AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #1 Skrevet 25. juni 2015 Jeg er et voksent menneske, men jeg leser ikke nyheter. Det har jeg aldri gjort, og jeg får ingenting med meg. Jeg fikk for eksempel høre fra noen andre i fjor at vi fikk ny regjering. Er dette unormalt? Anonymous poster hash: 27919...1c1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #2 Skrevet 25. juni 2015 Hva jobber du med, og hva er du utdannet som? Anonymous poster hash: bf08d...919 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #3 Skrevet 25. juni 2015 Hva jobber du med, og hva er du utdannet som? Anonymous poster hash: bf08d...919 Sansynligvis ingenting og ingenting. Anonymous poster hash: 7a096...495 4
globalagogo Skrevet 25. juni 2015 #4 Skrevet 25. juni 2015 Det er "normalt" i visse aldre kanskje. 0-10. Og hvis man bruker mesteparten av livet sitt foran dataspill. Man må selvfølgelig ikke se nyhetssending hver dag, eller bla gjennom hver eneste nettavis, men å ikke ha fått med seg ny regjering - og dermed ny statsminister - det er litt rart ja. 5
Gjest Skrevet 25. juni 2015 #5 Skrevet 25. juni 2015 Å ALDRI lese nyheter og ikke få med seg store hendelser syns jeg er merkelig. Tviler på at det finnes så mange av dem i så fall. Jeg leser ikke nyheter ofte, ser aldri på nyhetene på tv, men jeg sveiper over nyhetssidene en gang i blandt...sånn kanskje en gang i uka. Syns det står ufattelig mye kjedelig i DB, AP, VG og andre aviser. Noen ganger leser jeg enkelte artikler uten å gå inn på en nyhetsside fordi noen f.eks har delt en sak på Facebook eller man har diskutert en enkelt sak.
Supernova17 Skrevet 25. juni 2015 #6 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Hva jobber du med, og hva er du utdannet som? Anonymous poster hash: bf08d...919 . Endret 25. juni 2015 av coffeegirl83
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #7 Skrevet 25. juni 2015 Hva jobber du med, og hva er du utdannet som? Anonymous poster hash: bf08d...919 Selvstendig næringsdrivende musiker. Har også lærerutdanning, men den har jeg egentlig aldri brukt. Anonymous poster hash: 27919...1c1
Florence Skrevet 25. juni 2015 #8 Skrevet 25. juni 2015 Jeg foretrekker at de rundt meg holder seg oppdatert på verden rundt seg. Lite tiltrekkende å bare være opptatt i sin egen boble, og ikke vite hvorfor verden er som den er. 10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #9 Skrevet 25. juni 2015 Å ALDRI lese nyheter og ikke få med seg store hendelser syns jeg er merkelig. Tviler på at det finnes så mange av dem i så fall. Jeg leser ikke nyheter ofte, ser aldri på nyhetene på tv, men jeg sveiper over nyhetssidene en gang i blandt...sånn kanskje en gang i uka. Syns det står ufattelig mye kjedelig i DB, AP, VG og andre aviser. Noen ganger leser jeg enkelte artikler uten å gå inn på en nyhetsside fordi noen f.eks har delt en sak på Facebook eller man har diskutert en enkelt sak. Hvis du bare leser noen ganger, får du med deg alt det du trenger? Anonymous poster hash: 27919...1c1
Gjest Evans Skrevet 25. juni 2015 #10 Skrevet 25. juni 2015 Jeg kjenner noen som ikke leser eller interesserer seg noen form for nyheter og samfunnsaktuelle ting. Null kunnskap om hva som skjer i verden og i nærområdene. Tilgjengeld er de supert interessert i enkelte andre ting og har mye kunnskap om akkurat det de finner spennende.
Gjest Skrevet 25. juni 2015 #11 Skrevet 25. juni 2015 Hvis du bare leser noen ganger, får du med deg alt det du trenger?Anonymous poster hash: 27919...1c1 Ja 1
infectedsopp Skrevet 25. juni 2015 #12 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Syns ikke det er unormalt! Jeg leste aldri nyheter før, da jeg begynte som lærling jobbet jeg med en som følger skikkelig med på ALT. Han stilte meg spørsmål om hvem som er statsminister og navnet på de på kongehuset, you name it! Da jeg ikke kunne det han spurte om ble han helt satt ut, for jeg MÅ jo følge med på ting for å kunne diskutere dette her med andre folk. Jeg tenker bare; har jeg ikke interesse for det så har jeg jo ikke interesse for det.. Edit: Da er såfall jeg også unormal :D Endret 25. juni 2015 av infectedsopp 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #13 Skrevet 25. juni 2015 Jeg leser nettaviser ca 20 ganger daglig, sikkert ikke bra det heller... Anonymous poster hash: 964d7...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #14 Skrevet 25. juni 2015 Jeg er 16 og leser sa, vg, nrk og tv2 hver dag, tar meg maks 20 minutter. Når du forteller at du ikke fikk med deg at Norge har fått ny regjering, ble jeg sjokka. Syns du burde forandre på den ''livsstilen'' og ta deg tid til å se hva som skjer i verden. Anonymous poster hash: a6bde...146 7
Gjest Skrevet 25. juni 2015 #15 Skrevet 25. juni 2015 Ja, det finnes mennesker som ikke leser nyheter, men likevel blir jeg alltid like overrasket hver gang jeg hører om det. Jeg kan ikke helt begripe hvordan det går an å ikke være interessert i hva som skjer rundt en, og jeg tenker at det er direkte usunt å være så lite samfunnsengasjert. 6
kvinneguide Skrevet 26. juni 2015 #16 Skrevet 26. juni 2015 Jeg leser på nrk.no og Aftenposten.no. I VG og Dagbladet leser jeg bare helgemagasinene. Anbefal meg gjerne andre måter å holdes oppdatert på det de _viktigste_ nyhetene, jeg blir møkkalei av å høre "skremselsnyheter" og agurknytt. Har du tenkt over hvor mye frykt nyhetene skaper. Vi får vite alt for mye om død og elendighet i verden, og da mener jeg ikke store katastrofer de skal vi selvsagt bli informert om.
Chizue Skrevet 26. juni 2015 #17 Skrevet 26. juni 2015 Sjekker nettavis hver dag, men oftest er det bare vræl som står der uansett x) Åh hei, http://www.tv2.no/2015/06/26/nyheter/gorilla/japan/7091204 Den leste jeg nettopp xD
Mariehønen Skrevet 26. juni 2015 #18 Skrevet 26. juni 2015 Jeg følger for lite med, men sveiper innom lokalavisen daglig og hører nyheter på radioen om morgenen. Ser aldri nyheter på tv eller leser seriøse aviser. Dessverre. Leste mye aviser før. Får med meg store hendelser som jordskjelv, valg osv, men leser ikke dybdesaker om Syria osv. Får ikke med meg glam-nyheter, og visste ikke det hadde vært bryllup i Sveriges kongehus før folk på jobben snakket om det et par dager etterpå.
Lou Salome Skrevet 26. juni 2015 #19 Skrevet 26. juni 2015 Men vil ikke et regjeringsskifte fort ha veldig mye å si for hvordan du kan utføre din jobb? Jeg mener det rart å ikke vite hvem som er kulturminister og hvilket parti vedkommende kommer fra når du er musiker? Og rart å ikke vite hvem som er statsminister i Norge til enhver tid, det vet min seksåring. Godt du ikke jobber som lærer. Du hører aldri på nyheter på radio, ser overskriftene på Dagsrevyen, leser utenlandske nyheter heller? Jeg kjenner ingen som er så lite orientert, så jeg syns det er unormalt. 1
Gjest Badebuksa Skrevet 26. juni 2015 #20 Skrevet 26. juni 2015 Jeg er et voksent menneske, men jeg leser ikke nyheter. Det har jeg aldri gjort, og jeg får ingenting med meg. Jeg fikk for eksempel høre fra noen andre i fjor at vi fikk ny regjering. Er dette unormalt? Anonymous poster hash: 27919...1c1 Det finnes det absolutt. Jeg er en av de som unngår nyheter i stor grad, hender jeg sveiper over VG eller andre nettaviser og angrer bittert etterpå. Får nok med meg det viktigste, men jeg ORKER IKKE å lese om "slik bedrer du sexlivet", "slik mishandler de hunder i Kina" eller annen dritt. Jeg blir rett og slett deppa av det, og orker ikke å lese om all elendigheten som avisene bruker som underholdning for å få mest mulig penger. Det handler bare om elendighet, unntaket er vel aviser som spesialiserer seg på f.eks økonomi. Men for min del er det ganske begrenset hvor mye jeg føler for å lese om f.eks økonomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå