Gjest Sunhands Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 http://www.nrk.no/norge/piratkopier-til-norge-oker_-kan-inneholde-farlige-stoffer-1.12425768Så dere Dagsrevyen i dag? Vi har jo diskutert dette her inne mange ganger før. Å kjøpe piratkopier gjør at man bidrar til organisert kriminalitet, dårlig dyrevelferd m.m. Tidligere har det også blitt kjent at man kan være med på å finansiere terrororganisasjoner. Nå tas endelig denne saken opp. Piratkopier blir ansett som en av de største kriminalitetsutfordringene. I saken i dag viser de også til at produktene kan inneholde skadelige stoffer. Vil du tenke deg om en gang til neste gang du står med en billig Michael Kors-veske, eller kommer du til å fortsette som før?
Anglofil Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Jeg kjøper ikke piratkopier så fremt jeg kan unngå det. Hvis jeg har gjort det så har jeg i så fall gjort det uten å vite om det. Mvh Yvonne
Chizue Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Jeg har null clue på fashion og er jeg på ett gatemarket og finner noe jeg liker til en billig penge, så kjøper jeg det x) Så kan godt hende at 90% av det jeg eier er piratkopiering ja...Uten å faktisk vite det ^^
Saltsild Skrevet 25. juni 2015 #4 Skrevet 25. juni 2015 Jeg unngår piratkopi av klær. Så langt det er mulig. Jeg går ikke inn for å kjøpe en falsk Michael Kors veske til 200kr på ebay. Det virker for meg det er den typen som det går mye igjen av. Spesielt hvis man er medlem på ebay-grupper på Facebook.
Compaq Skrevet 25. juni 2015 #5 Skrevet 25. juni 2015 Har igrunnen ikke kjøpt piratkopi siden jeg var 15 år på tur i Tyrkia og godt er det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #6 Skrevet 25. juni 2015 Har igrunnen ikke kjøpt piratkopi siden jeg var 15 år på tur i Tyrkia og godt er det. Så overskriften og tenkte nøyaktig det samme. Eneste jeg kjøper på jallabutikker i syden er solbriller, men pleier å kjøpe de uten noe logo påAnonymous poster hash: df476...d72
Gjest Badebuksa Skrevet 25. juni 2015 #7 Skrevet 25. juni 2015 Jeg kan ikke erindre at jeg noensinne har kjøpt piratkopier. Kanskje fordi jeg ikke henger så mye nedi Sicilia?
Gjest Sunhands Skrevet 25. juni 2015 #8 Skrevet 25. juni 2015 Så bra! Men hva med dere som har pleid å gjøre det?
Rosewood Skrevet 25. juni 2015 #9 Skrevet 25. juni 2015 Jeg kjøper ikke piratkopier. De ser stygge ut, har elendig kvalitet, og representerer masse stygge ting. Har ikke kjøpt kopier siden jeg var en uvitende 14-åring som ville ha en Louis Vuitton veske, men ikke hadde råd til ekte
Gjest Angry Man Skrevet 25. juni 2015 #10 Skrevet 25. juni 2015 Heldigvis finnes det ikke skadelige stoffer i digitale filer.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #11 Skrevet 25. juni 2015 Aldri kjøpt pirat kopier og blir heller ikke å gjøre det! Anonymous poster hash: 84323...ffe
waco Skrevet 25. juni 2015 #13 Skrevet 25. juni 2015 Jeg er en stolt pirat-kopi forbruker. At dere som elsker merkeklær gjør det fordi dere hyller multi-internasjonale-selskaper og beundrer at dere selv blir utsatt for svindel fordi dere underkaster dere merkeklær-varemerket-bransjen fortjener å bli blakket ut! Haha, som jeg ler av dere. Hoho det er bestandig morsomt å se overtroiske mennesker anstrenge seg for å bli likt. Er det noen her inne som innrømmer at dere betaler ekstra for merket? Hahaha.
Ananas. Skrevet 25. juni 2015 #14 Skrevet 25. juni 2015 Aldri bevisst gått til innkjøp av piratkopier, og kommer heller aldri til å gjøre det. Det finnes så mye fint som ikke er hverken merkevarer eller kopier av dem. Er liksom ikke sånn at det eneste alternativet til å kjøpe en veske til 5.000 er å kjøpe en kopi. 4
Gjest Sunhands Skrevet 25. juni 2015 #15 Skrevet 25. juni 2015 Aldri bevisst gått til innkjøp av piratkopier, og kommer heller aldri til å gjøre det. Det finnes så mye fint som ikke er hverken merkevarer eller kopier av dem. Er liksom ikke sånn at det eneste alternativet til å kjøpe en veske til 5.000 er å kjøpe en kopi. Veldig sant!
waco Skrevet 25. juni 2015 #16 Skrevet 25. juni 2015 Veldig sant! Å kjøpe en veske til femtusen er å bli lurt.
Gjest Sunhands Skrevet 25. juni 2015 #17 Skrevet 25. juni 2015 Å kjøpe en veske til femtusen er å bli lurt. Poenget er at det finnes vesker som koster mye mindre uten å være kopier av noe...
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #18 Skrevet 25. juni 2015 Jeg er en stolt pirat-kopi forbruker. At dere som elsker merkeklær gjør det fordi dere hyller multi-internasjonale-selskaper og beundrer at dere selv blir utsatt for svindel fordi dere underkaster dere merkeklær-varemerket-bransjen fortjener å bli blakket ut! Haha, som jeg ler av dere. Hoho det er bestandig morsomt å se overtroiske mennesker anstrenge seg for å bli likt. Er det noen her inne som innrømmer at dere betaler ekstra for merket? Hahaha. Jeg betaler ekstra for merke ja! Tror du ikke jeg er klar over at det er logoen som er (over) halve prisen??Anonymous poster hash: fa566...5ed
peppermyntete Skrevet 26. juni 2015 #19 Skrevet 26. juni 2015 Har aldri kjøpt en piratkopi tror jeg. Henger nok sammen med at jeg aldri har hatt interesse for noe av det som piratkopieres! Eneste jeg har kjøpt i "Syden" er billige solbriller, men da uten logo og av typen H&M "design"
FantasDick Skrevet 26. juni 2015 #20 Skrevet 26. juni 2015 Jeg har null clue på fashion og er jeg på ett gatemarket og finner noe jeg liker til en billig penge, så kjøper jeg det x) Så kan godt hende at 90% av det jeg eier er piratkopiering ja...Uten å faktisk vite det ^^ 90% av det som selges på slike markeder er jo kopier av ett eller annet - dèt vet vel alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå