Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har sett disse filmene, Benken og Arven ? Det skal vist være en triologi. En film om overklassen, en om middelklassen, og en om arbeiderklassen....tror jeg.

Vet ikke om det er laget alle tre ennå, hørte noe om at den siste ble lagen nå eller no.

Noen som vet noe om disse filmene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Uregistrert
Skrevet

Her er info om den tredje og siste filmen:

Per Fly fortsætter med tredje del af sin trilogi. "Drabet" tager fat i middelklassens dilemma. Den 50-årige gymnasielærer Carsten er sin kone utro med den meget yngre Pil, der er politisk aktiv. Carstens kone Nina vil skilles. Pil er involveret i en politisk aktion, hvor en politimand bliver dræbt. Pludselig er Carstens velordnede og kontrollerede liv ude af kontrol.

Hovedrollerne spilles af Jesper Christensen, Beate Bille, Charlotte Fich og Pernilla August. "Drabet" bliver til efter manuskript af Per Fly, Kim Leona, Dorte Høgh og Mogens Rukov. Ib Tardini producerer for Zentropa. Filmen modtager DFI-støtte på 7,6 mio. kr. gennem konsulentordningen ved Lena Hansson Varhegyi. Filmen optages i august-september og har forventet premiere september 2005.

Skrevet

om jeg ikke tar feil så gikk benken for en stund siden på canal+ og handlet om en alkoholiker/uteligger, (den er dansk)

Gjest Anonymous
Skrevet

Arven er en tankevekkende film. Anbefales.

Gjest Blå uinnlogget
Skrevet

Jeg har planer om å se alle tre etterhvert. Hvem kom først? Hvem bør man starte med? Benken er vel kanskje den som ble laget først når jeg tenker meg om.....Er det noen som har sett begge to?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...