Mirabella76 Skrevet 24. februar 2016 #1161 Del Skrevet 24. februar 2016 Så utrulig skjønne guttar du har, både storebror og lillebror! Takk for at eg fekk ein titt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. februar 2016 #1162 Del Skrevet 25. februar 2016 Så hyggelig å høre fra deg! Tøff fødsel! Minner en del om min fødsel nr to. Den var først skikkelig laaaangdryg med vonde ineffektive rier også sa det pangda vannet gikk ved fire cm. Intense greier! Kos dere med den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 25. februar 2016 #1163 Del Skrevet 25. februar 2016 Så fint med oppdatering fra deg, koselig lesning selv om det hørtes ut som en tøff fødsel! Gutta dine er.så.søte! Veldig spent på svigermor del 2.. for en karakter hun høres ut som! Gratulerer med 1 uke gammel bebis, håper dere koser dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 25. februar 2016 #1164 Del Skrevet 25. februar 2016 Haha, svigermoren din altså. Uff, heldige deg "Gleder meg" til å høre fortsettelsen Digger at du skriver så usminket om fødselen. Utrolig langtekkelig det skulle gå, men godt det fikk fart på seg mot slutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 26. februar 2016 #1165 Del Skrevet 26. februar 2016 Gøy å lese fødselshistorie! Jeg elsker fødselshistorier, selv om jeg også blir litt redd Kos deg masse med de skjønne guttene dine De er så fine!! Du og mannen er gode til å lage barn ass Gleder meg også til svigermor del 2, selvom jeg jo har fått med meg en del fra termingruppa. For en karakter hun der er ass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. februar 2016 Forfatter #1166 Del Skrevet 28. februar 2016 Del 2: Vi kom inn på barsel ca kl 11 og ble trillet inn på et tomannsrom. Jeg så jo for meg å bo på firemannsrom og alt ble kaos. Men der tok jeg feil. Ho som lå på rommet skulle hjem og dro 20 min etterpå Så da ble jeg alene.. Og jeg forble alene hele tiden Vi tok oss da tiden til å ringe og dele nyheten. Ringte mamma først og det var så herlig å høre hvor glad ho ble. Jeg sa at ho trengte ikke komme og hente mini alikevel. Åååå sa ho?? Nei, for fødselen er allerede over Vi fikk en gutt kl 9 i dag Mamma ble veldig overrasket, for ho trodde jeg ringte for å si at igangsettinga drøyde enda mer ut Vi hadde jo så og si bestemt navnet dersom vi fikk ei jente. Og helt ærlig så trodde vi jo begge to at det ble ei jente. Så ble nokså overrasket når jeg så stellet mellom beina på ungen Så da var det tid for navnevalg. Navnet han har fått er et som vi begge liker. Jeg var litt skeptisk på om jeg torde bruke det, men mannen var veldig gira. Han trodde det var et familienavn, så da han ringte hjem for å fortelle svigerfar at gutten var kommet så spurte han hvem som hadde samme navnet. Og det viste seg å være farfaren hans. Så da stilte det seg sterkere til å bli det navnet Mannen var hos meg noen timer før han reiste hjem for å hente mini. Formen min var nokså bra. Selvsagt sår i høna og småskjelven. Og det var litt stress å gå på do siden jeg måtte ut på gangen for å finne doen, og det ikke var plass til å ta med inn babyen. Så mens jeg var og skifta bleie på meg selv så kryssa jeg fingrene for at ingen snek seg inn på rommet mitt og stjal babyen min Jeg var veldig spent på hvordan mini ville reagere på dette. Han så veldig spent ut da han kom inn døra. Han og mannen hadde vært nede i byen og kjøpt bamser til knøttet og blomster til meg. Så det synes han var veldig stas. Han kikket på lillebror med store øyne. Ville sitte på fanget mitt men ikke noe mer med babyen. Jeg tror rett og slett at han hadde sett for seg en større baby, for han lurte på om ikke babyen kunne krabbe Men jeg fikk han til slutt til å ta på hodet til babyen. Ellers så ville jeg ikke presse han. Selv om jeg hadde sett for meg at han ville holde babyen og alt skulle bli det perfekte "dele på facebook" bildet Jeg hadde sagt til familien at de kunne komme og besøke oss sammen dagen, men at mini skulle kommer alene først. Så da mannen og mini dro hjem møtte de svigers på utsiden. Og her begynte "morroa" Svigermor var tydelig ikke enig i navnetvalget til knøttet. Jeg er ikke den som trenger at alle skal elske navnet like mye som oss, men ha vett til å holde kjeft om de ikke liker det. Og det har jo ikke ho. Første ho sa til mannen da ho møtte han på utsiden var: Du kan jo ikke kalle ungen din for det!!!! Ikke gratulerer som to barns far gutten min Mannen hadde bare sagt til ho at det er bra det ikke er ho som bestemmer da!! Da de kom opp til meg var de jo veldig fornøyde. Svigermor ville holde knøttet og sa at han var veldig fin, men ho synes ikke navnet hans var noe fint. Snakket til han med babystemme: dakkar lille som har fått et så fælt navn. Nei jeg synes ikke navnet ditt var noe fint. Jeg synes du i det minste kunne fått to navn, et fint som jeg kunne bruke og dette navnet. Jeg tok bare på meg ignoreringsmasken, for jeg hadde ikke energi til å bli sur. Tenkte bare fy faen så dum du er Jeg så på svigerfar at han bare gliste av hele greia. Tydelig at han synes det var kjempestas at babyen er oppkalt etter faren hans og at svigermor er missfornøyd. Når ho fjasa om dette med dobbeltnavn, så foreslo han at han skulle få Oslo sitt mest populære navn, nemmelig mohammed.. Bare for å gjøre svigermor enda mer snurt Jeg husker ikke helt hva jeg sa til svigermor, bare at han skal hete det og kun det navnet. Mine foreldre og min bror kom etter svigers hadde dratt. De sa bare åååå ang navnet hans. Min bror synes det var tøft. Samme synes mine søstre. Mamma hadde i hvertfall vett til å tie stille På fredagen kom mannen ned på sykehuset til meg i 10 tiden. Og da sa jeg til han hvordan svigermor hadde reagert på navnet og han fortalte hvordan ho hadde møtt han. Den dama sier jo så mye dumt at ho må da ha en eller annen rekord… Men dette er første gangen hvor jeg så på han at han var tydelig!!! skuffet over oppførselen hennes. Han sa bare "jaja.. de er jo så gamle, så ungene husker de sikkert ikke alikevel" Jeg er litt der nå at jeg er veldig skuffet selv, og at det er et førsteinntrykk hun har gitt som aldri vil bli glemt. Mannen snakket med ho på telefonen etter vi kom hjem. Da hadde ho hatt ringerunde til familien og fortalt om gutten. Og da var det ingen klaging på navn. Jeg misstenker at ho har snakket med søsteren sin og at søsteren kanskje har banket litt vett i skallen på ho For min del er det bare enda større motivasjon til å gi knøttet det navnet siden ho ikke liker det De kommer en tur hit senere i dag, så jeg er spent da. Om ho fortsetter å gnåle på det er det større sjans for at hormonella lar seg tirre Ellers så var jeg på barsel fredagen og dro hjem ut på dagen på lørdagen. Og det må jeg si.. Jeg er såååå fornøyd med oppholdet denne gangen. Jeg har styrt alt selv, og de har nesten bare vært innom meg når jeg plingte på. Og det var for å høre om mer smertestillende til meg. For etterier!!! Fy ffff for noe forbanna dritt Amminga gikk også veldig bra. Jeg la til gutten selv hver eneste gang og følte jeg fikk det til. Siden han var diababy kom nyfødtintensiven inn hver 2 time de første 12 timene for å sjekke bs hans og å gi han ekstra melk. Dia babyer er vandt til høyere bs når de er i magen og har da en høyere insulinproduksjon. Så når de da blir født og ikke får mat kan de fort få føling. Så da får de tillegg for å unngå det. Knøttet hadde perfekte måling hele tiden. Og etter han ble skrevet ut så fikk han fortsatt få mme av barsel. Jeg hadde da i forkant ammet han i halvannen til to timer og han var tydelig sulten. Null problem å få mme.. Og jeg forventa å måtte mase meg til det, men nei da. De var veldig medgjørlige. Selvsagt skal han få litt ekstra, han er jo sulten stakkars Jeg kjente at det var jo en fryd å være andregangs 100 ganger mer sikker i sin sak og så deilig å kunne ting fra før av. Trengte ikke å bli vist noen ting. Koppmatet gutten selv også. Det fikk jeg ikke til med mini Barnepleieren sa til og med at slik som gutten sugde så måtte jeg nok dra frem smokken snart Trodde ikke de fikk lov å si sånn en gang på barsel jeg På lørdagen merket jeg at han begynte å bli mer gul.. så han ble målt noe høye verdier da de tok føllingsprøven av han. Jeg kjente at jeg var absolutt ikke gira på å måtte være der mer, så det var en glede at vi fikk komme hjem mot at vi kom inn på mandagen og tok ny blodprøve. Mini og mannen kom da og hentet oss og vi kunne dra hjem. Mini var veldig stolt over at babyen skulle få sitte i bilen med han og turen hjem gikk bra. Jeg tenker å få lagt inn del 3 også snart som bare er en update over den første uken hjemme Nå er mannen og mini og leker på rommet hans, mens knøttet ligger oppå meg her jeg skriver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 28. februar 2016 #1167 Del Skrevet 28. februar 2016 For ei svigermor!!! Tenk å si "stakkars deg" til babyen pga navnet! Veldig bra at du har svigerfar og mannen på din side. Får virkelig håpe hun ikke begynner med det igjen idag. hvordan har storebroren vært mot den lille siste uka da? Så herlig at han ville at babyen skulle krabbe☺ Etterrier er forresten no forbanna drit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 28. februar 2016 #1168 Del Skrevet 28. februar 2016 Den svigermora di tar kaka, seriøst. Skjønner ikke hva som får voksne mennesker til å oppføre seg slik. Synes igrunn synd i mannen din som ble møtt på den måten :\ Så bra med et såpass fint opphold på barsel, ekstra deilig å få rommet for seg selv Håper vi er like heldige denne gangen som med J og får et tomannsrom alene, men er sikkert litt mer trafikk på føden her i april enn i januar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 28. februar 2016 #1169 Del Skrevet 28. februar 2016 Bah, svigermødre. Hva FEILER det dem? Navnet er stødig og fint, det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 28. februar 2016 #1170 Del Skrevet 28. februar 2016 Haha herregud. Det er jo helt sinnsykt å oppføre seg sånn Hun svigermoren din.. Hun tar kaka ! Nå er jeg en sånn type som sier i fra, så jeg hadde helt klart sagt at slik går det ikke an å oppføre seg. Hjelpe meg. Navnet er drit kult Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 28. februar 2016 #1171 Del Skrevet 28. februar 2016 Svigermora di er ei kråke! Hadde nummer tre kommet NÅ, og jeg måtte komme på et guttenavn i full fart, så hadde jeg ikke nølt med å vurdere navnet som lillebror har fått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjärd Skrevet 28. februar 2016 #1172 Del Skrevet 28. februar 2016 Gratulerer med ett lite knøtt :-) har smuglest dagboka di lenge ;-) elsker å lese andres graviditetsdagbøker og gleder meg til å få hilse på nr to i juni ! Svigermoren din er jo virkelig noe for sg selv da Og må si jeg ble veldig Nyskjerrig på navnet til babyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 28. februar 2016 #1173 Del Skrevet 28. februar 2016 Altså... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Er det mulig å bli tjukkere i hodet? Ta reaksjonen til svigermor som et kompliment og en bekreftelse på at du ikke på noen måte er som henne, jeezus. Det er en så dust og uakseptabel reaksjon på alle tenkelige måter at det ikke går an å ta det litt seriøst engang. Men jeg skjønner at det ikke er noe kult og at det ikke er bare-bare å ikke la det gå innpå seg heller. Hvis du føler for det så synes jeg det er helt på sin plass å gi henne en ærlig tilbakemelding på hvordan det føltes for dere. Det hadde hun hatt godt av. Min reaksjon da jeg så navnet var: KULT! Og enda stiligere blir det når det er oppkalling etter farfar. Skikkelig koselig at svigerfar synes det var stas (og jeg fryder meg over at han er på lag med dere og ikke svigermonsteret ). Innmari fint å høre at dere hadde et fint opphold på barsel og at ting gikk så greit. Luksus å ha et tomannsrom for seg selv! Elsker snap'ene fra deg om dagen, håper dere fortsatt koser dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BeKind Skrevet 28. februar 2016 #1174 Del Skrevet 28. februar 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 29. februar 2016 #1175 Del Skrevet 29. februar 2016 Så fin fødselshistorie Du skriver så herlig! Jeg syns min fødselshistorie ble så lang, så jeg må innrømme at jeg måtte kopere din inn i et dokument for å finne ut hvor mange ord din var, for den følte jeg ikke var for lang (har selvfølgelig med hvordan du skriver også da!), så når jeg fant ut at min var ca like lang som din, og du i tilleg hadde flere deler, så tok jeg sjansen på min selv om det ble ganske mange ord Ikke rar jeg i hvertfall Fy flate for en svigermor! Hun fortjenrr virkelig å høre det altså! Nyt tiden Selv om M kun er 3 uker, så savner jeg allerede den aller første tiden. Du vet jo dette, men det er virkelig helt sinnsykt hvor fort det går!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 29. februar 2016 #1176 Del Skrevet 29. februar 2016 Som sagt, hun der svigermoren din altså ... Snakk om å drite seg loddrett ut, for et mehe! Jeg digger navnet Synes det er fantastisk!! Men jeg er litt usikker på om jeg synes det passer sammen med Mohammed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 1. mars 2016 #1177 Del Skrevet 1. mars 2016 For en flott og morsomt skrevet fødselshistorie! Gratulerer nok en gang, Kakaoen Synes navnet er kjempefint! Svigermoren din kan ikke være helt god (men det vet du sikkert allerede)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 1. mars 2016 #1178 Del Skrevet 1. mars 2016 Umiddelbar reaksjon: Snakk om tragikomisk situasjon. Utrolig at voksne folk kan få seg til å si noe slikt altså Likte at svigerfaren din spilte på og nevnte navnet Mohammed Godt hun står "alene" om å være megge i det minste. Gleder meg til å lese hvordan besøket gikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 1. mars 2016 #1179 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Gratulerer så mye med en liten prins Hvordan har jeg gått glipp av dette da? Synes graviditeten din har gått så utrolig fort Synes også det var veldig koselig å lese fødselshistorien din, men svigermora di kan ta seg en bolle altså Ærlig talt altså! Men så koselig at svigerfar syntes det var stas. Digger også "forslaget" om Mohammed som mellomnavn Ble veldig nysgjerrig på navnet, da. Er det noen sjans for å dele på PM? Endret 1. mars 2016 av Sapphira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 1. mars 2016 #1180 Del Skrevet 1. mars 2016 Gratulerer så mye med gutten! Jeg ble også nysgjerrig på navnet merker jeg Tar gjerne mot PM Her var det mamma som ikke likte navnet vi valgte til vår gutt, hun lurte faktisk på om det var de på sykehuset som hadde bestemt det, sånn at vi måtte ta det Og at ingen kom til å kunne klare å uttale det. Alle klarer det, unntatt henne, men hun gjørs på å si det feil tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå