Gå til innhold

Forloverproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Allerede da jeg ble stor nok til å skjönne at kanskje jeg kom til å gifte meg en gang, inngikk jeg en gjensidig avtale med min beste venninne gjennom hele mitt liv, om at vi skulle väre forlovere for hverandre, dersom det noen gang skulle bli aktuelt. Da jeg forlovet meg, minnet jeg henne på dette, og joda, klart hun skulle väre min forlover! Etterhvert som dagen närmer seg, begynner også problemene å dukke opp.

Ettersom vi bor i hvert vårt land, så har jeg ikke hatt noen forventninger om at hun skulle hjelpe til med noe som helst, jeg vet at hun er sjenert, så jeg har ikke forventet at hun skulle holde tale eller noe slikt. Det eneste jeg hadde håpet på var at hun skulle väre der for meg på dagen.

Jeg vet at hun har dårlig råd, så jeg ordnet med gratis skyss for henne med noen slektninger av meg som hun kjenner godt. Jeg tilböd meg å betale frisör og kjole for henne, og hun bor og spiser gratis hos meg mens hun er her. Men nå sier hun at hun ikke har råd til å komme! For det er ikke noe artig å väre her i en uke uten penger. Jeg skjönner jo at man gjerne vil ha litt ökonomisk frihet, men jeg hadde håpet på at hun kunne komme likevel. Hun hadde vel kommet til å bruke penger på mat og slikt om hun hadde blitt hjemme også?

Misforstå meg rett, jeg er ikke hverken sint eller fornärmet eller noe slikt, bare så utrolig skuffet. Hvordan skal jeg få forklart henne at det er viktig for meg å ha henne her i denne anledningen. Hun er tross alt den eneste venninne jeg har beholdt hele mitt liv! Hver gang jeg pröver å argumentere bort en ting, kommer det hele tiden noe nytt. Dagen blir definitivt ikke det samme uten henne der.

Vet ikke om noen egentlig har noe fornuftig å råde meg til i denne saken, men måtte bare få ut noe av frustrasjonen jeg föler.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er utrolig trist når slike situasjoner dukker opp. Og hadde min forlover sagt at hun ikke ville eller kunne, hadde jeg ikke ant hva jeg skulle ha gjort. Det en min eneste ordentlige venninne og jeg kan tenke meg at du føler det like dan.

Men hvis du klarer å snakke om følelser, synes jeg du skal ringe henne og fortelle henne akkurat det du tenker og føler. Si til henne at dagen ikke blir det samme uten henne, og at du vil hjelpe henne den uken så godt du kan. Det betyr mye for deg, og det er gave nok i seg selv om hun kommer!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror ikke hun har særlig lyst til å være forloveren din jeg.

Da hadde hun garantert kommet, penger eller ikke altså. Særlig når alt blir så grundig tilrettelagt som i dette tilfelle. :-?

Jeg har ei som jeg har hatt som venninne i mange mange år, men vi har ikke så mye kontakt nå. Derfor velger jeg henne som jeg har kjent mindre enn halvparten av denne tiden, og som er min absolutt beste venninne nå, til forlover. Mulig hun andre blir skuffet, men det får bare være. Hun er ikke så flink til å ta kontakt hun heller.

Vel, det er jo ikke slik at det MÅ være en venninne du har kjent omtrent hele livet som bør være forlover da.

SS :wink:

Gjest Solskinn
Skrevet

Hei!

Ring henne og fortell hva du tenker og föler. Det kan vel hende at hun syns det er ubehagelig å väre avhengig av andre! Dersom hun har like lyst til å väre din forlover som du har til at hun skal väre det, lar hun seg helt sikkert overtale. Det kan bare väre vannskelig å ha skikkelig dårlig råd innimellom!

Lykke til, det går helt sikkert bra!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis hun er svens og skal være 1 uke i Norge, kan det hende hun føler det ubehagelig også. Jeg hadde iallfall ikke likt å sitte på med fremmene en så lang tur og absolutt ikke være et sted hvor jeg nesten ikke kjente noen.

Hvis det faktisk er det økonomiske som er problemet, man du ikke gi henne en bursdags/julegave på forskudd da, som er litt penger hun har mens hun er hos deg?

Skrevet

Ok, litt mer utdypende forklaring her:

For det förste har jeg sagt til henne at dersom hun ikke liker tanken på å väre min forlover, så kan hun komme som vanlig gjest, og jeg kan få en annen god venninne til å väre forlover. Det viktigste for meg er at hun kommer.

Jeg har for lenge siden gjort det helt klart at jeg ikke forventer noen gave, siden jeg vet at hun har dårlig råd.

Det skulle ikke väre noe problem for henne å komme hit. Vi er oppvokst omtrent som söstre, så hun kjenner min familie meget godt, og de jeg har ordnet henne skyss med, er faktisk en venninne av henne i tillegg til å väre slektninger av meg. I tillegg kommer hele slekta mi til å väre her, jeg er her, så det skulle ikke väre noe problem å oppholde seg her en uke.

Aner snart ikke min arme råd...

Skrevet

Uff, dette var trist.

Jeg synes du er helt super som har tilbudt deg å ordne med alt - bortsett fra lommepenger - under oppholdet hennes i forbindelse med bryllupet. All honnør til deg der! :P

Det er ikke så lett å være lutfattig heller. Jeg hadde ei venninne som måtte prioritere bort så enkle ting som å ta en tur på kino, det var innsparinger på alt :cry: . Det er klart at hun måtte brukt penger for å leve hjemme også, men man blir kanskje ikke veldig stemt for fest og ferie uten å kunne bruke noen penger.

Når det er sagt, så synes jeg at en venninne som du er villig til å ofre så mye for, burde stilt opp for deg på en slik dag også.

Jeg ønsker deg lykke til, og håper at hun kommer.

Skrevet

Hei.

Dette hørtes ut som en vanskelig situasjon. Hun må være en veldig god vennine, siden du gjør så mye for å ha henne der.

Likevel kan jeg forstå henne litt, hvis det er økonomien som er problemet.

Rekk opp hånda de som hadde stilt opp i et bryllup uten gave? Tror neppe det er mange, selv om bruden insisterer på at de ikke forventer det. Det er heller ikke moro å bli påspandert både det ene og det andre, det kan nok oppleves som direkte pinelig.

Jeg tipper at hvis det er det økonomiske som er verkebyllen her, er det lite du kan gjøre som du ikke allerede har gjordt. Du kan likevel prøve å snakke mer direkte med henne, og få henne til å si hva som er årsaken.

Lykke til, alle skulle hatt en vennine som deg.

Gjest *Perser*
Skrevet

Heia

Du har fått så mange gode råd, så derfor ville jeg bare gi deg en gooood kleeem og håpe at det ordner seg :)

*stor klem til deg i fra meg*

Skrevet

Jeg synes du skal fortelle henne det samme som du har sagt til oss her inne jeg.

Ellers så håper jeg at alt ordner seg for deg, lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...