Favole Skrevet 18. mars 2016 #1221 Del Skrevet 18. mars 2016 Stakkars mini med det vannkoppstyret! Høres ikke noe kjekt ut! Verken for ham eller foreldrene, særlig deg som har vært hjemme med begge. En måned gammel lillebror allerede Du fødte nettopp, jo! Så deilig med det første smilet, og heldige storebror som fikk den æren da Babytiden er krevende, men det blir lettere, og det blir bedre. Før du vet ordet av det løper han rundt sammen med mini og lærer alle slags rampestreker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 18. mars 2016 #1222 Del Skrevet 18. mars 2016 Uff, ikke godt med vannkopper altså Godt mini er fin i formen igjen! Jeg husker veldig godt når jeg fikk vannkopper siste året i barnehagen. Det var helt forferdelig og jeg også gråt mine bitre tårer da det klødde og verket som verst. Godt det er overstått en gang for alle Høres ut som babytiden er kos og slit på samme tid. Det tar vel litt tid også å tilvenne seg til et nytt menneske og dens signaler vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 18. mars 2016 #1223 Del Skrevet 18. mars 2016 Jeg har sagt det før men jeg sier det igjen, du er supermum altså! At du klarer to så små aleine over flere dager, jeg er imponert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 19. mars 2016 #1224 Del Skrevet 19. mars 2016 Du altså kakaoen, du er så vanvittig tøff!! For en påkjenning dere har hatt nå i starten, snakker om timing ... Du får det jo til! Kjempeleit å høre at ammingen er vanskelig og bringer opp vanskelige følelser. Kan relatere, selv om det blir på en litt annen måte, men fy søren så altoppslukende ammingen er! Og hvis det på noen som helst måte er vanskelig, så er det lite som kan gjøre en nybakt mamma SÅ fortvilet som det. Du skriver at du er redd for en ny fødselsdepresjon, og det skjønner jeg. Samtidig tenker jeg at du ikke kan vurdere det ut fra den situasjonen dere har hatt nå. Hvis du IKKE hadde gått gjennom en periode med syk storebror, baby som må mates konstant og som du enda ikke kjenner særlig godt, i kombinasjon med alle hormonene som overtar kroppen de første ukene - uten å kjenne på fortvilelse og tårer og at det er ganske mørkt nede i dalene, da hadde jeg ikke trodd på deg. Det blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 20. mars 2016 Forfatter #1225 Del Skrevet 20. mars 2016 Veeeel.. føler meg ikke helt som en supermom akkurat da Men i dag feires det.. Den aller siste vannkoppen har mistet blæra si Det vil si så sant jeg har skjønt det riktig at mini ikke lenger er smittsom Vi kan leve som normalt igjen, og han kan i bhgen til mandag Så i dag kan vi dra og handle alle sammen. Våren har kommet for fullt og litt kastet på oss. Så mini må ha nye sko. Heldigvis får vi ordnet det i dag sånn at jeg slipper levere han i cherrox til mandag As we speak sitter jeg med lillebror på fanget som endelig sovnet og hører på mini som er lynforbanna på badet fordi mannen vasker håret hans "Dumme dumme pappa jeg vil ikke leke med deg mer" etterfulgt av masse hyling.. Jeg gjør mitt beste for å lukke ørene I dag hadde jeg med meg lillebror på helsestasjonen…. Og helt ærlig. Da jeg satt og skrev dette klikka mini fordi pappa ikke fikk lov å vaske dette forbanna håret og jeg måtte tre inn. klappet sammen datan og glemte hele greia Vi fikk kjøpt sko til slutt Til tross for mye amming og mye folk generelt. Jeg begynner bli god på å amme i bilen gitt Men ja.. helsestasjonen. Jeg var på samtale hos jm. For å snakke om fødselen. Det var utrolig godt. Jeg kjenner at jeg har hatt et enormt behov for å snakke om det jeg opplevde med noen. Gå igjennom alt og få oppklart noen ting. Og jeg merker veldig at å få barn nr 2 er ikke like spennende sett fra andre sine øyne. Sist var alle sååå interessert i å høre hvordan fødselen gikk, men denne gangen næææ.. Så jeg har ikke fortalt så mye til folk. Det gjør at behovet bare bygget seg opp og jeg bestilte time hos jm. For hun sa at jeg gjerne måtte gjøre det. Godt å kunne snakke med noen som gidder og høre på Og selvfølgelig for å vise henne resultatet Hun gikk gjennom forløpet ut fra partogrammet jeg hadde med fra føden. Veldig kjekt. Og hun sa at ting har skjedd veldig fort, så er ikke rart jeg synes det var fryktelig vondere enn sist og så intenst at jeg ikke klarte å henge med. Hun sa også at jeg kan få innsyn i egen journal på sykehuset. Jeg vurderer å gjøre det fordi jeg er nysgjerrig på hva som står. Og å ha tydeligere forklaring. Ikke for at ting var traumatisk, for det var egentlig ikke det. Men mest fordi jeg er så sinnsykt nysgjerrig I dag har vi vært hos tante og spist middag. Og lillebror sov i bilen frem og tilbake. Ut fra det skrikekoret han har hatt i bilen de siste gangene var det et føkkings under. Og jeg fikk han til å ta smokken Med litt mild tvang selvsagt Nå skriver jeg lynraskt, for han ligger ved siden av meg og kaver og fiser, så skal vel snart ha mat. Fått bildene fra nyfødtfotograferingen også, så skrytebilde på insta dukker opp om ikke lenge Håper alle har en fin start på påska Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 21. mars 2016 #1226 Del Skrevet 21. mars 2016 Tror det er lurt å snakke med noen som er betalt for å høre på om fødselen! Selv om jeg heller ikke sitter igjen og er traumatisert har jeg også et kjempebehov for å snakke om det! Kanskje vi må møtes og bare fortelle om og om igjen! Jeg gleder meg til å få epikrisen og fødselsforløpet sendt hjem (de hadde ikke tid til å fikse det på sykehuset), og vil også gjerne ha innsyn i journalen ... Nysgjerrigper jeg også! Hurra for vannkoppfri mini (hva skal du kalle minstemann når mini er mini forresten?) og for vår på sørlandet! Gleder meg til vi blir hakket mer rutinerte og jeg våger meg ut av hus for å treffe dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 21. mars 2016 Forfatter #1227 Del Skrevet 21. mars 2016 13 minutter siden, lille_frosk skrev: Tror det er lurt å snakke med noen som er betalt for å høre på om fødselen! Selv om jeg heller ikke sitter igjen og er traumatisert har jeg også et kjempebehov for å snakke om det! Kanskje vi må møtes og bare fortelle om og om igjen! Jeg gleder meg til å få epikrisen og fødselsforløpet sendt hjem (de hadde ikke tid til å fikse det på sykehuset), og vil også gjerne ha innsyn i journalen ... Nysgjerrigper jeg også! Hurra for vannkoppfri mini (hva skal du kalle minstemann når mini er mini forresten?) og for vår på sørlandet! Gleder meg til vi blir hakket mer rutinerte og jeg våger meg ut av hus for å treffe dere Jaaaa vi må ha skravling om fødsel Jeg er sånn ultranysgjerrig på andre sine fødsler også jeg. Så synes det er gøy å høre på Epikrisen har jeg studert Tror jeg må få journalen min jeg altså. Kanskje be om den fra forrige fødsel også. Jeg leser ca aldri bøker.. Men en medisinsk journal høres gøy ut Du må bare hyle ut når du er mer rutinert og klar for besøk så kommer vi Ja hva skal jeg kalle disse ungen. Har vurdert å bytte til forbokstavene, men om jeg ikke allerde er veldig lett å kjenne igjen så blir jeg det da Vurderer mini og lillebror bare Selv om mini er alt annet enn mini.. På 4 mnd så har han gått opp nesten 2 kg og blitt 3-4 cm lengre. Og det synes på både gutten og klærene hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 21. mars 2016 #1228 Del Skrevet 21. mars 2016 Så bra at mini er ferdig med vannkopper og klar for en ny uke i barnehagen Kan tenke meg han synes det er morsommere å være der enn å henge hjemme også? Og selvsagt for å vise frem sine nye sko. Det husker jeg selv at jeg syntes var stas Kjempefint det ene bildet jeg så fra nyfødtfoto med dem begge på Blir det vanskelig å plukke ut de som skal opp på veggen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 22. mars 2016 Forfatter #1229 Del Skrevet 22. mars 2016 Den 21. mars 2016 at 11.21, Sjela skrev: Så bra at mini er ferdig med vannkopper og klar for en ny uke i barnehagen Kan tenke meg han synes det er morsommere å være der enn å henge hjemme også? Og selvsagt for å vise frem sine nye sko. Det husker jeg selv at jeg syntes var stas Kjempefint det ene bildet jeg så fra nyfødtfoto med dem begge på Blir det vanskelig å plukke ut de som skal opp på veggen? Han er veldig typisk unge.. Jeg vil ikke i barnehagen sier han. Helt til vi får lurt han ut døra, da er alt greit. Jeg hentet han i dag og han var helt i hundre. Skulle vise meg 100 ganger at han kunne skli ned den store sklia Og bare det at han kommer løpende mot meg med åpne armer og du ser gjensynsgleden er sååå stor Det er en god følelse.. barnehage Takk Er veldig fornøyd med bildene. Det blir ekstremt vanskelig å finne ut hvem som skal opp på veggen. Jeg har sett at på fotoknudsen kan man fremkalle lerret hvor man har 4 bilder på et lerret som en collage. Lurer på om det må bli noe sånt _______ At det går an… At det går an å bli så inni natta sliten av å gjøre så ekstremt lite Jeg har hatt ok med energi de siste ukene, men jeg kjenner nå at det begynner å ta slutt. Alt jeg har gjort i dag er å amme.. amme.. amme.. få ungen til å rape, skiftet 50 000 drittbleier, bakt kjeks.. faktisk og nevnte jeg amme?? Jeg er så møkk lei amming.. Han spiser jo HELE tiden. Seriøst altså. Det kan i beste fall gå 2 timer mellom hver gang. Men ofte halvannen eller en time Han vil ha puppen når han er sulten, har vondt i magen og er trøtt. Og jeg kjenner at jeg føler meg mer og mer låst til sofan. Hadde bare lillemann ville ta smokken skikkelig så hadde det blitt utrolig mye lettere. Da kunne han brukt den som trøst og til soving. Jeg må virkelig lure han til å ta den. Svøpe han tett i et teppe, smokk i munn og kosefille foran ansiktet og så traske frem og tilbake på gulvet og bysse på han Skal blakke meg på å kjøpe enda noen nye smokketyper i håp om at en av de vil falle i bedre smak. Han har en tendens til å tygge på de, lage grimaser og spytte den ut igjen Jeg er så veldig gira på å komme meg mer ut. Trille turer, treffe andre og kose meg mer. Har gitt han 3 uker til nå.. Om ikke han endrer hyppigheten eller er mer villig på smokken innen han er 2 mnd blir det mer flaske og mindre pupp. Jeg orker det rett og slett ikke. Og noen dager misstrives jeg veldig med det Jeg har gitt han en flaske mme om kvelden hvis han er megaurolig og har sugd puppene tomme. Jeg har gått på en mega godis smell også. Jævla priskrig Så er i grunnen mest gira på at påska skal bli overstått sånn at vi kan komme i rutiner igjen. Merker at mannen og jeg har gått mye oppi hverandre i det siste. Han var jo hjemme i 2 uker etter lillemann kom, i noen dager da mini var syk og nå har han ferie. Jeg blir litt sprø av å høre på han for han snakker om alt vi burde gjort her hjemme, og det er MYE.. og han er treg med å gjøre noe med det selv, og jeg får ikke gjort en dritt for tiden Dagens syt og klag.. Lillemann er søt han, men slitsom. gudene vet hva vi driver med om natta, men mye amming det er det. Og jeg sovner her og der. I stua med han på pupp eller oppå meg. Sittende eller liggende, you name it. Og det kjennes på ryggen I morgen skal vi prøve å kose oss i finværet og tar en tur til dyreparken. Etterpå blir det å kjøre mini til mamma, for han skal på påskeferie der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 23. mars 2016 Forfatter #1230 Del Skrevet 23. mars 2016 Og for å legge til.. Nå sjekker vi ut om myten "spebarn er imune mot vannkopper" stemmer. Og det gjør den IKKE!! Om så så har mine antistoffer anno 1989 gjort en ræva jobb! Lillebror har nå fått vannkopper I går kveld var han mer grinete enn vanlig så når jeg skifta på han fant jeg 1 vannkopp under foten hans. Forløpig bare denne ene da heldigvis. Har ikke sjekket han i dag. Natten har vært som normal, så håper han slipper unna uten noen plager For ho mor er nokså lei sykdom nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjärd Skrevet 23. mars 2016 #1231 Del Skrevet 23. mars 2016 Oi! Hva sier de på legevakta da? Blir dere lagt inn? Eller er det ikke så "farlig" at så små får vannkopper? Masse god bedring til mini ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 23. mars 2016 #1232 Del Skrevet 23. mars 2016 Uff Stakkar lille. Håper han har fått en mild utgave! Er ikke noe annet å gjøre enn å holde ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 23. mars 2016 #1233 Del Skrevet 23. mars 2016 God bedring til minsten! Håper han ikke blir så veldig plaget :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. mars 2016 #1234 Del Skrevet 23. mars 2016 Masse god bedring! Slitsomt når det blir så mye på en gang. Din barseltid minner meg enormt om min egen. Bare at da var det noroviruset som virkelig aaaaldri slapp taket på storebror. Får håpe lillebror ikke blir så syk. Hvordan ser de egentlig ut i starten? Her har lillebror 39,3-39,8 i feber og er ganske slapp. Han har mange små prikker i lysken, men de er ikke store og ikle vannfylt, så jeg tenkte først det bare var utslett. Men i kombo med høy feber begynte jeg å lure. Hår vannkopper i storebrors bhg her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #1235 Del Skrevet 24. mars 2016 9 timer siden, gjärd skrev: Oi! Hva sier de på legevakta da? Blir dere lagt inn? Eller er det ikke så "farlig" at så små får vannkopper? Masse god bedring til mini ❤️ Jeg har ikke ringt legevakta. Null feber, kun 1 vannkopp forløpig, han spiser som han pleier og null ekstra skriking Så jeg tror vi er heldige med denne runden. Heldigvis. Det jeg har hørt er at han får mine antistoffer via melka og da blir ikke utbruddet så ille 6 timer siden, Sjela skrev: Uff Stakkar lille. Håper han har fått en mild utgave! Er ikke noe annet å gjøre enn å holde ut Forløpig virker det mildere ganske mye i grunnen.. Jeg begynner å bli god på å holde ut 5 timer siden, Favole skrev: God bedring til minsten! Håper han ikke blir så veldig plaget :/ Takk Ser ut som vi er heldige nå. Han er i grei form. Rapa meg mitt i fleisen istad så håret mitt nesten blafret. Tar det som et godt tegn 5 timer siden, Teriyaki skrev: Masse god bedring! Slitsomt når det blir så mye på en gang. Din barseltid minner meg enormt om min egen. Bare at da var det noroviruset som virkelig aaaaldri slapp taket på storebror. Får håpe lillebror ikke blir så syk. Hvordan ser de egentlig ut i starten? Her har lillebror 39,3-39,8 i feber og er ganske slapp. Han har mange små prikker i lysken, men de er ikke store og ikle vannfylt, så jeg tenkte først det bare var utslett. Men i kombo med høy feber begynte jeg å lure. Hår vannkopper i storebrors bhg her også. Uff også noroviruset. Det høres i grunnen værre ut. Jeg synes vannkoppene til mini så ut som kviser med en gang. Han hadde mange på skuldrene og ryggen. Og over natta hadde de fått blemmer. Er ikke til å ta feil av når man først får de i hus. Jeg har flere ganger trodd at han har hatt vannkopper på vei før Han hadde ikke så høy feber. så vidt 39.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #1236 Del Skrevet 24. mars 2016 Jeg skrev halve svaret der i går og ble avbrutt av lillemann for et eller annet jeg ikke kan huske nå hva var Vi hadde en grei dag i dyreparken. Litt hektisk å komme seg ut av huset fordi lillemann hater bilkjøring. Så da må vi dra etter han har spist og holder på å sovne. Men hvem er tregest i huset her til å komme seg i hakk? Joda.. Det er mannen Jeg er så drittlei det. Jeg maser på han at han må få ræva i gir. Jeg har gjort klar meg selv og to unger og han har fortsatt ikke kommet seg i dusjen. Da blir jeg ganske sur altså Etter dyreparken møtte vi mamma og hun tok med mini hjem. Så i dag har vi kunnet ligge og sove og amme til kl 9.30 Gubbefaen ligger og sover enda da. Like greit, så slipper jeg irritere meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. mars 2016 #1237 Del Skrevet 24. mars 2016 9 minutter siden, Kakaoen skrev: Jeg har ikke ringt legevakta. Null feber, kun 1 vannkopp forløpig, han spiser som han pleier og null ekstra skriking Så jeg tror vi er heldige med denne runden. Heldigvis. Det jeg har hørt er at han får mine antistoffer via melka og da blir ikke utbruddet så ille Forløpig virker det mildere ganske mye i grunnen.. Jeg begynner å bli god på å holde ut Takk Ser ut som vi er heldige nå. Han er i grei form. Rapa meg mitt i fleisen istad så håret mitt nesten blafret. Tar det som et godt tegn Uff også noroviruset. Det høres i grunnen værre ut. Jeg synes vannkoppene til mini så ut som kviser med en gang. Han hadde mange på skuldrene og ryggen. Og over natta hadde de fått blemmer. Er ikke til å ta feil av når man først får de i hus. Jeg har flere ganger trodd at han har hatt vannkopper på vei før Han hadde ikke så høy feber. så vidt 39.. Ligner på kviser her og, men de har ikke utviklet seg så antar det ikke er vannkopper. I går hadde han 40,3 i feber, så han har vært ganske slapp. Nå er den bare 38,7. Og til innlegget under (over) så føler jeg med deg. Så kjedelig å måtte vente sånn på mannen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #1238 Del Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, Teriyaki skrev: Ligner på kviser her og, men de har ikke utviklet seg så antar det ikke er vannkopper. I går hadde han 40,3 i feber, så han har vært ganske slapp. Nå er den bare 38,7. Og til innlegget under (over) så føler jeg med deg. Så kjedelig å måtte vente sånn på mannen da! Er nok ikke vannkopper da nei. For de utviklet seg ganske fort. Den lillemann har under foten har en skikkelig blemme. Bra feberen har gått ned. Jeg synes det er så skummelt når de får 40 i feber 🙈🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. mars 2016 #1239 Del Skrevet 24. mars 2016 40 minutter siden, Kakaoen skrev: Er nok ikke vannkopper da nei. For de utviklet seg ganske fort. Den lillemann har under foten har en skikkelig blemme. Bra feberen har gått ned. Jeg synes det er så skummelt når de får 40 i feber 🙈🙈 Får håpe han ikke får flere. Godt han ikke går på foten da. Ja det er litt voldsomt. Aldri sett han så slapp før. I dag et han bare sånn irriterende syk. Dvs sutrete og aktiv, men sliten likevel. Så han er ikke fornøyd med å sitte i fanget, men vil ikke leke for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 24. mars 2016 #1240 Del Skrevet 24. mars 2016 Tror faktisk jeg hadde kjørt fra mannen om han hadde vært SÅ treig Kjekt med pass av mini da Godt med en rolig start på dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå