Gå til innhold

uinteressante detalj-bilder i boligannonser

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor er det så mye bilder av te/kaffekopper, ukeblader, godterier, kubbelys, fruktfat osv, i boligannonser?! Ser det blir mer og mer av det. Stilige detaljer i interiøret blir noe annet, hvis det er et spesielt stilig servantbatteri for eksempel.

Endret av kvinneguide
  • Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hater slike bilder. Ofte er det jo bilder som ikke har så mye med boligen å gjøre. Bildene får ikke meg til å bli mer begeistret for boligen i alle fall, det går heller motsatt vei.

• Liker 4
Skrevet

Har også lagt merke til det! Blir litt sånn; Jaha, er Dior-boka og sølvlysestaken med på kjøpet da, siden dere velger å fokusere et helt bilde på det?

• Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg synes det har vært slik i flere år, og jeg er helt enig med deg. Jeg blir bare irritert av annonser der flere av bildene er nærbilder av lysestaker i kråkesølv eller designstoler som stylisten har satt inn. 

Detaljer som faktisk følger leiligheten blir selvsagt noe annet, og er høyst relevant. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på det samme. Da vi var på boligjakt, var det en annonse hvor det var ikke mindre enn TRE nærbilder av en fordømt blomsterbukett, fra forskjellige vinkler. 

Anonymous poster hash: c633d...195
Skrevet

Husker fotografen som var hos oss var skikkelig irritert over slike bilder. Han sa han ikke lengre tok oppdrag fra Privatmegleren fordi de forlangte slike detaljbilder.

Jeg syntes tekstene i prospektet også kan være totalt uinteressante. En gang leste jeg : Spenstig innredet stue. Og det er absolutt ikke salgstirks, for innredningen hadde jeg tenkt å sørge for selv :rolleyes:

Gjest Halvveis
Skrevet (endret)

Merkelig fenomen.

Endret av Halvveis
AnonymBruker
Skrevet

For ikke å snakke om "Kveldsstemning fra terrassen"! Alle de bildene tatt i mørket er jo helt meningsløse!

Anonymous poster hash: 4ec7b...a11
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker får kanskje litt sånn stemningfølelse av det. Det gjør jo ingen skade å legge dem ut, for de som irriterer seg vil jo ikke akkurat velge bort boligen pga et par bilder av en fruktskål.

Anonymous poster hash: 6eb9b...d03
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og bilder av at det renner vann i springen. Hva er poenget? Wow, se de har innlagt vann. Luksus...

Anonymous poster hash: c451d...ac9

• Liker 19
Gjest Margit Spat
Skrevet

Noen mennesker får kanskje litt sånn stemningfølelse av det. Det gjør jo ingen skade å legge dem ut, for de som irriterer seg vil jo ikke akkurat velge bort boligen pga et par bilder av en fruktskål.

Anonymous poster hash: 6eb9b...d03

I annonser der slike bilder tar overhånd får jeg "useriøs megler-vibber", og det kan faktisk få meg til å velge vekk boligen. 

AnonymBruker
Skrevet

Og bilder av en utsikt som ikke er fra den aktuelle leiligheten, men en annen leilighet noen etasjer opp og lenger borte.

Selv misliker jeg at bildene viser innredning med møbler og feltseng for å lage en illusjon om at det er plass til en seng på tvers i det lille rommet. Når sannheten er at det kun er plass til en barneseng der. Foretrekker at boligene vises fram umøblert slik at det er mulig å ta mål selv.

Anonymous poster hash: fa384...c47

Skrevet

TAKK. Det irriterer vettet av meg også. Faen heller, jeg vil kjøpe leiligheten, ikke matta og blomsten din.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og at salgsoppgave av alle boliger i visse blokker kun gis til det firmaet som hadde flaks og oppnådde rystende pris på en helt enkel bolig fordi noen budde i overkant av hysteri for å sikre seg boligen for avkommet.

AnonymBruker
Skrevet

Har også stusset på dette, skjønner ikke poenget. Virker som om det er for lite positivt å vise frem ved boligen så en tar nærbilde av en blomst for å fylle på.

Anonymous poster hash: 9d517...848
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og bilder av en utsikt som ikke er fra den aktuelle leiligheten, men en annen leilighet noen etasjer opp og lenger borte.

Selv misliker jeg at bildene viser innredning med møbler og feltseng for å lage en illusjon om at det er plass til en seng på tvers i det lille rommet. Når sannheten er at det kun er plass til en barneseng der. Foretrekker at boligene vises fram umøblert slik at det er mulig å ta mål selv.

Jeg foretrekker at boligen vises frem møblert slik at jeg kan få en tanke om mine møbler passer inn. Ikke alltid jeg har med meg målebåndet på visning. Heller en feltseng, for da skjønner jeg at her er det ikke plass til en dobbeltseng til gjestene.

Anonymous poster hash: 5ab1a...ba9

Skrevet

Meningen er vel å få det til å se ut som at man selger et hjem, en drøm og en livsstil og ikke bare en leilighet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Meningen er vel å få det til å se ut som at man selger et hjem, en drøm og en livsstil og ikke bare en leilighet.

Ser den, men nærbilder av tidligere huseiers personlige eiendeler og interiør stil stemmer jo ikke med absolutt alle potensielle kjøpere. Dette irriterer meg sykt når annet hvert bilde av en fin leilighet blir ødelagt av nærbilder av interiør jeg virkelig fordrar.

Anonymous poster hash: 5969d...10f

Skrevet

Åh, det irriterer meg også! Altfor mange bilder av poengløse interiørdetaljer - og miljøbilder - gir meg tanker om at leiligheten ikke har noe særlig å by på.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner den, TS men hvorfor irritere seg så voldsomt?? Se forbi det, problem solved ;)

Jeg er ikke enig, jeg liker alt annonsen viser, jeg er nysgjerrig.

En gang når jeg solgte min leilighet og de som kjøpte det roset opp i skyene min interiørsmak og flere ting ville de kjøpe med, faktisk, som eks. bilderammer, lysestaker, konsollbord osv..

Så ikke bare negativt det du påpeker TS ;)

Anonymous poster hash: b586a...3c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...