Susa Skrevet 19. februar 2016 #1141 Del Skrevet 19. februar 2016 Jeg så på Instagram. For en nydelig liten kar! Ligner litt på broren sin? Åååå, en helt ny, liten baby å kose med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 19. februar 2016 #1142 Del Skrevet 19. februar 2016 Blir ikke mindre fødeklar av å få se den skjønnasen der da Enig i at han ligner storebroren Håper dere koser dere MASSE, Kakaoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 19. februar 2016 #1143 Del Skrevet 19. februar 2016 Gratulerer så mye med en nydelig liten gutt Kakaoen! Tror det var gutt jeg tippet? (ammtåka sa du ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 19. februar 2016 #1144 Del Skrevet 19. februar 2016 Gratuleerer så mye, hurra! Velkommen til lillebror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 19. februar 2016 Forfatter #1145 Del Skrevet 19. februar 2016 Tusen takk for gratulasjoner svarer mer når jeg kommer hjem. Som blir i morgen. Kunne fint dratt i kveld, men da måtte vi kommet tilbake for føllingsprøven i morgen Dagens tmi... Den følelsen når du har revna og sydd fra a til b.. Og du da klarer å bæsje for første gang det er mestringsfølelse det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 19. februar 2016 #1146 Del Skrevet 19. februar 2016 Jeg blir faktisk imponert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 19. februar 2016 #1147 Del Skrevet 19. februar 2016 Det er kanskje det jeg frykter mest ved en fødsel; toalettbesøket etterpå Elsker bildedrysset! Han er bare så nydelig da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 20. februar 2016 #1148 Del Skrevet 20. februar 2016 10 timer siden, Kakaoen skrev: Tusen takk for gratulasjoner svarer mer når jeg kommer hjem. Som blir i morgen. Kunne fint dratt i kveld, men da måtte vi kommet tilbake for føllingsprøven i morgen Dagens tmi... Den følelsen når du har revna og sydd fra a til b.. Og du da klarer å bæsje for første gang det er mestringsfølelse det Du er tøff, det gikk fire dager før jeg turte det Måtte du sy mye? Håper dere koser dere masse Selv om min bare er to uker, savner jeg allerede den helt første tiden altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 23. februar 2016 #1149 Del Skrevet 23. februar 2016 Håper du har det fint og koser deg med gutta dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 23. februar 2016 #1150 Del Skrevet 23. februar 2016 Den 19.2.2016 at 20.05, Kakaoen skrev: Tusen takk for gratulasjoner svarer mer når jeg kommer hjem. Som blir i morgen. Kunne fint dratt i kveld, men da måtte vi kommet tilbake for føllingsprøven i morgen Dagens tmi... Den følelsen når du har revna og sydd fra a til b.. Og du da klarer å bæsje for første gang det er mestringsfølelse det Håper det gikk fint og var deilig å komme hjem! Hvordan syns mini det var med baby i hus? Fin TMI - jeg revna ikke noe særlig, men den første gangen var ekstrem nok for min del. Ble det mange sting? Håper det går bedre nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 24. februar 2016 Forfatter #1151 Del Skrevet 24. februar 2016 Halla folkens Nå ligger knøttet og sover sammen med mannen så da har jeg litt frie hender. Vært dårlig med det i det siste. Tenkte å skrive en del om den siste uka, men det kommer nok i stykker. Blir sikkert masse, men er i grunnen mest for min egen del så kos dere de som vil lese en novelle Del 1: Fødseslhistorien Tirsdag 16: Vi møtte opp på sykehuset for planlagt igangsetting. Jeg må innrømme at jeg var dritnervøs. Skulle levere mini i bhgen først og dra på sykehuset etterpå. Jeg satt i bilen og tårene rant hele veien til bhgen (som btw tar 3 min ). Jeg sa til mannen at han måtte gå inn med mini, for jeg kom ikke til å klare det. Fikk en god glem av gutten min og jeg fortsatte å tute. Hormonene var i høyspenn.. Vi kom oss til sykehuset og jeg kjente jeg var veldig spent. For jeg merket ikke stort etter den såkalte strippinga dagen før. Fikk et undersøkelsesrom og ble kobla på ctg maskinen. Og fikk ei jm som var max surrete. Virket som ho ikke hadde peiling på hva ho drev med. Men satt nå der i stolen med ctg og venta på legen. Da han kom hadde han med seg en lærling lege. Han spurte pent om han andre fikk lov til å sjekke meg først. Jeg sier jo ja til ca det meste, så sa jo ja til det der også Og stakkars lege Han var dødsnervøs stakkar. Han skalv noe helt vilt. Var seriøst vibratorhand oppi musa mi Jeg tenkte tanken, men valgte å holde kjeft og ikke kommentere noe. Han hadde vel blitt satt om jeg sa at han skalv like mye som vibratoren min på max styrke Men til syvende og sist. Ingen endring på livmorhalsen. Den var for kort til ballong. Heldigvis tenkte jeg, for disse tablettene må da sette fart i sakene. La oss si det sånn. Det gjorde de ikke!! Er ikke så mye mer å si om den dagen. Vekslet mellom å ligge i senga, traske i gangene, gå til kiosken, spise kjip sykehusmat og ha ctg registreringer. Det var bare den første tabletten som skulle oppi høna. De andre tok jeg i munnen. Mannen dro til slutt hjem den kvelden. Selv om jeg hadde begynt å få litt rieaktivitet. Har lært nå hva maserier er for noe, for det var det jeg hadde. Men jordmor sa at ho trodde det var bedre for kroppen å gi meg noe smertestillende slik at jeg fikk sove og så heller fortsette dagen etterpå. Så da fikk jeg ei morfinsprøyte i skinka og slokna Onsdag: Jeg sov hele natten uten så mye forstyrrelser. Så tydelig maseriene forsvant. Mannen kom tilbake kl 8. Svigers hadde hentet mini i bhgen og fikk nå velge om de ville ha han hjemme eller ei den dagen. Og han ble hjemme hos oss med de. Jeg fortsatte å få modningspiller. Hver 2. time.. Noen ganger med litt utsettelser fordi jeg kjente litt rieaktivitet. Men det dabbet ALLTID av igjen. Jeg begynte å bli max utålmodig utover dagen der og tårene satt løst. Tok barselstårene på forskudd jeg Jeg delte rom med ei russisk dame og hun ble trillet på fødestua denne morgenen. Fikk da inn ei ny ei. Ei thaidame som ikke kunne særlig bra norsk for ho slet med å kommunisere med jordmødrene. I tillegg så stjal ho gymballen min mens jeg var en tur i kiosken. Jeg kunne blitt sur, men hver gang jeg satt på den ballen dabbet riene av. Jeg fikk faktisk besøk av legen min mens jeg lå der. Det var ganske hyggelig at ho stakk innom. Selv om jeg nok så veldig furt ut der jeg satt i senga og kikka på tv Kvelden nærmet seg og jeg hadde mistet totalt motet. Det hadde åpnet seg fra 1 til 2-3 cm åpning nedi der. Men livmorhalsen var for lang og babyen lå for høyt i bekkenet til at de ville ta vannet. Så jeg tenkte at da blir det vel en ny natt med soving. Mannen dro hjem igjen. Da han kom hjem var visst svigermor supersur for at jeg ikke hadde født. Hun skulle noe greier dagen etterpå så hun måtte hjem. Jeg tok da og ringte mamma og hørte om ho kunne hente mini i bhgen torsdag ettermiddag siden dette drøyde så. Det var heldigvis ikke noe problem. Mannen sa at svigermor fikk bare dra hjem, men svigerfar måtte være her i tilfelle noe skjedde den natta. Og for å si det sånn.. Det var bra han var her Torsdag og actionday: Jeg våknet ca kl 3.30 av disse maseriene. Kjente jeg ble litt irritert, for nå ville jeg bare få sove hele natta. Men jeg lå og vred meg i senga og hadde ikke sjans til å sovne igjen. Da plinget jeg på jm og sa jeg hadde vondt og får ikke sove og om ho hadde noen varmeposer. Hun lurte på hvor ofte vondtene kom, og jeg ante ikke det Jeg fikk varmeposer og beskjed om å ringe på dersom det tok seg opp. Jeg lå i en time til og begynte å bruke rietellerappen min igjen. Riene kom da mellom 3-5 min mellomrom og varte opp mot minuttet. Så jm sa at ho ville sjekke meg og ta en ny ctg. Hun kjente etter og nå var det 3 cm og null skjededel eller livmorhals som de sier. På med ctg.. Jeg spurte om jeg burde ringe mannen.. For jeg tenkte at det hadde jo vært greit at han fikk levert i bhgen før han kom hit. Jm var klar i sine ord: Ring mannen!!! Så rundt kl 5 ringte jeg og vekket han. Han spratt opp og var her innen 30 min. Jeg satt da i sengen med ctg og måtte puste meg gjennom riene. Den riemåleren slo ut på skarve 20 så jeg var skuffet og regnte med det ikke skjedde noe mer. Men jm sa at den stoler vi ikke på. Nå skal vi inn på fødestuen. Så ble flyttet dit ca kl 6. Og jeg gikk inn selv til og med De neste timener er litt uklare sånn tidsmessig. Men vi kom inn dit og jeg ble koblet på ctg maskinen og fikk antibiotikadryppet mitt siden jeg har GBS i urinen. Jeg satt der og vondtene kom og gikk og jeg ble sååå sulten. Jm kom da med eplebiter. Jeg ville ha brødskive, men ho skjønte nok at noe var på gang Spiste to biter og jadda.. Samme som da jeg hadde rier med mini.. Eplene kom fort i retur. Jeg spydde og brakk meg så tårene spruta. Følte meg snasen gitt Det gjorde også til at beltene til ctg maskinen datt ut. Så jm sa at ho hadde egentlig lyst til å feste en elektrode på babyens hode og om det var greit. Joda sa jeg gjør det. Men da må jeg ta vannet ditt sa ho. Er det greit for deg? Greit for meg tenkte jeg.. Ta det jævla vannet og slutt å mas på meg var det jeg tenkte Jeg skjønner jo nå hvorfor hun spurte. Hun fant frem lystgassen og sa jeg kunne prøve den i mens. Men fy ffff for noe møkk. Jeg fikk skikkelig klaus av å måtte puste inn i den masken Følte ikke jeg fikk luft i det hele tatt. Så jeg lå bare og holdt i den mens ho styrte på. Å ligge på rygg var bare helt grusomt og jeg begynte å mase etter fentanyl. Det funka jo så bra da jeg fødte mini. Vannet ble tatt kl 7 og da hadde jeg 4 cm åpning. Aktiv fødsel i gang Og ja.. jeg skjønner nå hvorfor hun spurte for FY FAEN nå begynte det å gjøre vondt. Jeg slet VELDIG med å beholde roen og klare å puste meg gjennom faenskapet. Satt på sengekanten og småbrølte når riene var det. Lange som et vondt år og kraftige som et jordskjelv. Kom en del gloser fra min "prektige sørlandsmunn" for å si det sånn. Jeg kunne IKKE huske at det hadde vært like jævlig med mini.. Det haglet på og jeg hang over prekestolen der jeg satt. Så var det vaktskifte og kl 8 kom det inn ei ny jm. Tiden fløy synes jeg. Hun var dansk og veldig hyggelig. Hun spurte om jeg klarte å stå i prekestolen og vagge med ræva. Så jeg gjorde det. Godt var det ikke, men jeg tenkte at jeg orka ikke 8 timer aktiv fødsel med det helvette jeg hadde. Så jeg pinte meg gjennom det. Så husker jeg mannen målte blodsukkeret mitt kl 8.30 og det var på 9.. Som er for høyt. Så jeg sa jeg sikkert hadde skitne hender og han måtte prøve igjen.. Jeg reiste meg en gang til og kjente at jeg måtte på do. Jm spurte om jeg kunne tisse. Ja sa jeg. Skal bare bli ferdig med denne møkka rien. Så endte det med at jeg tissa i bleia heller Kjente også at jeg måtte skikkelig bæsje.. Jeg sa til ho at jeg hadde fått et klyx kvelden før men nå måtte jeg så veldig bæsje! Hun sa at jeg skulle få gå på do snart, så måtte prøve å knipe igjen. Faens drittkjærring tror jeg at jeg tenkte.. jeg må drite Til slutt stod jeg der å sa at nåååå bæsjer jeg på meg. Tenkte at ho måtte da klare å skifte på meg siden ho nekta meg å gå på do. Da sa hun at nå skal jeg bare sjekke deg, så skal du få gå på do. Og vips.. hadde 9 1/2 cm åpning og hodet var langt nede. Jeg måtte ikke bæsje.. Jeg måtte føde Jeg ble SKIKKELIG overrasket.. For i mitt hodet tenkte jeg at jeg var kanskje 6 cm om jeg var heldig. De la meg over på siden og jeg fikk presse når kroppen sa det var greit. Tror ikke det tok mer enn 2-3 press før hodet kom i åpninga. Da jeg fødte mini så kjente jeg ikke noe der nede når jeg presset. Men det gjorde jeg nå. Det var helt grusomt ekkelt. Jeg følte jeg skulle revne i 2 der jeg lå. Var nesten så jeg begynte å hyle. Eller jeg hylte og brølte, men i et normalt desibel sa jm Da hodet var halveis ute stoppet rien. Og babyen åpnet visst øyene sine. For jeg husker jm sa neimen hei lille venn titter du på meg Og plutselig kom barnepleieren og slang oksygenmaska på meg og ba meg ta noen dype drag for babyen min. Pokker heller. Og vips kom rien og jeg presset hodet ut. Så kontrollert som det gikk. Kroppen gjorde det meste og jm ba meg bare puste. Neste rie kom skuldrene og med et vræl kom lillebror til verden Jeg lå i seng så han lå mellom beina mine og jeg bøyde meg ned for å selv se hva vi hadde fått. Ble skikkelig overrasket over å se at det var en gutt Kikket opp på mannen og ser han hadde tårer i øyene. Jeg ba han finne filmkamera og dokumentere. De drev og styrte på og tørket lille og tok blodprøve fra navlesnora siden jeg er rhesus negativ. Mannen filmer den fine babyen i bloddammen mellom beina mine Ikke den filmen som blir vist i konfirmasjonen hans akkurat Jeg var skikkelig utålmodig, for jeg ville ha han opp til meg NÅ.. Så nederst i hjørnet på filmen ser man bare armene mine som veiver etter babyen Lille gutten min var bare knall fin Ikke var han skvist og rynkete eller full av gørr. Han var nydelig.. Jeg var litt sånn: hva i svarte var det som egentlig skjedde? Jeg skulle bare bæsje Men jeg fikk han oppå meg. Så kom barnepleieren inn fra nyfødt for å måle blodsukkeret hans og gi han bankmelk slik at han ikke skulle få føling. De tok han da litt vekk fra meg og ordnet. Heldigvis var de i samme rom og mannen dokumenterte det på film. Morkaka kom fint rett etterpå og den var mye mindre enn den jeg hadde med mini. Måtte se den jeg Jm trykket på magen min og det kom ikke så mye blod. Så det var bra. Så var det tid for sying. Hun puttet inn det hun kalte for en lille tampong.. Som var på størrelse med en tennisball Liten sa jeg??? Ho bare ja.. Er god plass nedi der nå Jeg revnet grad 2 bakover og måtte sy en del sting der i musklen. Jm putta så fingeren i rumpa mi for å sjekke at jeg kunne knipe Alt var greit. Fikk også 2 sting fremover mot klitoris. Og for å si det sånn. Det kjente jeg i det det revnet!! Og jeg kjente det da det ble sydd. Vi var på føden i et par timer etterpå før jeg ble trillet over på barsel Fødselen gikk veldig greit. Men ALT for fort synes jeg. Jeg mistet hue flere ganger, klarte ikke slappe av slik som sist og jeg husker smertene godt!! Etter jeg fikk mini tenkte jeg at dette gikk da fint, dette gjør jeg lett igjen.. Eneste jeg tenker nå er TAKK GUD for at det er over.. Blir lenge til neste gang Stay tuned for del 2.. Knøttet vil ha pupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 24. februar 2016 #1152 Del Skrevet 24. februar 2016 Føler sååå med deg med den ventinga altså. Men jammen meg godt det gikk unna når du først gikk I gang. Selv om du synes det var intenst. Jeg har jo hatt 2 veldig raske fødsler og det er innmari fælt men heller det enn flere timer altså. Men meg om det Er melkeriet mer motivert denne gangen? Han er jo bare helt fantastisk nydelig den lille babyen. Synes jeg kjenner babylukta og hører alle babylydene. Jeg visste jeg kom til å bli verpesjuk av detta!! Hvordan tar storebror rollen oppi alt dette? Er det greit? Sjalusi? Hu derre svigermora di kan jaggu meg ta seg en bolle. Bli snurt fordi du ikke hadde født Fya.... Nyt dagene Kakaoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 24. februar 2016 #1153 Del Skrevet 24. februar 2016 Fine kakaoen! Jeg lo flere ganger mens jeg leste, du skriver jo så herlig. Jeg skriver under på at gutten din er helt nydelig, det er den fineste nyfødte jeg har sett noen gang! Gleder meg så mye til å hilse på han også! (Selv om jeg er bittelitt redd for babyer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 24. februar 2016 #1154 Del Skrevet 24. februar 2016 Så gøy å lese historien din! Morsomt skrevet og en fin beskrivelse, skjønner at du hadde det mer vondt denne gangen! Men du fikk jammen en skjønn premie, lillebror er skikkelig søt! Synes forresten du skulle slengt den kommentaren til legestudenten, han hadde aldri nærma seg en fødende kvinne igjen eller - i grunn like greit at han kan få fortsette å øve, han blir nok tryggere etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 24. februar 2016 #1155 Del Skrevet 24. februar 2016 Herlig å lese fødselshistorien din, selv om det jo ikke er moro å ha så vondt. Men når premien er så fin er det jo verdt det og svigermor kan ta seg en bolle! Herregud, mannen hennes må jo være litt flau.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2016 #1156 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Artig å lesa fødselshistorien din. Skjønnar at det var ein har fødsel, men er jo absolutt verdt det når ein får verdens beste premie etterpå! Er det forresten mulig å få sett bilde av lillebror, ein eller annan plass? Endret 24. februar 2016 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 24. februar 2016 #1157 Del Skrevet 24. februar 2016 Åh, fødselshistorie Gøy å få lese! Lillebror er bare nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 24. februar 2016 #1158 Del Skrevet 24. februar 2016 For en story! Henger meg på de andre her som sier at du skriver bra! Det er så herlig å lese, når en tar seg i å smile og le flere ganger☺ Er enig at det blir knallhardt når de tar vannet, puh. Ikke noe jeg anbefaler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 24. februar 2016 Forfatter #1159 Del Skrevet 24. februar 2016 3 timer siden, ara skrev: Føler sååå med deg med den ventinga altså. Men jammen meg godt det gikk unna når du først gikk I gang. Selv om du synes det var intenst. Jeg har jo hatt 2 veldig raske fødsler og det er innmari fælt men heller det enn flere timer altså. Men meg om det Er melkeriet mer motivert denne gangen? Han er jo bare helt fantastisk nydelig den lille babyen. Synes jeg kjenner babylukta og hører alle babylydene. Jeg visste jeg kom til å bli verpesjuk av detta!! Hvordan tar storebror rollen oppi alt dette? Er det greit? Sjalusi? Hu derre svigermora di kan jaggu meg ta seg en bolle. Bli snurt fordi du ikke hadde født Fya.... Nyt dagene Kakaoen Jeg tror det værste med at det gikk fort var at jeg ikke var forberedt på det i det hele tatt. visste at det kunne bli mer intenst som 2.gangs da. Men det var så ille at jeg tenkte om det skulle holde på sånn lenge kunne til og meg jeg brøle etter epidural Melkeriet går det. Nesten for full maskin. Heldigvis er denne gutten flinkere enn broren sin til å die riktig, så jeg er ikke såååå sår som sist Bare vent ang svigermor til del 2 Mini har nå de siste dagene blitt mer engasjert. Da han kom hjem i dag brøler han: Mamma.. Jeg har vært i bhgen!! Hvor er babyen min? Og da mannen leste nattefortelling med han var knøttet urolig og skrek litt. Da kom han plutselig ut i stua og lurte på hvorfor babyen gråter Så han er veldig herlig for tiden.. Håper det vedvarer 3 timer siden, lille_frosk skrev: Fine kakaoen! Jeg lo flere ganger mens jeg leste, du skriver jo så herlig. Jeg skriver under på at gutten din er helt nydelig, det er den fineste nyfødte jeg har sett noen gang! Gleder meg så mye til å hilse på han også! (Selv om jeg er bittelitt redd for babyer). Takk Han får ha den tittelen hos deg i noen uker til før frk L kommer og sparker han av tronen Lov å være redd babyer. Been there done that 2 timer siden, FrøkenStrøken skrev: Så gøy å lese historien din! Morsomt skrevet og en fin beskrivelse, skjønner at du hadde det mer vondt denne gangen! Men du fikk jammen en skjønn premie, lillebror er skikkelig søt! Synes forresten du skulle slengt den kommentaren til legestudenten, han hadde aldri nærma seg en fødende kvinne igjen eller - i grunn like greit at han kan få fortsette å øve, han blir nok tryggere etter hvert Takk. Er veldig enig ang søtheten Hva anna skal man egentlig svare når folk kommenterer hvor søt babyen er? Takk, jeg har bakt han selv? Haha.. Synes jeg ser tryne på han, eller mannen for den sak skyld om jeg sa: Fortsetter du å riste sånn som det så blir nok dette den mest behagelige vaginale undersøkelsen ever 1 time siden, A4-livet skrev: Herlig å lese fødselshistorien din, selv om det jo ikke er moro å ha så vondt. Men når premien er så fin er det jo verdt det og svigermor kan ta seg en bolle! Herregud, mannen hennes må jo være litt flau.... Takk Ehm ja.. Mannen er litt oppgitt. Som sagt, stay tuned til del 2 1 time siden, Mirabella76 skrev: Artig å lesa fødselshistorien din. Skjønnar at det var ein har fødsel, men er jo absolutt verdt det når ein får verdens beste premie etterpå! Er det forresten mulig å få sett bilde av lillebror, ein eller annan plass? Alt er mulig Sender deg en pm jeg 38 minutter siden, Favole skrev: Åh, fødselshistorie Gøy å få lese! Lillebror er bare nydelig Takk 23 minutter siden, Susa skrev: For en story! Henger meg på de andre her som sier at du skriver bra! Det er så herlig å lese, når en tar seg i å smile og le flere ganger☺ Er enig at det blir knallhardt når de tar vannet, puh. Ikke noe jeg anbefaler... Takk Var ikke så ille å ta vannet første gangen så dumme meg tenkte at det samme gjalt nå Så feil kan man ta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 24. februar 2016 #1160 Del Skrevet 24. februar 2016 Du skriver så artig kakao! Selv om fødselen høres tøff ut, men nå er den jo over. Og lillebror er superfin! Spent på del 2, syns svigermor del 1 var ille nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå