AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Jeg har et barn på 1 år. Pappaen dro fra mg da jeg ble gravid og ville ikke ha noe med oss å gjøre. Nå i ettertid har han hatt god kontakt med barnet og han har fått se han akkurat når han har hatt lyst til det. Pågrunn av familie årsaker (hans familie) har jeg tatt litt avstand fra han. Jeg har støttet et av hans familiemedlemmer i en avgjørelse, og nå har dette kommet tilbake til han. Han kom hjem til meg igår for å besøke, men det endte med at han truet meg, med at han kom til å gjøre meg noe. Jeg ble redd, og tok med meg sønnen min å løp ut av leiligheten. Han reiste til slutt. Han krever når å få ha barnet vårt alene hos han. Noe jeg har sagt nei til pågrunn av ustabil oppførsel. Han truer meg nå med å gå til retten og kreve omsorg for han. Jeg har foreldre ansvaret alene, da vi ikke bodde sammen eller var sammen da barnet vårt ble født. Han sier at han nå kommer til å kreve å få delt foreldreansvar. Jeg må si jeg er redd for at han skal klare å få det igjennom. Familien hans har vist en side nå, som jeg ikke ønsker at barnet mitt skal være en del av. Det er mye narkotika også i familien. Flere av brødrene er også dømt for ran og alle bor hjemme hos foreldrene, inkludert pappaen til barnet mitt. Hva er sjansen for at han skal få godkjent delt foreldreansvar? Anonymous poster hash: f29ed...2cd
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Forhør deg hos en advokat. Om du bør anmelde truslene nå, må en advokat vurdere. Truslenes alvorlighetsgra samt måten de ble fremsatt på er avgjørende. Kan du vise til at pappaen er uegnet til å ha barnet pga. Stoffmisbruk så bør jo det telle i din favør. Neste gang du må forlate eget hjem på grunn av forhold knyttet til redsel for denne personen, så ringer du politiet! Jo mer du dokumenterer at personen ikke er egnet, når personen opptrer truende med videre jo bedre. Med forbehold om at dette er trusler som vil gi grunnlag for frykt hos folk flest. Anonymous poster hash: a478e...c56 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Kontakt nav og familievernkontor, de kan disse tingene. Ta vare på alt av trusler for å understøtte saken din. Hvis du har full foreldrerett så tror jeg det er ekstremt usannsynlig at han kan få det delt. Men samværsrett kan han nok kreve. Be om møte kjapt på kommunens familievernkontor, ring i morgen den dag. Ikke finn på å levere barnet til en kriminell familie som driver med narkotika, det er faktisk omsorgssvikt fra din side om du gjør det.Anonymous poster hash: f501b...6c4 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 Det skal veldig mye til for at han ikke skal få delt foreldreansvar. Det holder ihvertfall ikke at han har noen narkomane i familien. Det ville vært veldig rart om alle som hadde en narkoman slektning skulle bli nektet foreldreansvar for ungen sin. Anonymous poster hash: 8975c...ecc
Florence Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 Jeg vil si, uten noen form for ekspertise, at du har en god sak. Snakk med advokat og familievernkontoret. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Det skal veldig mye til for at han ikke skal få delt foreldreansvar. Det holder ihvertfall ikke at han har noen narkomane i familien. Det ville vært veldig rart om alle som hadde en narkoman slektning skulle bli nektet foreldreansvar for ungen sin.Anonymous poster hash: 8975c...ecc Men jeg tror det er forskjell på samværsrett og foreldrerett? TS bør uansett henvende seg til familievernkontoret i kommunen sin så fort som mulig. Det er forferdelig mange mødre som inngår usunne og rett og slett farlige avtaler for barna sine fordi far truer og nyter godt av at moren ikke setter seg inn i lovverk og bestemmelser.Anonymous poster hash: f501b...6c4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Mest sannsynlig vil han få foreldreansvar. Det skal MYE til for å ikke få innvilget foreldreansvar og det skal enda mer til for å få fradømt foreldreansvar. Til og med foreldre som har mistet omsorgen for barna sine beholder, i de fleste tilfellene, foreldreansvaret. Om han får samvær uten tilsyn er en annen sak. Anonymous poster hash: def98...b73 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Det skal veldig mye til for at han ikke skal få delt foreldreansvar. Det holder ihvertfall ikke at han har noen narkomane i familien. Det ville vært veldig rart om alle som hadde en narkoman slektning skulle bli nektet foreldreansvar for ungen sin.Anonymous poster hash: 8975c...ecc Alle de voksne barna bor fremdeles hjemme, flere av dem er dømt for ran og det er mye narkotika. Les HI igjen.Anonymous poster hash: f501b...6c4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 Men jeg tror det er forskjell på samværsrett og foreldrerett? TS bør uansett henvende seg til familievernkontoret i kommunen sin så fort som mulig. Det er forferdelig mange mødre som inngår usunne og rett og slett farlige avtaler for barna sine fordi far truer og nyter godt av at moren ikke setter seg inn i lovverk og bestemmelser.Anonymous poster hash: f501b...6c4 Det er foreldreansvar hun spør om og det er det jeg svarer på. Anonymous poster hash: 8975c...ecc
