AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Jeg er oppvokst i bygd, men altid likt byliv. Jeg har siden ungdomstiden drømt om å flytte til Oslo, og det gjorde jeg, i fjor. Jeg har et par jeg kjenner her. Men, jeg er litt skuffet av byen faktisk. Folk er stadig opptatt og jeg vandrer ofte alene i byen. Noen jeg kjente har flyttet og de jeg kjenner er studenter, har et skyhøyet lån og må jobbe hele tiden og noen som er oppvokst her og har sitt nettverk fra før. Er man dømt til å bli alene her om man ikke er fra her eller er det noe med meg selv? Anonymous poster hash: e609f...6ea
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 For å møte nye folk så må man jo gjøre andre ting enn å gå gatelangs. Finn en hobby eller et kurs, det er den beste måten. Det er sånn det er i storbyer, man må jobbe litt for å få en omgangskrets. Det er ikke uten grunn at det finnes helt enormt mange ensomme mennesker her. Det er lettere å forsvinne i mengden, enten man vil eller ikke. Anonymous poster hash: 210ab...905 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Du er ikke skuffet over byen Oslo. Du er vel heller skuffet over at du ikke kjenner så mange i Oslo. Anonymous poster hash: 29814...9b5 2
Sannerlig Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 (endret) Oslo er kjent som de ensommes by. Kanskje du trenger gå en tur ut alene, finne en Pub med folk du kan sitte å ta en øl med. Mange, og flere enn du ville trodd er der i samme ærend som deg:) Endret 24. juni 2015 av Sannerlig
sunberrytoddy Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 Det kalles fremmedgjøring. Jeg anbefaler å begynne med lagsport eller bli med i et par kor med unge mennesker.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Flytt til Tromsø. Anonymous poster hash: a0e2e...31b
Anglofil Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Nei, men man må jo også gjøre litt selv når man flytter til en ny by. Jeg opplevde litt det samme da jeg flyttet fra Kristiansand til Oslo. Derfor begynte jeg med ulike aktiviteter slik at jeg kunne møte andre. På den måten skaffet jeg meg venner. Min samboer som flyttet fra en liten by på vestlandet til Oslo har aldri hatt problemer med å få seg venner, men så har han også tatt initiativ selv til å bli kjent med andre. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Oslo?? Hva trodde du du skulle få oppleve i det takraset? Nei, vi har et par store byperler i Norge og ingen av dem er Oslo. Oslo er en mellomstasjon for de som ikke har tilstrekkelig tilbud fra hjemstedet. Ingen vil vel bo der. Ta toget nord over eller mot vestlandet. Ingen grunn til å bli værende i Oslo når man har ordentlige byer lenger nord og vest i landet. Anonymous poster hash: d6580...f43 2
Anglofil Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 (endret) Oslo?? Hva trodde du du skulle få oppleve i det takraset? Nei, vi har et par store byperler i Norge og ingen av dem er Oslo. Oslo er en mellomstasjon for de som ikke har tilstrekkelig tilbud fra hjemstedet. Ingen vil vel bo der. Ta toget nord over eller mot vestlandet. Ingen grunn til å bli værende i Oslo når man har ordentlige byer lenger nord og vest i landet. Anonymous poster hash: d6580...f43 Selvfølgelig er det mennesker som vil bo i Oslo, jeg er en av dem. Kunne aldri tenkt meg å bo et annet sted. Jeg har bodd i flere andre byer, men Oslo er en av min sjel og mitt hjerte. Forøvrig er Oslo en kjempeflott by, men det kommer jo helt an på hvor man velger å oppholde seg. Oslo er tross alt mer enn Karl Johan og Oslo S. Mvh Yvonne Endret 24. juni 2015 av Yvonne 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Selvfølgelig er det mennesker som vil bo i Oslo, jeg er en av dem. Kunne aldri tenkt meg å bo et annet sted. Jeg har bodd i flere andre byer, men Oslo er en av min sjel og mitt hjerte. Forøvrig er Oslo en kjempeflott by, men det kommer jo helt an på hvor man velger å oppholde seg. Oslo er tross alt mer enn Karl Johan og Oslo S. Mvh Yvonne det finnes vel knapt en mer beskjeden og blek by i hele landet. den er direkte heslig. men hvis man liker å se rett opp på posthuset fra alle retninger eller vil kjøpe seg en joint ved den åpne kloakken som renner gjennom byen, få litt nye impulser på gebrokkent norsk eller møte flere nordlendinger enn i nordnorge, så er den vel ypperlig. Bare pass på å få resepeter på antidepressiva så er det nok en toppers by å bo i. Anonymous poster hash: d6580...f43
Gjest Halvveis Skrevet 25. juni 2015 #11 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Etter flere tiårs erfaring fra ulike bydeler i Oslo (med pauser og flytting til andre landsdeler innimellom) kan jeg bare si: Oslo er oppskrytt. Kloakkprøver viser at det mer narkotikaforbruk her enn mange andre storbyer. Halvparten av alle ran skjer innenfor en liten sirkel rundt Oslo S. Endret 25. juni 2015 av Halvveis
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #12 Skrevet 25. juni 2015 det finnes vel knapt en mer beskjeden og blek by i hele landet. den er direkte heslig. men hvis man liker å se rett opp på posthuset fra alle retninger eller vil kjøpe seg en joint ved den åpne kloakken som renner gjennom byen, få litt nye impulser på gebrokkent norsk eller møte flere nordlendinger enn i nordnorge, så er den vel ypperlig. Bare pass på å få resepeter på antidepressiva så er det nok en toppers by å bo i. Anonymous poster hash: d6580...f43 Nå er Oslo mer enn posthuset, Grønland og området foran Oslo S. Anonymous poster hash: f7b01...9b3 2
Gjest Evans Skrevet 25. juni 2015 #13 Skrevet 25. juni 2015 det finnes vel knapt en mer beskjeden og blek by i hele landet. den er direkte heslig. men hvis man liker å se rett opp på posthuset fra alle retninger eller vil kjøpe seg en joint ved den åpne kloakken som renner gjennom byen, få litt nye impulser på gebrokkent norsk eller møte flere nordlendinger enn i nordnorge, så er den vel ypperlig. Bare pass på å få resepeter på antidepressiva så er det nok en toppers by å bo i.Anonymous poster hash: d6580...f43 Det ble renset opp i den åpne kloakken med klor for noen år tilbake, så nå er det så rent og fint atte. Oslo er en flott by når du kommer det unna områdene rundt Oslo s. Mange fine perler i Oslo du må bruke litt tid på å oppdage. Oslo er en storby i Norsk forstand og da er det ikke så lett å bli kjent med folk uten at man selv gjør noe aktivt. Studier er inngangsporten for mange, men det finnes andre måter som utallige kurstilbud, idrett osv.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #14 Skrevet 25. juni 2015 Det ble renset opp i den åpne kloakken med klor for noen år tilbake, så nå er det så rent og fint atte. Oslo er en flott by når du kommer det unna områdene rundt Oslo s. Mange fine perler i Oslo du må bruke litt tid på å oppdage. Oslo er en storby i Norsk forstand og da er det ikke så lett å bli kjent med folk uten at man selv gjør noe aktivt. Studier er inngangsporten for mange, men det finnes andre måter som utallige kurstilbud, idrett osv. Åja, hva slags perler da? Tett i tett med de samme bygårdene fra 50-tallet så langt øyet kan se? Byen er historieløs, den er grå, den er det samme rundt hvert eneste hjørne. Men det er klart. Når brorparten av "lokalbefolkningen" er innflyttere fra små tettsteder rundt om i landet, så er det vel veldig imponerende med tre-etasjes bygårder i mur, enveiskjøring og parkometer når de selv bare er vant til fjøs og rekkehus og måtte bruke 20-30 minutter med buss og trikk (som sikkert er superurbant for disse kebabfråtsende overvektige innflytternissene) bare på å komme seg til nærmeste kjøpesenter. Skal man bo i by i Norge finnes det to alternatier. Trondheim og Bergen. Byene har sentrumsområde omtrent like stort som Oslo, men i stedet for at resten er spredt milevis ut mot små tettsteder og forstader, så bor folk tettere på byene der alt er mer kompakt og samlet på et sted. I tillegg til at disse byene faktisk har noe av historie og spor av middelalderbyene som en gang var. I tillegg til at man slipper tidenes mest "töntige" eller geekete befolkning der uttrykket bønda i byen får en helt ny mening. Innflyttere eller forstadsbønder som syns lille Oslo er en storby. Kan vel knapt bli mer kleint. Anonymous poster hash: d6580...f43
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #15 Skrevet 25. juni 2015 Åja, hva slags perler da? Tett i tett med de samme bygårdene fra 50-tallet så langt øyet kan se? Byen er historieløs, den er grå, den er det samme rundt hvert eneste hjørne. Men det er klart. Når brorparten av "lokalbefolkningen" er innflyttere fra små tettsteder rundt om i landet, så er det vel veldig imponerende med tre-etasjes bygårder i mur, enveiskjøring og parkometer når de selv bare er vant til fjøs og rekkehus og måtte bruke 20-30 minutter med buss og trikk (som sikkert er superurbant for disse kebabfråtsende overvektige innflytternissene) bare på å komme seg til nærmeste kjøpesenter. Skal man bo i by i Norge finnes det to alternatier. Trondheim og Bergen. Byene har sentrumsområde omtrent like stort som Oslo, men i stedet for at resten er spredt milevis ut mot små tettsteder og forstader, så bor folk tettere på byene der alt er mer kompakt og samlet på et sted. I tillegg til at disse byene faktisk har noe av historie og spor av middelalderbyene som en gang var. I tillegg til at man slipper tidenes mest "töntige" eller geekete befolkning der uttrykket bønda i byen får en helt ny mening. Innflyttere eller forstadsbønder som syns lille Oslo er en storby. Kan vel knapt bli mer kleint. Anonymous poster hash: d6580...f43 Synes din åpenbare kunnskapsløshet om Oslo er klein. Anonymous poster hash: 29814...9b5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #16 Skrevet 25. juni 2015 Synes din åpenbare kunnskapsløshet om Oslo er klein. Anonymous poster hash: 29814...9b5 truth hurts, doesn't it. Anonymous poster hash: d6580...f43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå