Gå til innhold

Kakaobønna den 2.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aww, søskenkjærlighet :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om dere har det kjempe fint :nigo: :rodmer:

Skrevet

Hu der svigermor eier søren ikke skam i livet :rolleyes::klaske:

Men så fantastisk å lese om hver herlig dere har det! Du fortjener virkelig dette etter et slitsomt svangerskap. Og ammingen går bra og det er så flott. Det er jo så lettvint. Får han noe tilegg eller fullammer du? 

Hvordan er formen din da? Renselsen? Vondt etter sying fortsatt?

Som sagt før,  jeg blir helt sykt verpesjuk av alle snapper fra deg. Jeg da det til og med til mannen her om dagen. "Jeg vil ha flere baaaaarn!!" :grine: Og han bare: "Eh...NEI!" :hoho:Spørs om jeg kommer noen vei der gitt.

Har dere hatt mye besøk eller er det rolig? Jeg husker hvor stas det er å vise de fram men slitsomt med mye besøk også. 

Skrevet

Frie hender.. Skynte seg og skrive!!

Det blir ikke mye tid med ledige hender for å si det sånn. Lille ligger nå og sover i vugga, godt pakket inn i teppet sitt. Ellers vil han kun sove på meg og av og til pappan sin. Dette er jo veldig kos, men når han ligger slik HELE tiden pluss om natta kjenner jeg at det blir litt slit.
Pokker.. nå knirker han fra vugga :bond: Skynte seg...

Helgen var grei den. Tok med med mini ut og gikk tur på lørdagen. Hadde jeg bare hatt vett til å kle meg ordentlig. Så det ble nokså kaldt. Vi har fått en runde med snø igjen, så jeg kom jo ikke frem med vogna på halv skare føret som var på lekeplassene. Så det ble ikke så vellykket. GI MEG VÅR IGJEN!! ;) 
På søndagen var vi hos mine foreldre og hele gjengen var der. Kunne sagt at det var koselig.. men herregud så sliten jeg ble. Dama til min bror kapret lille ganske fort og alt jeg gjorde var å amme han innimellom. Lyden fra 3 bråkete fettere og all mas fikk meg til å mest ville ta med meg lille og gjemme meg på gjesterommet :P Men skjønner jo at de vil holde han. For han er jo veldig søt :opplyser: 
Da vi dro hjem hadde jeg også begynt å få veldig vondt i den venstre puppen min. Hadde på meg en ammebh som er litt for liten så jeg skyldte på den. Vi kjørte hjemover og jeg begynte å bli dårlig i formen. Forkjølelsen slo inn den også, så jeg hostet noe veldig.
Og kjære dere som leser. HUSK Å KNIP. Er det mulig å bli så slapp i fisken?? Jeg klarte ikke holde igjen hver gang jeg hostet
(baby våken….. og vips der lå han på brystet mitt og jeg bruker ammeputa som pc bord :P )
Bindet jeg haddet på klarte ikke holde igjen så jeg heiv meg bak etter stelleveska, for der ligger det et håndkle. Jeg måtte jo redde bilsetet :ler: Herregud for en fæl følelse. Jeg følte meg 90 år gammel :ler: 

Da vi kom hjem verket brystet enda mer. Og lille ble veldig urolig. Ville bare puppe, kavet og var ikke fornøyd. Dro i brystet mitt som var så vondt. Og jeg var allerede utmattet etter en dag med familien. Endte med at jeg kapitulerte totalt. Jeg frøs og fikk feber og tårene bare trillet. Motgang rundt amming takler jeg svært svært dårlig pga slik det var med storebror. Gikk i dusjen og fikk håndmelket ut en del, på med varme klær og legge seg. Seff sammen med lille.
Ammet da annenhver time den natten og jeg var gjennomsvett. Men da jeg våknet dagen etterpå var i hvertfall feberen borte. Selv var jeg totalt utmattet. Null energi og så ut som en vridd vaskeklut :P Men jeg slapp i det minste unna brystbetennelsen. og aldri mer den teite ammebhen :opplyser: 

Ellers så har lille vært ekstremt urolig de siste kveldene. Vil bare ammes. Hadde det stoppet der så hadde det vært ok. Men neida.. Han vil ha puppen, men så er han så urolig på den etter melka har strømt ferdig. Ligger og vrir seg og drar i den. Akkurat slik som broren var. På mandag orket jeg ikke mer og laget en flaske mme til han. Som han gladlig slukte… For å så gulpe MASSE utover mannen og seg selv :sjenert: Rett i badekaret med han. Tok han opp, og jadda.. ENDA mer gulp. Så mme flaska var ikke vellyket. Han holdt på i fire timer med dette. Vræling og uroligheter og søker etter puppen. Vil ikke ha smokken.
Jeg kjenner at jeg er ikke langt unna av at det klikker for meg. Grensen min for å synes amming er noe dritt er ikke veldig langt unna til vanlig, nå er den farlig nærme. Når han er tydeilg missfornøyd og prøver å rive av meg nipplene.. Men vil ha puppen om jeg tar han opp på brystet.. Og gulper opp all mme. Nei da vet jeg ikke helt lenger :klo: 
Jeg kjenner lysten for å gi opp kommer allerede. For jeg blir så frustrert selv også og mistrives med det. Storebror var helt lik. Ammet hele føkkings tiden og virket aldri fornøyd med puppen.
Føler meg nokså dust for å faktisk ha trua på at det kom til å gå bedre denne gangen. Men det sitter litt lenger inne å slutte å amme. Kun fordi han er så liten og fordi han sliter allerede med magevondt. Vil jo ikke gi han enda mer.

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Skal til legen til fredag og til mandag har jeg time hos hs med lille. Så får høre litt da. Driver jo å lurer på om jeg lager lite næringsfull melk siden begge guttene mine har spist så ofte som 1-2 timer. Denne gangen har jeg ikke hatt melkespreng en gang. Knapt kjent at brystene er fulle. Og kan jo ikke legge han til oftere heller siden han allerde henger der halve dagen og natta :sjenert: 

Det var dagens klage. Så ting kan snu fort. Fra å ha det fint den ene uka til å ikke ha det uka etter :sjenert: 

4 timer siden, ara skrev:

Hu der svigermor eier søren ikke skam i livet :rolleyes::klaske:

Men så fantastisk å lese om hver herlig dere har det! Du fortjener virkelig dette etter et slitsomt svangerskap. Og ammingen går bra og det er så flott. Det er jo så lettvint. Får han noe tilegg eller fullammer du? 

Hvordan er formen din da? Renselsen? Vondt etter sying fortsatt?

Som sagt før,  jeg blir helt sykt verpesjuk av alle snapper fra deg. Jeg da det til og med til mannen her om dagen. "Jeg vil ha flere baaaaarn!!" :grine: Og han bare: "Eh...NEI!" :hoho:Spørs om jeg kommer noen vei der gitt.

Har dere hatt mye besøk eller er det rolig? Jeg husker hvor stas det er å vise de fram men slitsomt med mye besøk også. 

Jeg fullammer ja.. En smulie motvillig. Den flaska frister i grunnen mer og mer :sjenert: 

Ellers så er formen min ganske grei. Jeg er veldig gira på å komme meg ut. Men det er dusteføre og surt ute, så blir dårlig med det. Renselsen er snart over og stingene er mye bedre. De stingene som ble satt frem mot klitten har nå falt ut. Hvordan det er bakover der får legen sjekke om 3 uker :P Men det kjennes ok ut.
Dårlig av mannen og ikke hive seg rundt og tilfredstille verpesjuken din da :hoho: 
Vi har hatt litt mer besøk de siste dagene. Jeg har hatt det av et par venninner. Koselig det. Er som du sier veldig stas å vise han frem, men samtidig slitsomt med mye besøk. Får jo ikke gjort så mye hjemme, så er generelt veldig rotete her :sjenert: 

Skrevet

:klemmer: Det høres ganske tøft ut, ikke rart det frister å gi opp. Sikkert lurt å ta en prat med hs, forhåpentligvis kan hun komme med noen gode råd.

Jeg begynte forøvrig å knipe i det jeg så du skrev det. Har ikke vært flink til det, og etter en graviditet og fødsel til kommer jeg til å lekke som ei sil :fnise:

Skrevet

Men kakao, jeg vet ikke om det er noe hjelp, men det er ikke sikkert det er noe galt med deg selv om du ammer ofte.  Babyene har veldig små mager,  så det kan godt hende at melka di er helt fin!  Jeg syns du skal snakke med HS/lege om det, men jeg tror ikke du nødvendigvis skal tenke at det er noe feil.  Babyer spiser veldig ofte, og de har jo ofte litt vondt imagen.  Han kom vel før termin og, så det kan hende at morsmelk er hard nok kost for en litt umoden mage.  Jeg skjønner veldig godt at det er slitsomt, men jeg mener at du har lov til å prioritere amming og deg selv en periode, også får mannen ta resten.. 

Skrevet
20 timer siden, A4-livet skrev:

:klemmer: Det høres ganske tøft ut, ikke rart det frister å gi opp. Sikkert lurt å ta en prat med hs, forhåpentligvis kan hun komme med noen gode råd.

Jeg begynte forøvrig å knipe i det jeg så du skrev det. Har ikke vært flink til det, og etter en graviditet og fødsel til kommer jeg til å lekke som ei sil :fnise:

Er jeg slem som ikke har så høye forhåpninger rundt det å prate med hs? :ler: 

Ja for all del KNIP!!! Det finnes ikke noe kjedeligere trening, men er viktig. Jeg har knipt ca ingenting dette svangerskapet. Får svi for det nå :hoho: 

12 timer siden, Porcelain skrev:

Men kakao, jeg vet ikke om det er noe hjelp, men det er ikke sikkert det er noe galt med deg selv om du ammer ofte.  Babyene har veldig små mager,  så det kan godt hende at melka di er helt fin!  Jeg syns du skal snakke med HS/lege om det, men jeg tror ikke du nødvendigvis skal tenke at det er noe feil.  Babyer spiser veldig ofte, og de har jo ofte litt vondt imagen.  Han kom vel før termin og, så det kan hende at morsmelk er hard nok kost for en litt umoden mage.  Jeg skjønner veldig godt at det er slitsomt, men jeg mener at du har lov til å prioritere amming og deg selv en periode, også får mannen ta resten.. 

Jeg tror grunnen til at jeg mistenker meg selv er fordi broren var helt lik. I perioder tømmer han begge bryst annenhver time. Og de får aldri fylt seg skikkelig opp igjen. Brystspreng har jeg ikke hatt en eneste gang..

Mannen er heldigvis flink og gjør sin del. Han henter storebror i bhgen, lager middag og tar kveldstellet med han. Men så stopper det der :P Hvis ikke jeg maser om noe da. Han tar lillebror også når jeg spør. Men lillebror er IKKE fornøyd. Han vræler noe helt grusomt når mannen tar han. Virkelig mammadalt han der.
Er nok derfor jeg lett kan ta dette veldig tungt. Når han kun vil være hos meg, men blir ikke fornøyd da heller. Og jeg sliter veldig med å skille mellom sult, trøst, vondt og trøtt kjenner jeg. Synes han setter i å vræle uansett. Er ikke mye forvarsel jeg får :sjenert: 
Skal høre med legen i morgen. Men å hate amming var starten på forrige fødselsdepresjon. Og jeg har sååå lite lyst til at dette året vi har foran oss skal ødelegges :bond: 

-----

I går fikk vi virkelig testa to barns livet.. Lillebror vrælte om mannen tok han og ville kun henge på meg. Så begynner storebror å hoste.. IGJEN.. Vi har ikke gitt han astmamedisinen de siste dagene. Og da smalt det igjen. Mannen skifta på en vrælende baby mens jeg løp inn og ut av rommet til storebror i tilfelle han spydde. Så fikk jeg roet ned denne babyen og vips.. Da rakk ikke mannen inn og mini hadde spydd utover senga.
Mannen tok en gråtende mini og skifta på han. Jeg la ned baby for å så skifte på senga til mini. Det var ikke poppis. Så det ble full sirene igjen. Endte med en baby på armen mens jeg styrte med senga. Mini ville kun til mamma etterpå, så da måtte mannen igjen ta sirenen, som seff gikk av igjen :hoho: 

MEN.. Jeg klarte å bevare roen oppi det hele!

I dag har vi kun vært hjemme. Måtte bare en liten tur på posten og der var det jo salg på smågodt. Svake svake mennesket :bond: Lillebror straffet meg med å skrike i bilen hele veien hjem da :plystre: 

Skrevet

Om det er noe trøst gikk jeg så til de grader på smågodtsmellen i går :daane: Med bare 29 kroner kiloen er det direkte helsefarlig. Har så dårlig samvittighet og prøver å si til meg selv at dette er det siste godteriet jeg får før jeg har født. Tror ikke det går. Viljestyrke, hvor er du?! :plystre:

Blir litt svett av å lese om ammehistorien din, og tenker at er det til mer plage enn glede skal du gjøre det som føles mest riktig og greit for deg. Du er ikke noe dårligere mor av den grunn :) Tror forresten ikke det er noe galt med melka di, du har bare glupske barn :fnise: 

Skrevet

Uff, jeg har jo så tro på den ammingen din, men jeg vil ikke bygge under et press som kjører deg inn i en fødselsdepresjon! Hvis jeg får følelse av at du ønsker å gi deg så støtter jeg deg virkelig, for du er supermamma - med eller uten pupp! Denne gangen vet du i alle fall at det blir bedre, de slitsomme stundene er ikke den nye fasiten :hjerte:

Skrevet
6 timer siden, Sjela skrev:

Om det er noe trøst gikk jeg så til de grader på smågodtsmellen i går :daane: Med bare 29 kroner kiloen er det direkte helsefarlig. Har så dårlig samvittighet og prøver å si til meg selv at dette er det siste godteriet jeg får før jeg har født. Tror ikke det går. Viljestyrke, hvor er du?! :plystre:

Blir litt svett av å lese om ammehistorien din, og tenker at er det til mer plage enn glede skal du gjøre det som føles mest riktig og greit for deg. Du er ikke noe dårligere mor av den grunn :) Tror forresten ikke det er noe galt med melka di, du har bare glupske barn :fnise: 

Godt man er flere uten viljestyrke :ler: Har allerede tømt posen. MÅ la være å kjøpe mer!! ikke bra ikke bra!!

Glupske barn er i hvertfall sant. Mini var så urolig på puppen fordi det gikk alt for tregt for han. Han lå og slo i den :ler: Fikk han flaske lå han stille og kosa seg. Han er fortsatt like glupsk om du har noe godt til middag :P 

7 minutter siden, FrøkenStrøken skrev:

Uff, jeg har jo så tro på den ammingen din, men jeg vil ikke bygge under et press som kjører deg inn i en fødselsdepresjon! Hvis jeg får følelse av at du ønsker å gi deg så støtter jeg deg virkelig, for du er supermamma - med eller uten pupp! Denne gangen vet du i alle fall at det blir bedre, de slitsomme stundene er ikke den nye fasiten :hjerte:

Jeg tenker veldig mye frem og tilbake. Jeg føler han er for liten til å gå over på mme. Men kjenner allerede nå at det er stor sjans for at jeg bare holder på i et par mnd. Men det er jo den første tiden som er viktigst!!
I dag har jeg funnet ut at jeg faktisk sliter veldig med å tolke denne babyen. Hva i svarte er det han vil når han gråter og sutrer. Klarer ikke å høre forskjell på han per dags dato. Men det er kanskje ikke normalt.. Men jeg har prøvd å gjøre andre ting når han nå gråter enn å dra frem puppen. Gikk bra et par ganger. Ene gangen ble han despo og slukte melka når han omsider fikk den. Hadde jo tross alt gått over en time siden sist amming :ler:
Er også vanskelig å tolke meg selv.. Om alle tårene er pga hormoner og søvnmangel, eller om jeg er på vei ned en mørk dal. Jeg håper inderlig det er det første!!

----

Ting har tatt en ny vending i kveld.. De ringte fra bhgen i dag. Jeg hadde akkurat lukke øyene og sovnet på sofan da telefonen ringte. Sånn er det hver bidige gang jeg sover på dagen :opplyser: 
Mini var ikke i form og ped lederen hadde målt feber på han. Så da var det bare å reise seg fra sofan. Gi sovebabyen.. som endelig hadde sovet en del, mer pupp og dra ned. Der satt mini og sløvet på fanget til en av de ansatte.
Tok han med hjem og synes han virket grei i formen selv om han var varm. Etter et par timer ser jeg at han har noen prikker i nakken og på overarmen. Løfter opp skjorta hans og jadda.. Han så ut som han var nådd puberteten med alle prikkene på ryggen. Før han la seg hadde de blitt større og fått blemme. Sååå.. Da var vannkoppene i hus :bond: 
Akkurat det vi trengte nå :ler: Mini tar det greit og jeg får bare prøve å slappe av. Skal til legen i morgen, så får spør hva jeg må være obs på ang lillebror. Om det er farlig dersom han blir smittet. For mini har jo vært smittsom i et par dager allerede og er stadig oppi babyen og skal kose :klo:
Mannen tar heldigvis sykt barn dag i morgen siden jeg har litt planer.. Så da går vi en ny lat helg i møte. Men en prikkete gutt som har alt for mye energi :bond: 

Skrevet

Da jenta mi var baby så ammet hun nesten konstant.. Men ville helst bare ha den ene puppen.. Sutret mye og sov sjelden. (Sov greit på natta) til slutt oppsøkte vi en manuellterapeut i Oslo som var spesialist på barn med låsninger (Kiss/kidd).. Hun hadde låsninger i rygg, nakke og bekken! Hun ble gradvis bedre av behandlingene vi tok der! Ble friskemeldt, men til ake igjen sa hun var ca 1 1/2 år. Så hun gikk litt rart.. Da hadde hun låsninger i bekkenet... Var til ake igjen i sommer da hun var 3 1/2, merket hun sov dårligere, var mye hard i magen, veldig sutrete etc.. Skikkelig låsninger i rygg, nakke og bekken igjen! Går jo an å ha i bakhodet :-) 

Ang amming så er jeg veldig for amming altså! Men det skal fungere både for mor og barn.. Hvis barnet bare sutrer og aldri er fornøyd, og mor får fødselsdepresjon så er det på ingen måte verdt det! Det har blitt folk av oss som er oppfostret på flaske også ;-) og for hver dag han har fått din melk er jo en seier! Så syns absolutt du skal kjenne etter på dine egne følelser rundt amming og ikke tenke på samvittighet og mamma/amme politiet :-)

Skrevet

Off, det høres ikke greit ut nå :( Tror ikke det er så unormalt at de spiser så ofte i perioder når de er små? :vetikke: Jeg ville hvertfall sjekket ut med kiropraktor at han ikke blir forstyrret av noe ;) 

At smågodtet er så billig er faktisk direkte helseskadelig om man ikke klarer å holde seg til den mengden man ville ha kjøpt likevel :P med det sagt så kommer jeg nok til å kjøpe selv i morra :nigo:

Skrevet

Uff :( God bedring til storebror! Vannkopper er kjedelige greier, men greit å bli ferdig med det da :)

Skrevet

Det med at du ikke skjønner signalene - er det ikke bare at du ikke kjenner han så godt enda? Husker med storebror, alle sa at "du skjønner jo hva alle lydene betyr", og jeg tenkte "nei, jeg skjønner bare mat, og hvis det er feil må jeg prøve i alle ender!". Når jeg husker tilbake så tenker jeg at det gikk fort å lære seg, men jeg er overbevist om at det føltes lenge (og varte i en god del uker) før jeg ble trygg på hva behovene var.. Og nå begynner vi på nytt, og småbrødrene er egne individer, med egne behov! Kan ikke forvente at en skal kjenne den lille sjarmøren like godt som storebror enda, selv om det føles som de allerede har vært her i en evighet .. :hug:

Gratulerer med vannkopper! Vi har ikke hatt dem enda, og ønsker meg dem i hus når lillebror runder året.. Greit å  spise begge fluene i ett jafs (for å blande litt talemåter), og så har jeg hørt en gang at babyer under ett år ikke blir immune etter en runde.. Men satser på at minsten hos deg ikke får det nå, han er nok velsignet av din immunitet :)

God helg!

Skrevet

Det tar jo frustrerende lang tid å bli kjent med disse små, ikke greit å vite hva det er de egentlig vil. Skjønner at du ikke har så høye tanker om amming, det er den eneste biten jeg virkelig gruer meg til. Ender vel med å kjøpe babyvekt for å veie før og etter mat for å sjekke at hun får i seg noe som helst :sjenert: Samtidig er jo magene deres veldig små, og morsmelk veldig lettfordøyelig sammenlignet med mme, så de vil vel gjerne spise hele tiden. I tillegg til at de er vante med konstant tilgang på mat fra tiden i magen og på utsiden må lære seg å spise måltider. Alt tar jo tid.. Men, om det oppleves som mer pes enn kos er det ikke verdt å slite seg ut for. Synes jeg da.

God bedring til storebror, hadde vi bodd nærmere skulle vi tatt turen innom for en aldri så liten smittefest :fnise: 

Skrevet

Jeg hadde veldig nytte av å tenke på det fjerde trimester i starten iallfall.  Syns det var innmari slitsomt, følte ikke jeg gjorde noe annet enn å amme,  ble en del tårer.  Husker også at det tok tid å bli kjent med ham!  På sykehuset kommenterte vi at det hørtes ut som om han sa nei når han skreik,  etterhvert skjønte vi at det betydde sulten.  Ikke rart det ikke hjalp å bysse da nei..  

Jeg er imponert over at du beholdt roen i spyrunda!Du er nok litt supermamma altså!  Jeg er forøvrig enig med en tidligere taler,  amming er innmari greit men potensiell fødselsdepresjon trumfer det.  Hver dag med morsmelk er veldig bra!  Håper prikkehelgen går bra, jeg tenker litt på deg. 

Skrevet

Huff de første ukene er slitsomme! Er jo fine ting med de og, men jammen er det en utfordring. 

J ville forresten ha mat heeele tiden. Minst hver time i løpet av dagen (men alltid etter blund, selv om den gjerne bare var tjue min, og han spiste rett før) og minst annen hver time på natten. Slik var det den første måneden. Ble litt bedre, men han var aldri en baby som klarte å bare spise hver 3-4 time. Fikk sjeldent mer enn to timer søvn i strekk til han var ganske gammel. 

Men jeg hadde myye melk da. Enorme pepper i forhold til vanlig, fikk lett brystspreng, mye lekkasje, J la mye på seg og gulpet mye. Så jeg tenker han bare var veldig grådig. :P

Ville fulgt med på vektoppgangen. Den vil gi deg pekepinn på om melken er god og næringsrik. :) Uansett er det ikke noe nederlag dersom det blir for vanskelig med ammingen. Tenker bare at det er greit å ikke konkludere med at det er noe "galt" med deg fordi baby virker umettelig. :) Du vet best uansett hva som er riktig. :)

Skrevet

Uff jeg får jo ikke svart dere som er så greie og legger igjen spor jo :sjenert: Men jeg har bare ikke orket å være så mye her inne siste uka.

Vannkoppene var et helvette.. Stakkars mini var FULL av de. Og natt til lørdag fikk han ikke sove og bra gråt fordi det klødde så fælt. Mannen gjorde så godt han kunne, men ingenting hjalp. Så da ble det en telefon til legevakta på morgenen og vi fikk lov til å gi han en halv zyrtec for å lindre kløen. Og det hjalp veldig :hjerte: Så nettene etterpå ble mye bedre.
Men de koppene har vært så seiglivet.. Så jeg var alene med han og lillebror hele mandag minus turen til hs med lillebror og frem til tirsdag. Mannen måtte på kurs med jobb.
Det var igrunnen ganske dritt.. For formen til mini var jo bedre på søndagen så jeg hadde han hjemme fordi han var smittsom. En frisk men smittsom 3 åring er tortur å ha hjemme sammen med en nyfødt som kun vil ha pupp og sove på mamman sin. Huset ble totalt snudd på hodet og jeg orket ikke gjøre mer enn jeg måtte.
Mini var innimellom sinna fordi han ikke fikk det som han ville. Heldigvis synes jeg, så ble han mest sint på meg.. Ikke lillebror. Det er igrunnen helt greit, jeg tåler det.
Men det stikker ganske i mammahjertet hele greia. At mitt eget barn sliter meg så ut at jeg får lyst til å rive av meg håret. At jeg kjenner jeg blir skikkelig sur på han fordi han maser sånn. Hadde lyst til å drite i hele smittegreiene og shippe han i bhgen. Men jeg gjorde ikke det.

Dro heller en tur til mamma.. Selv om de var på jobb, så ble det da middag og mini fikk lekt litt. Riktignok straffet begge ungene meg da jeg kjørte hjem. Jeg hadde sett for meg å dra når mini skulle sove slik at jeg kunne bære han i seng. Vel, det skjedde ikke. Og lillebror gråt av og på halve veien. Hver gang jeg kjørte av motorveien så ble det stille, og da jeg kjørte på igjen ble det full føkkings alarm fra baksetet. Og det er ikke flust med stoppeplasser langs 100 sona altså :opplyser: og ikke kunne jeg hjelpe han stort heller. Han var veldig trøtt og vil helst sove med puppen i munnen. Noe som ikke er det beste å kombienere med bilkjøring :ler:

Mini har fortsatt 3 vannkopper igjen som er aktive. Han må ha hatt opp mot 50-70 stk totalt. Så han må enda være hjemme. Trist for i morgen er det påskekos i bhgen :( Mannen var heldigvis hjemme i dag og skal være det i morgen fordi jeg har planer. Det hjelper veldig.. Hvis ikke tror jeg at jeg hadde ringt bhgen og grått i telefonen om ikke han kunne få komme før jeg gikk fra vettet :plystre: så og si alle på avdelinga må ha hatt de nå.. Bah..

Men ting får bare stå til. Ikke får jeg ordnet det jeg skal. Jeg har ikke fått kjøpt ny ammebh, så ryggen er vond. Får ikke kjøpt inn ting vi trenger og mini trenger nye sko da våren kom med et brak her. Stakkars ungen svetter vekk i cherroxa.

Ellers så er lillebror 1 mnd i morgen. Denne mnd har virkelig flydd. Jeg skal til jm i morgen og snakke om fødsel. Det kjenner jeg blir veldig godt. Merker at jeg ikke har fått snakket så mye om det fordi folk virker ikke interessert i å høre på. Ting er visst ikke like spennende når man får barn nr 2 :klo: 
Kort oppsummert er mini veldig glad i pupp, smokk liker han ikke og tar den knapt. Og om han gjør det og mister det så klikker han. Han driter ca 100 ganger om dagen :hoho: Og han trives best på brystet mitt.. Eller med brystet mitt i kjeften. Noe jeg ikke liker i det hele tatt.. I kveld har han tullet masse, så jeg lagde en flaske mme som han slukte og slokna tvert :P 
Han hater å kjøre bil og skriker masse når vi gjør det. Han er blitt friskmeldt av kiropraktor, så er ingenting der å skylde på. Heftig temperement på den lille bylten.
Men jeg er uendelig glad i han selv om han er veldig mye mer krevende enn hva mini var som nyfødt. Han smilte om tirsdagen for første gang. Han lå på fanget til mini og ga han et kjempeglis :rodmer: Til meg derimot ser han rart på, skjeler og lager en grimase slik at han ligner en liten gnom :hoho: 
Mini er også blitt veldig glad i han og vil kose masse. Ingen tegn til sjalusi enda. *krysse fingra*

Så det ble updaten fra en svett og sliten småbarnsmor som er så føkkings lei av vannkopper som ikke går vekk at jeg holder på å klikke!!! Ingen bhge, og ikke kan vi gå andre veier enn på utsiden heller fordi han kan smitte fremmede. Skjær mæ laus.. Eller kanskje stikk hull på vannkoppene slik at de tørker :lur: 

Skrevet

Mini høres ut som jr da han var baby, og det er godt med temperament i den gutten ennå. Blir helt svett noen ganger... Min tok aldri smokk da, men det høres jo absolutt ut som om det er håp for din siden han klikker om han mister den. Jr ga totalt beng! Vannkopper høres ut som noe dritt, syns du er flink som har klart å beholde vettet i det hele tatt jeg :Nikke: Høres absolutt ikke ut som noen höydare med frisksyk treåring og nyfødt. 

Og :rodmer: for lillebror som smiler til storebroren sin. Gjett om han kommer til å være den store helten i hans liv a! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...