AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Jeg jogger ofte forbi et hus som virkelig stinker røykt! Vegen går ved inngangsdøra demmes og ned forbi hverandaen, og selv om vinduer og dører er stenkt ligger det en eim av sigarettstank rundt. I går stod døra oppe og det var helt forferdelig! Tlfeldig så jeg mor(i allefall en kvinne) med sigarett i munnen som stod på kjøkkenet.. De har 3 små barn, regne rmed at dette ikke er grunnlag for å ringe barnevernet, men jeg gjør meg noen tanker om barnas helse.. Hva tenker dere om dette? Anonymous poster hash: 590c7...49b
Gjest Hofmann Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Eg tenkjar du har for mykkje fritid, at det er for lite som skjer i livet ditt, og at du ikkje er spesielt nøgd med deg sjølv og kva du ha oppnådd i livet. Det er ihvertfalll ikkje sunt å leve livet sitt gjennom andre på den måten. Har du ein hobby du kan byrje bruke meir tid på? Helst noko du er god i, slik at du også opplever mestringskjensle. Det er lettere å vere eit generøst menneske når ein har det godt med seg sjølv. 9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Dersom du kjenner at huset stinker røyk bare ved å jogge forbi = Da har du et problem. Anonymous poster hash: fa2e6...454 3
galmamma Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 😂😂😂 dagens innlegg OG dagens kommentarer 😍 dere er gode! 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 dagens innlegg OG dagens kommentarer dere er gode! Og dagens overskrift Anonymous poster hash: 92c1f...b45 3
galmamma Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Og dagens overskrift Anonymous poster hash: 92c1f...b45 Haha, Ja!! 😂
Florence Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Det var et barn som ble tatt fra foreldrene i Storbritannia fordi huset alltid var røykfullt. De var uvillige til å forandre seg, å gå ut for å ta en røyk, så ungen ble til slutt adoptert bort. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Skulle så klart være HUS som stinker røyk.... dumme meg Anonymous poster hash: 590c7...49b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 Foreslår at du legger joggetur til et annet område. Du plages. Jeg vet noen er veldig sensitiv for røyklukt. Inkludert meg selv, men hva folk gjør i sitt eget hjem er en privatsak.Det er faktisk fullt lovlig også. Selv om du har barn i huset. Send en mld på Facebook at du ikke liker at unger blir utsatt for røyk. Nei, det tør du ikke. Å klage på kg er greit, for da slipper du unna. Om folk røyker hjemme ville jeg ikke lagt meg opp i. Hadde jeg vært der, så ville jeg spurt om det er så lurt med barn tilstede. Mange mangler evner til å tenke at det er skadelig for de rundt. Har vel med holdninger, oppdragelse å gjøre. De kan finne på å gi deg et svar son: når jeg vokste opp røkte begge mine foreldre, og jeg tok ikke skade av det. Jeg har eks noen venner som røykte inne. De var storrøykere. Jeg sa at jeg ikke ville sitte inne i den røyken. Selv om de ikke røkte så stinker det av klærne. Det satt i stoler og sofa. Hele huset stinker. Vi satt ute når jeg var der. ( sommer) ikke på besøk på vinter.Nå har de begynt å røyke ute begge to. Det de beklager mest er at røykere ikke vil komme på besøkAnonymous poster hash: 9a5b7...77b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Eg tenkjar du har for mykkje fritid, at det er for lite som skjer i livet ditt, og at du ikkje er spesielt nøgd med deg sjølv og kva du ha oppnådd i livet. Det er ihvertfalll ikkje sunt å leve livet sitt gjennom andre på den måten. Har du ein hobby du kan byrje bruke meir tid på? Helst noko du er god i, slik at du også opplever mestringskjensle. Det er lettere å vere eit generøst menneske når ein har det godt med seg sjølv. Er du helt dust i hue? Når man reagerer på noe sånt er det jo så klart ille, det stinker rett og slett. Har aldri opplevd en slik stank fra et hus før. Mine besteforledre var storrøykere og det luktet jo ikke ille ute der, men det her er virkelig ille. Men skal drite i disse stakkars barna som kommer til å få astma, den stakkars lille babyen der har ikke vondt av astma og allergier. det som ikke dreper en gjør en bare sterke ikke sant?? Lite generøst av meg å tenke på barna ja, fy f for et utrolig dumt innlegg... Anonymous poster hash: 590c7...49b 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 Foreslår at du legger joggetur til et annet område. Du plages. Jeg vet noen er veldig sensitiv for røyklukt. Inkludert meg selv, men hva folk gjør i sitt eget hjem er en privatsak.Det er faktisk fullt lovlig også. Selv om du har barn i huset. Send en mld på Facebook at du ikke liker at unger blir utsatt for røyk. Nei, det tør du ikke. Å klage på kg er greit, for da slipper du unna. Om folk røyker hjemme ville jeg ikke lagt meg opp i. Hadde jeg vært der, så ville jeg spurt om det er så lurt med barn tilstede. Mange mangler evner til å tenke at det er skadelig for de rundt. Har vel med holdninger, oppdragelse å gjøre. De kan finne på å gi deg et svar son: når jeg vokste opp røkte begge mine foreldre, og jeg tok ikke skade av det. Jeg har eks noen venner som røykte inne. De var storrøykere. Jeg sa at jeg ikke ville sitte inne i den røyken. Selv om de ikke røkte så stinker det av klærne. Det satt i stoler og sofa. Hele huset stinker. Vi satt ute når jeg var der. ( sommer) ikke på besøk på vinter.Nå har de begynt å røyke ute begge to. Det de beklager mest er at røykere ikke vil komme på besøkAnonymous poster hash: 9a5b7...77b Jeg klager ikke, jeg luftet bekymringen og lurte på hva andre tenker.. å bli angrepet forde man tenker på andre mennesker er vistnok helt feil. Vi skal ikke bry oss om andre her i landet.. og få kjeft for alt man poster på et forum, er det ikke det et forum er til for da? Anonymous poster hash: 590c7...49b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 Eg veit ikkje kor mykje du får gjort med dette. Dessverre. Men eg hadde også reagert på det. Eg forstår ikkje at nokon foreldre utsetter barna for passiv røyking inne i huset, i bilen osv. Med all den kunnskapen og forskningen vi har i dag... Eg hadde tenkt mitt om at dei var uansvarlege foreldre! Forstår deg godt, TS. Anonymous poster hash: 7feb4...9f3 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Eg veit ikkje kor mykje du får gjort med dette. Dessverre. Men eg hadde også reagert på det. Eg forstår ikkje at nokon foreldre utsetter barna for passiv røyking inne i huset, i bilen osv. Med all den kunnskapen og forskningen vi har i dag... Eg hadde tenkt mitt om at dei var uansvarlege foreldre! Forstår deg godt, TS. Anonymous poster hash: 7feb4...9f3 Tror heller ikke jeg får gjort mye med det. Er ikke sensetiv mot røyk, så når jeg reagerer 3 meter utenfor huset er jeg glad jeg aldri skal inn den døra. Takk for et vettugt svar! Anonymous poster hash: 590c7...49b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 Tror heller ikke jeg får gjort mye med det. Er ikke sensetiv mot røyk, så når jeg reagerer 3 meter utenfor huset er jeg glad jeg aldri skal inn den døra. Takk for et vettugt svar! Anonymous poster hash: 590c7...49b Anonymous poster hash: 7feb4...9f3
melatonin Skrevet 24. juni 2015 #16 Skrevet 24. juni 2015 Det er alltid lov å bry seg om andre, selv i de situasjoner man ikke får gjort noe. https://helsenorge.no/helse-og-miljo/passiv-royking-og-barnHer står det bl.a at barn har rett til et røykfritt miljø, at det er den som er ansvarlig som må passe på dette, men at det ikke gis straff hvis det ikke holdes... Jeg hadde og blitt litt trist på vegne av disse barna, det er synd at ikke alle har vett til å sette barnas helse forran sitt eget behov for røyk. Personlig synes jeg det burde vært mulighet for å varsle for dette og, det kan jo faktisk ha store konsekvenser for barna. Jeg vokste opp i røyk hver dag, gikk bra med meg, men det betyr ikke at det går bra med alle.men jeg plagdes hver dag og fikk kjeft hvis jeg ba mamma om å stumpe røyken. Skjønner godt at du tenker på dette. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #17 Skrevet 24. juni 2015 Tror heller ikke jeg får gjort mye med det. Er ikke sensetiv mot røyk, så når jeg reagerer 3 meter utenfor huset er jeg glad jeg aldri skal inn den døra. Takk for et vettugt svar! Anonymous poster hash: 590c7...49b Ja... Huff! Men det burde jo vere slik at barn har rett på eit godt fysisk (og psykososialt) miljø heime på lik linje med den lovfesta retten til dette på jobb og skule? Sikkert mange som klikker heilt på meg når eg skriv dette, men du kan jo ringe barnevernet og spørre? Kanskje dei kan ta ein prat med foreldra bare? Dei tar nok ikkje ifrå dei barna over noko slikt, men barnevernet skal jo verne om barnas helse og barnas beste? Barna har jo ikkje noko val oppi dette. Hugsar ei veninne som hadde ein far som røyka inne. Og i bilen. Han røyka under kjøkkenvifta, så då gjorde det jo ingenting? Eg vart så bilsjuk av å sitte på, vart dårleg av å vere på besøk der, eg stinka røyk då eg kom heim... Vi var fleire som ikkje ville vere der så mykje. Foretrakk at ho kom til oss i staden. Og dette nabohuset ditt høres jo langt verre ut. Ikkje bare kan det gå utover barna i form av at ande barn ikkje vil komme på besøk, men det er jo helsefarleg! Anonymous poster hash: 7feb4...9f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå