AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Hvor langt er det greit at "doktorleken" går? Anonymous poster hash: c683b...46d
Blod Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 De fleste foreldre/voksne skjønner vel hvor grensa går? Noe spesielt du tenker på?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Grensem går for når et barn ikke syntes det er ok eller om aldersforakjellen mellom barna er stor. Det skal være lystbetont og frivillig for alle parter. Ut over det må de få utforske som de vilAnonymous poster hash: b8b4a...36d 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 De fleste foreldre/voksne skjønner vel hvor grensa går? Noe spesielt du tenker på? Skjønner at seksualitet skal være naturlig. Syns leken går for langt, men når skal man si til et barn at noe er "fy"? Anonymous poster hash: c683b...46d
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 Jeg har laget og lest tråder her tidligere. Orker ikke at noen skal komme med "herregud du burde grepet inn tidligere!!!!" eller "herregud du er alt for hysterisk!!!!" ...Så da syns jeg det ville vært flott om noen kunne komme med egne meninger før jeg sier noe mer. Anonymous poster hash: c683b...46d
Gjest Morello Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Grensem går for når et barn ikke syntes det er ok eller om aldersforakjellen mellom barna er stor. Det skal være lystbetont og frivillig for alle parter. Ut over det må de få utforske som de vilAnonymous poster hash: b8b4a...36d Enig med dette.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Så alt er ok så lenge barna ikke sier noe? TS Anonymous poster hash: c683b...46d
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Grensem går for når et barn ikke syntes det er ok eller om aldersforakjellen mellom barna er stor. Det skal være lystbetont og frivillig for alle parter. Ut over det må de få utforske som de vilAnonymous poster hash: b8b4a...36d Aldersforskjellen er der, men ingen uttrykker noe ubehag. Bare mor som syns dette er kleint. TS Anonymous poster hash: c683b...46d
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #9 Skrevet 25. juni 2015 Man skal da i alle fall aldri si fy. Det er jo det værste man kan si. Hva er det egentlig du reagerer på at de gjør, og hvor stor er aldersforakjellen? Det at du syntes det er ekkelt får du nok ta på din kappe, og henger nok sammen med hva dine foreldre kjefta på deg for. Barns seksualitet er ikke fy så lenge barna har det gøy og utforsker på likestillt grunnlag. Vi snakker med barna våre om seksuamitet, snakker om hva som er egne grenser og at de må si stopp om det er noe de ikke liker, og respektere at andre sier stop. Ut over det er alt ok. Anonymous poster hash: b8b4a...36d
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #10 Skrevet 25. juni 2015 Skjønner at seksualitet skal være naturlig. Syns leken går for langt, men når skal man si til et barn at noe er "fy"?Anonymous poster hash: c683b...46d Jeg hadde overhodet ikke sagt at noe er "fy", for de skal jo ikke forbinde seksualitet og kjønnsorganer med skam. Men jeg hadde gitt beskjed om at tissen til "Kari" er tissen til "Kari" og at man ikke trenger å leke med hverandres tisser. Man kan heller leke med sin egen for å finne ut av ting. Dette sier jeg hvert fall til min fireåring når han i badekaret viser interesse for tissen til lillebror.Anonymous poster hash: dff77...638
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #11 Skrevet 25. juni 2015 Man skal da i alle fall aldri si fy. Det er jo det værste man kan si. Hva er det egentlig du reagerer på at de gjør, og hvor stor er aldersforakjellen? Det at du syntes det er ekkelt får du nok ta på din kappe, og henger nok sammen med hva dine foreldre kjefta på deg for. Barns seksualitet er ikke fy så lenge barna har det gøy og utforsker på likestillt grunnlag. Vi snakker med barna våre om seksuamitet, snakker om hva som er egne grenser og at de må si stopp om det er noe de ikke liker, og respektere at andre sier stop. Ut over det er alt ok.Anonymous poster hash: b8b4a...36d Jeg hadde overhodet ikke sagt at noe er "fy", for de skal jo ikke forbinde seksualitet og kjønnsorganer med skam. Men jeg hadde gitt beskjed om at tissen til "Kari" er tissen til "Kari" og at man ikke trenger å leke med hverandres tisser. Man kan heller leke med sin egen for å finne ut av ting. Dette sier jeg hvert fall til min fireåring når han i badekaret viser interesse for tissen til lillebror.Anonymous poster hash: dff77...638 Jeg vil ikke bli hysterisk, men "leken" går ganske langt seksuelt. Jeg har foreløpig ikke sagt at de ikke får lov til å røre hverandre. Anonymous poster hash: c683b...46d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå