Gå til innhold

Få BH størrelse i en undertøybutikk....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg dra til en undertøybutikk for å få riktig BH størrelse? 
Men... ikke kjøpe noe der? Jeg har ikke så mye penger, men er lei av at ingen BH'er passer! og finner ikke noen som passer slik de skal..

Er det frekt å få hjelp, for så å ikke kjøpe noe der? 

Anonymous poster hash: 1ab7c...015
Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Kan jeg dra til en undertøybutikk for å få riktig BH størrelse? 

Men... ikke kjøpe noe der? Jeg har ikke så mye penger, men er lei av at ingen BH'er passer! og finner ikke noen som passer slik de skal..

Er det frekt å få hjelp, for så å ikke kjøpe noe der? 

Ja, det er frekt, irriterende og snyltete å gjøre slikt med overlegg. (Altså: før noen lynsjer meg helt; det er lov å kikke i butikker uten å kjøpe noe. Det er også lov å prøve ting uten å kjøpe. Men det er direkte frekt å prøve noe, og attpåtil å be om hjelp til det, når man helt bevisst har planlagt å gå til en konkurrent og handle.)

Butikkene er der jo primært for å selge varene sine. Det er derfor de yter service, og det er gjerne derfor det også koster mer å handle ting i en fysisk butikk enn å bestille noe fra et lager i utlandet. De har personale som vet hva de driver med, og de har plass til å vise fram varene sine. En fysisk butikk på gateplan i Norge er ikke et showroom for en tilfeldig utenlandsk nettbutikk...

Du bruker av personalets tid og ressurser. Tid de kunne brukt på å selge varer til reelle kunder. 

Du utnytter også at butikken har et varelager, slik at du får prøvd plaggene uten å ta deg bryet med å sende tilbake ting som ikke passer. Du vil mao ha alle fordeler og ingen ulemper. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke inn dit med planen om å ikke kjøpe noe, koste hva det koste vil. 

Om jeg finner en BH som er av god kvalitet, som passer perfekt og ikke koster flesk, så kjøper jeg så klart. Men om det det en BH til 600kr i helt vanlig kvalitet så kjøper jeg ikke, for det har ikke penger til! 

ts

Skrevet

Enig med Margit Spat; det er frekt. Om du har målebånd, kan du jo bare måle selv. Her er en fremgangsmåte som funker fjell!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går du til en spesialbutikk for undertøy er sannsynligheten stor for at de har merker der som du ikke finner billigere i noen annen butikk og da størrelser og fasong varierer fra merke til merke er du like langt.

Du kan finne riktig fasong og størrelse for hvert merke (nesten) i kjedebutikker å som da å ligger på en annen prisnivå enn spesialbutikken.

Men de kan kreves enn del prøving og jo, du får hjelp i kjedebutikker å! 

Ca 80% av alle damer bruker feil størrelse i den forstand at de trur de er større rundt enn hva de er og de tur bysten er mindre enn hva den er- Kunden sier ex: Jeg bruker 85b. Men jeg ser med enn gang at BH sitter feil og 85b kunden ender oftest opp med 80d. 

Husk at båndet rundt skal sitte stramt, ca 2 fingrer imellom er nok(ikke ubehagelig stramt selvfølgelig)

Det skall gå vannrett rundt hele ryggen, ikke opp i bak! Støtten til brystene skall komme ifra båndet ikke ifra skulderstroppene. 

Cupen skall være stor nok til at brystene får plass samtidig som båndet mellom cupene ligger inntil brystbenet. 

Prøv, prøv prøv! Så finner du rett tilslutt! Lykke til!

Anonymous poster hash: 041d8...d64
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet med BHene du har nå?

Hvis dem er for stramme rundt deg, da må du gå fra f.eks 75c til 80b. Hvis den er for løs rundt bir da ny str fra 75c til 70d. Dette da hvis cupen passer. Dette er typisk for kjedebutikkstørrelser.

Anonymous poster hash: 3b3a8...d7d
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er frekt, irriterende og snyltete å gjøre slikt med overlegg. (Altså: før noen lynsjer meg helt; det er lov å kikke i butikker uten å kjøpe noe. Det er også lov å prøve ting uten å kjøpe. Men det er direkte frekt å prøve noe, og attpåtil å be om hjelp til det, når man helt bevisst har planlagt å gå til en konkurrent og handle.)

Butikkene er der jo primært for å selge varene sine. Det er derfor de yter service, og det er gjerne derfor det også koster mer å handle ting i en fysisk butikk enn å bestille noe fra et lager i utlandet. De har personale som vet hva de driver med, og de har plass til å vise fram varene sine. En fysisk butikk på gateplan i Norge er ikke et showroom for en tilfeldig utenlandsk nettbutikk...

Du bruker av personalets tid og ressurser. Tid de kunne brukt på å selge varer til reelle kunder.

Du utnytter også at butikken har et varelager, slik at du får prøvd plaggene uten å ta deg bryet med å sende tilbake ting som ikke passer. Du vil mao ha alle fordeler og ingen ulemper.

Enig!!

Anonymous poster hash: eb558...e55

AnonymBruker
Skrevet

Frekt, frekt, frekt! Det er å utnytte en spesialkompetanse butikken betaler for. Du bidrar da til at slike butikker ikke lengre har verdi, og ikke kan overleve i konkurransen med billigkjedene.

Slik tankegang er årsaken til at Løplabbet tar betalt for skokonsultasjon hvis en ikke kjøper.

Anonymous poster hash: b338b...368

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rundt er ikke problemet, kanskje litt løst. 

Men cuppen er verst. Enten så tyter de ut over eller på siden, ellers så er de så store at de gnager på siden. 

Bruker 80 E, ofte kjøper jeg 90 som er alt for stort. 

Har prøvd F også, men de blir så rare og gnager. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Enig med Margit Spat; det er frekt. Om du har målebånd, kan du jo bare måle selv. Her er en fremgangsmåte som funker fjell!

Wow, om dette stemmer så burde jeg kjøpe str 32"JJ. Bruker vanligvis 85D, men skjønner nå at den ikke sitter som den skal. Er bare kjedebutikker her, cubus/hm/lindex, de har vel ikke så store cup str? så da må jeg bestille på nett. Noen Nettbutikker å anbefale (helst norsk)?

Takk :)

Anonymous poster hash: 2637d...c02

Skrevet

Wow, om dette stemmer så burde jeg kjøpe str 32"JJ. Bruker vanligvis 85D, men skjønner nå at den ikke sitter som den skal. Er bare kjedebutikker her, cubus/hm/lindex, de har vel ikke så store cup str? så da må jeg bestille på nett. Noen Nettbutikker å anbefale (helst norsk)?

Takk :)

De kjedebutikkene har ikke så store størrelser, nei, men for eksempel Change har. Har du ingen mulighet til å dra i en slik spesialbutikk og kjøpe? Ihvertfall jeg er veldig skeptisk til å kjøpe BHer på nett, fordi størrelsen og passformen varierer så voldsomt fra merke til merke. Det er jo ikke verre enn å returnere da, men er jo fint å slippe det :)

Skrevet

Selvfølgelig kan du dra og prøve! Intensjonen din er jo å finne en bra bh som sitter riktig? Kanskje de har tilbud eller noen billigere varianter, det er ikke kjøpsplikt i disse butikkene!

Det er frekt hvis du går dit med intensjon om å bare bli målt og dra hjem for å shoppe på nett, men når du ønsker å finne en (økonomisk forsvarlig) bh i butikken er det selvsagt ingen som får halshugge deg dersom ingenting passer deg. (Selv om det er prisen, ikke farge/passform som setter stopper for kjøpet)

Kanskje du finner den rette bh'en, så kan du spare noen mnd og så kjøpe den? :)

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Det er med BH-er som med bukser. Bare fordi man passer en modell, passer man nødvendigvis ikke den neste (i samme størrelse). Brystene våre er ikke statiske, de endrer seg gjennom syklusen, ved opp- og nedgang i vekt, og med alderen.

I tillegg kommer snittet på BH-en. Jeg har enkelte BH-er hvor jeg er en B-cup og andre hvor jeg har D-cup, men pga. av selve snittet har jeg såpass variasjon i størrelsene.

Skrevet

Ser ingen problemer med å gjøre det. Du drar jo dit for å bli målt og deretter prøve bher? Finner du en som du liker og som passer budsjettet ditt er det vinn-vinn for deg og butikken. Finner du ikke en som passer for deg, har du uansett funnet en størrelse og noe å ta utgangspunkt i. For å finne den perfekte bhen må man prøve forskjellige bher, sånn er det faktisk. Det er feks noen bher jeg kan ha 60G i, andre må jeg ha 65F i. Dermed må man prøve, men bare fordi man finner en perfekt størrelse, betyr ikke det at man liker bhen.

Dra å prøv du :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De kjedebutikkene har ikke så store størrelser, nei, men for eksempel Change har. Har du ingen mulighet til å dra i en slik spesialbutikk og kjøpe? Ihvertfall jeg er veldig skeptisk til å kjøpe BHer på nett, fordi størrelsen og passformen varierer så voldsomt fra merke til merke. Det er jo ikke verre enn å returnere da, men er jo fint å slippe det :)

Nei, nærmeste er over 1 times kjøretur. Så kan ikke bare stikke innom etter jobb...

Men siden det er muligheter for å returnere bher hos change, så tror jeg at jeg gjør et forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...