!) Fosterhjem før dette, samt 1,5 år ute, så dette med at det ble en brå overgang og mye stress gir absolutt mening!

Skrevet

Ja, stress er en stor medvirkende faktor. Stakkar pusen som har måttet flytte så mange ganger.. Håper han har fått et varig hjem nå så både sinn og mage kan få roe seg. :)

Skrevet

Ja, stress er en stor medvirkende faktor. Stakkar pusen som har måttet flytte så mange ganger.. Håper han har fått et varig hjem nå så både sinn og mage kan få roe seg. :)

Et varig hjem skal han få hos oss ihvertfall, så da håper jeg stressnivået synker! : D

AnonymBruker
Skrevet

Har gitt en runde ormekur og gått over til Royal Canin sensible og ormekuren ga null resultat, derfor vi kom fram til at magen rett og slett er sensitiv! Men har ikke tenkt på nytt blautfor og zoolac! Verdt et forsøk! : D

Hvis zoolac ikke virker kan du prøve pro-kolin i stedet, de selger det hos veterinæren. Hadde en katt før som hadde veldig sensitiv mage, zoolac hjalp ikke, men med pro-kolin stabiliserte magen seg på et par dager, brukte den hver gang han ble dårlig.

Anonymous poster hash: 258fa...7eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...