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Men jeg tror det er forskjell på samværsrett og foreldrerett? TS bør uansett henvende seg til familievernkontoret i kommunen sin så fort som mulig. Det er forferdelig mange mødre som inngår usunne og rett og slett farlige avtaler for barna sine fordi far truer og nyter godt av at moren ikke setter seg inn i lovverk og bestemmelser.Anonymous poster hash: f501b...6c4 Det er forskjell. Foreldreansvar går på det juridiske (barnets navn, barnets religion, medisinsk behandling, pass, valg av skole etc.) Samværsrett og omsorg går på, kort sagt, tid sammen med barnet Anonymous poster hash: def98...b73 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 Alle de voksne barna bor fremdeles hjemme, flere av dem er dømt for ran og det er mye narkotika. Les HI igjen.Anonymous poster hash: f501b...6c4 Foreldreansvar kan man få selv om ar bor sammen med narkomane eller ranere. Om han får samvær uten tilsyn er en annen sak og har ingenting med foreldreansvaret å gjøre. Anonymous poster hash: def98...b73
Kontormus Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 Det skal veldig mye til for at han ikke skal få delt foreldreansvar. Det holder ihvertfall ikke at han har noen narkomane i familien. Det ville vært veldig rart om alle som hadde en narkoman slektning skulle bli nektet foreldreansvar for ungen sin. Anonymous poster hash: 8975c...ecc Nå forenkler du veldig. Hvis denne faren bor sammen med narkomane søsken så er det grunn god nok til at barnet ikke kan være i det hjemmet. 1
Silfen Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Bare nekt på delt foreldreansvar i dette tilfellet, så slipper du alt bråket med at han skaper seg med pass o.l. 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 Nå forenkler du veldig. Hvis denne faren bor sammen med narkomane søsken så er det grunn god nok til at barnet ikke kan være i det hjemmet. Om barnet kan eller ikke kan oppholde seg i det hjemmet har ingenting med foreldreansvar å gjøre. Det er retten til samvær / samvær uten tilsyn som omhandler de tingene. Anonymous poster hash: def98...b73
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 Alle de voksne barna bor fremdeles hjemme, flere av dem er dømt for ran og det er mye narkotika. Les HI igjen.Anonymous poster hash: f501b...6c4 Les HI igjen selv. Hun spør om foreldreansvar, ikke samvær. Anonymous poster hash: 8975c...ecc
Wildstar Skrevet 24. juni 2015 #16 Skrevet 24. juni 2015 Det skal veldig mye til for at han ikke skal få delt foreldreansvar. Det holder ihvertfall ikke at han har noen narkomane i familien. Det ville vært veldig rart om alle som hadde en narkoman slektning skulle bli nektet foreldreansvar for ungen sin. Anonymous poster hash: 8975c...ecc Blir litt annerledes når de alle bor i samme hus, håper jeg.
Kontormus Skrevet 24. juni 2015 #17 Skrevet 24. juni 2015 Om barnet kan eller ikke kan oppholde seg i det hjemmet har ingenting med foreldreansvar å gjøre. Det er retten til samvær / samvær uten tilsyn som omhandler de tingene. Anonymous poster hash: def98...b73 Om man ikke er i stand til samvær henger også foreldreansvaret i en tynn tråd. Om det kan dokumenteres for disse forholdene TS nevner, har hun en god sak for at han ikke får det. Google litt så ser du... 3
Midnanne Skrevet 24. juni 2015 #18 Skrevet 24. juni 2015 Var det du som skrev innlegget om eksen som hadde en søster som skulle tvangsgiftes?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #19 Skrevet 24. juni 2015 Delt foreldreansvar ble et helvete for meg, hadde det alene men han overtalte meg om å skrive over delt, for da skulle han begynne å ha ungen. Vel, det skjedde ikke og han nektet å skrive under på pass og bankkort til ungen! Anonymous poster hash: f667a...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #20 Skrevet 24. juni 2015 Det skal veldig mye til for at han ikke skal få delt foreldreansvar. Det holder ihvertfall ikke at han har noen narkomane i familien. Det ville vært veldig rart om alle som hadde en narkoman slektning skulle bli nektet foreldreansvar for ungen sin. Anonymous poster hash: 8975c...ecc Leste du alt jeg skrev? Han kommer hjem til meg å truer meg. Det er mye dritt i hele familien, og så og si alle er ustabile. Alle bor i samme hus. Ikke noe sted for et lite barn å være. Min eks har også flere voldssaker på seg. Bla det annet har han slått ned en politibetjent.Anonymous poster hash: f29ed...2cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå