AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #1 Skrevet 25. juni 2015 Hvor mye har dere satt inn på BSU i år? Setter dere inn skattepenger og feriepenger? Har nettopp åpnet min egen BSU-konto og synes det hadde vært kjekt å se hvor mye folk klarer/orker å sette inn Anonymous poster hash: 26ba7...65b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #2 Skrevet 25. juni 2015 Setter inn maksbeløpet i januar. Du bør absolutt sette inn maksbeløpet hvert år, så sant du klarer. Det er da du får fullt utbytte av skattefordelene. Anonymous poster hash: 48afa...26a
lillsunshine Skrevet 25. juni 2015 #3 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Jeg tjener såpass lite at jeg trolig ikke vil trekke fordel av hele skattefradraget om jeg setter inn 25 000 kr. Så i år blir det enten 15 000 kr eller 20 000 kr. Ligger kanskje ann til 20 000 kr. Hadde jeg måtte betale 5000 kr i skatt, så hadde jeg nok satt inn fullt beløp. Edit: Jeg setter inn en del av lønnen jeg opparbeider meg om sommeren på BSU. Har som regel ikke råd før. Men i år tror jeg at jeg skal klare å spare litt utenom, så satser på å sette inn ein del penger ved nyttår. Endret 25. juni 2015 av lillsunshine
Hecubaa Skrevet 25. juni 2015 #4 Skrevet 25. juni 2015 Jeg setter inn 25.000 hvert år - litt nå og litt da
FantasDick Skrevet 25. juni 2015 #5 Skrevet 25. juni 2015 Har fasttrekk på litt over 2000 hver måned slik at det blir 25000 på ett år.
Pottah Skrevet 25. juni 2015 #6 Skrevet 25. juni 2015 Har fast-trekk på 1000 kr. Prøver å sette inn mer når jeg får stort stipend i januar og august (det er dessuten de månedene jeg får mest lønn). Men har kjøpt leilighet med kjæresten, så prioriterer å spare til ting vi trenger til leiligheten, en buffer osv.
Ginny Skrevet 25. juni 2015 #7 Skrevet 25. juni 2015 Setter inn 25 000 i januar. I desember sjekker jeg hvordan jeg ligger an i forhold til skatt, og hvis det ikke lønner seg, så tar jeg ut de 25 000 igjen. Skattefordeler får man bare hvis de står over nyttår. De årene jeg ikke har tjent nok til at det lønner seg, har jeg tatt ut pengene i desember, og satt dem inn igjen i januar året etter. Da får jeg høyere renter enn om jeg bare lar pengene stå på vanlig konto. De siste årene har jeg tjent så mye at det lønner seg å få skattetrekk, så da lar jeg dem bare stå. 1
Sugar&Spice Skrevet 25. juni 2015 #8 Skrevet 25. juni 2015 Setter inn 25.000 kr. Sparer fast 2000 i mnd, men i januar og juni(skatte og feriepenger) setter jeg inn mer. Har allerede fylt opp kvoten for i år, digg følelse!
infectedsopp Skrevet 25. juni 2015 #9 Skrevet 25. juni 2015 Setter inn 1000-2000 hver mnd, nettopp begynt nesten
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #10 Skrevet 25. juni 2015 Setter inn 25 000 i januar. I desember sjekker jeg hvordan jeg ligger an i forhold til skatt, og hvis det ikke lønner seg, så tar jeg ut de 25 000 igjen. Skattefordeler får man bare hvis de står over nyttår. De årene jeg ikke har tjent nok til at det lønner seg, har jeg tatt ut pengene i desember, og satt dem inn igjen i januar året etter. Da får jeg høyere renter enn om jeg bare lar pengene stå på vanlig konto. De siste årene har jeg tjent så mye at det lønner seg å få skattetrekk, så da lar jeg dem bare stå. Det finnes en mellomting mellom 0 og 25 000 også, vet du. Et år jeg var student satte jeg inn 11860 kr, for å utnytte det maksimalt med tanke på det jeg skattet. Anonymous poster hash: 8e7e3...704
Puny Skrevet 25. juni 2015 #11 Skrevet 25. juni 2015 jeg fyller den opp før desember i alle fall, men er litt usikker på når jeg får gjort det.
Solstrålen. Skrevet 25. juni 2015 #12 Skrevet 25. juni 2015 Jeg setter inn 25'000 1 januar. Ellers sparer jeg på en vanlig sparekonto
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #13 Skrevet 25. juni 2015 Setter alltid inn 25 000 i januar. Feriepengene og sparepenger i løpet av året går på en sparekonto som blir brukt til BSUen neste januar. Hadde fått restskatt om jeg ikke fikk fradraget på 5000. Anonymous poster hash: 1a1f7...8df
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #14 Skrevet 25. juni 2015 Hadde fått restskatt om jeg ikke fikk fradraget på 5000. Anonymous poster hash: 1a1f7...8df Så det du sier er at du er lur nok til å spare i BSU, men ikke lur nok til å skjønne at restskatt lønner seg?Anonymous poster hash: 8e7e3...704 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #15 Skrevet 25. juni 2015 Hvor mye har dere satt inn på BSU i år? Setter dere inn skattepenger og feriepenger? Har nettopp åpnet min egen BSU-konto og synes det hadde vært kjekt å se hvor mye folk klarer/orker å sette inn Anonymous poster hash: 26ba7...65b Fyfaen som jeg er lei av sånne som deg, som tror du tjener så forbanna mye på BSU. Masse feriepenger, skattpenger, narkopenger og svarte tjuvpenger!! Det er så forbanna typisk at vi som sliter på gølvet, med kun uføretrygda å spe på med. Som bare har 350,000 i året å levva for - VI tar støyten for at sånne som deg skal spare i BSU. Forstår du det? Hvordan det er å være alenefar med 2 barn, på uføretrygd? Kan du se for deg noe annet enn det lille "drømmelivet ditt" i den forbanna bobla som vil sprekke?? Snart sprekker nemlig boligbobla. Ja, den sprekker, og fy som den sprekker. Da vil prisene synke med inntiil 63% i byene. Da vil BSUen din være temmelig verdiløs? Tenkte meg det. Lykke til med skrytinga!!! Anonymous poster hash: c0c68...a7f 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #16 Skrevet 25. juni 2015 Fyfaen som jeg er lei av sånne som deg, som tror du tjener så forbanna mye på BSU. Masse feriepenger, skattpenger, narkopenger og svarte tjuvpenger!! Det er så forbanna typisk at vi som sliter på gølvet, med kun uføretrygda å spe på med. Som bare har 350,000 i året å levva for - VI tar støyten for at sånne som deg skal spare i BSU. Forstår du det? Hvordan det er å være alenefar med 2 barn, på uføretrygd? Kan du se for deg noe annet enn det lille "drømmelivet ditt" i den forbanna bobla som vil sprekke?? Snart sprekker nemlig boligbobla. Ja, den sprekker, og fy som den sprekker. Da vil prisene synke med inntiil 63% i byene. Da vil BSUen din være temmelig verdiløs? Tenkte meg det. Lykke til med skrytinga!!!Anonymous poster hash: c0c68...a7f Og hvem betaler for din uføretrygd da....??? Skattepengene til alle oss som tjener godt det.. Og hvis boligboblen sprekker kan det forresten være at bsu blir mere verdt! Har du tenkt på det at hvis prisene halveres, trenger man gjerne bare halvparten i egenkapital. Da får man faktisk litt for maks beløpet man kan sette inn på bsu!Anonymous poster hash: 3f81c...364 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #17 Skrevet 25. juni 2015 Fyfaen som jeg er lei av sånne som deg, som tror du tjener så forbanna mye på BSU. Masse feriepenger, skattpenger, narkopenger og svarte tjuvpenger!! Det er så forbanna typisk at vi som sliter på gølvet, med kun uføretrygda å spe på med. Som bare har 350,000 i året å levva for - VI tar støyten for at sånne som deg skal spare i BSU. Forstår du det? Hvordan det er å være alenefar med 2 barn, på uføretrygd? Kan du se for deg noe annet enn det lille "drømmelivet ditt" i den forbanna bobla som vil sprekke?? Snart sprekker nemlig boligbobla. Ja, den sprekker, og fy som den sprekker. Da vil prisene synke med inntiil 63% i byene. Da vil BSUen din være temmelig verdiløs? Tenkte meg det. Lykke til med skrytinga!!! Anonymous poster hash: c0c68...a7f Men i jøsse navn da, synes folk er flinke og fornuftige som sparer og gjør gode valg i livet jeg Anonymous poster hash: 699d6...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #18 Skrevet 25. juni 2015 Fyfaen som jeg er lei av sånne som deg, som tror du tjener så forbanna mye på BSU. Masse feriepenger, skattpenger, narkopenger og svarte tjuvpenger!!Det er så forbanna typisk at vi som sliter på gølvet, med kun uføretrygda å spe på med. Som bare har 350,000 i året å levva for - VI tar støyten for at sånne som deg skal spare i BSU. Forstår du det? Hvordan det er å være alenefar med 2 barn, på uføretrygd? Kan du se for deg noe annet enn det lille "drømmelivet ditt" i den forbanna bobla som vil sprekke??Snart sprekker nemlig boligbobla. Ja, den sprekker, og fy som den sprekker. Da vil prisene synke med inntiil 63% i byene. Da vil BSUen din være temmelig verdiløs? Tenkte meg det.Lykke til med skrytinga!!! Anonymous poster hash: c0c68...a7f God kveld til deg også!Anonymous poster hash: 26ba7...65b 1
Ruccula Skrevet 25. juni 2015 #19 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Sparer 2000 i mnd, 25 k i året. Har enebolig, men slapp å bruke bsu pengene da vi kjøpte. Så da fortsetter vi å nyte godt av skattefordelene så lenge vi kan. Endret 25. juni 2015 av Snublefella
Cowboy Lotte Skrevet 25. juni 2015 #20 Skrevet 25. juni 2015 Man bør sette inn 25 000 i Januar for å få full uttelling fra rentene, også sparer man 25 000 neste år og setter det inn i januar igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå