Gå til innhold

Innrede liten leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal flytte inn i liten, ny leilighet. Den er vel rett over 40kvm med soverom, stue m/kjøkken, gang, lite bad og liten bod. 

Jeg leier, så jeg kan ikke begynne å henge opp hyller på veggene osv. 

Jeg liker å sy, så ønsker å ha plass til dette pluss et vanlig arbeidsbord også. 

Jeg må jo da spesielt ha god plass til alle sysakene. Å klippe får jeg bare gjøre på gulvet hehe.

Så, dere som bor/har bodd i små leiligheter, hvordan utnyttet dere plassen? :)

Anonymous poster hash: 11cb1...d54
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I fjor bodde jeg i en 1-roms leilighet på 30 kvm. Det var et lite bad og kjøkken, samt stue. Midten av stua ble delt av bokhyller som fungerte som vegg og skapte sovealkove. Det ble på en måte slik at en del av rommet ble dedikert til stua og en del av rommet til soverom.

På toppen av bokhyllene hadde jeg kurver/esker hvor jeg kunne oppbevare papirer og diverse. Ved siden av senga hadde jeg et skatoll som kunne slås opp og ned, slik at jeg fikk både oppbevaringsplass over pulten, samtidig som pulten kunne slås opp og dermed ikke tok for mye plass.

Så jeg fikk faktisk plass til 1 seng, 4 bokhyller, 1 skatoll, 1 sofa og tv-benk og tv. Og det ble ikke overfylt.

Var også opptatt av å henge mest mulig opp på veggene. Jeg hang stenger på kjøkkenet som det kunne festes kroker på, og på disse kunne jeg henge alt fra kjeler og panner, til hyller med f.eks krydder osv.

Utrolig hva man kan få til med liten plass! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Ha stuebord med oppbevaringsplass under. Et med skuffer/hyller, eller kistebord. 

Ha skuffer under sengen (dette er litt fy i forhold til inneklima, siden det kan samle støv, men altså, har man lite plass må man gjerne utnytte alt). 

Fine esker/kartonger/kurver oppå alle hyller til oppbevaring av ting og tang. 

Anonymous poster hash: badb4...0e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...