AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Sønnen min på 8 er enebarn, og skoleferien har nettopp startet. På skolen er han en sosial og aktiv gutt, men hjemme holder han seg mest for seg selv. Jeg tenker at dette får han styre mest selv nå, han har mulighet for å besøke jevnaldrende som bor 3 minutter lenger bort i gata. Samtidig får jeg så dårlig samvittighet over at han i ferier og på fridager stort sett tusler hjemme og er mye alene. Jeg er ikke typen som er med og leker noe særlig, men vi snakker jo sammen og jeg involverer meg i det han driver med, i tillegg til mine egne sysler. Han pusler på rommet sitt, driver ute i hagen og klager egentlig ikke. Jeg har alltid vært veldig for at barn har godt av å kjede seg litt for å finne den kreative siden i seg og ikke aktiviseres alt for mye. Men det kan bli litt for rolig av at vi begge er like tilbakelente :-) Noen som kjenner seg igjen eller synes dette er usunt/sunt? Anonymous poster hash: 7bd66...a3f
Jade Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Send han ut om formiddagen etter lunch for å se om kompisene vil leke, og be han komme hjem til middag kl xx.
Biloba Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Hvorfor er han mye alene? Er han introvert og nyter å ha tid til egne tanker, drømmer og kunne holde på med egne interesser? Eller kjeder han seg, men er sjenert for å ta initiativ overfor kamerater? Noen barn kan ha litt lav selvtillit og være redd for avvisning så tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå