AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Har ett spørsmål til dere som leier ut bolig, er det positivt, nøytralt eller negativt at leieboer betaler husleien før datoen dere har avtalt? La oss si at husleien skal være inne den 1. i hver mnd, men er det positivt at leieboer på eget initiativ betaler husleien f,eks en uke i forveien? Eller vil dere helst at husleien skal komme inn på konto den 1. sånn som det står i kontrakten? Anonymous poster hash: 6f08c...a1a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Det er bare positivt. Men jeg forventer det ikke. Helt opp til deg. Anonymous poster hash: 2cfd0...61d 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Hvordan i alle dager kan det være negativt å få pengene før fristen? Nå er ikke jeg utleier, men har aldri fått klager på for tidlig betaling, så om en uke før passer bra for deg, så betal i vei, du. Anonymous poster hash: ea982...75d 4
bttb Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 Jeg liker at leien kommer inn til avtalt tid, og gjerne at det kommer samme dato hver måned. Jeg vil da foretrekke å alltid få det den 1, heller enn å av og til få det tidligere. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 Hvorfor skulle det være negativt? Anonymous poster hash: c3d5b...c15 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Bryr meg ikke. Men for deg vil det svare seg å vente med å betale til betalingsfristen, så er det du som får rentene og ikke utleier. Anonymous poster hash: afa66...828 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Bryr meg ikke. Men for deg vil det svare seg å vente med å betale til betalingsfristen, så er det du som får rentene og ikke utleier. Anonymous poster hash: afa66...828 Hva slags renter? Jeg har aldri fått noen renter når jeg har betalt på betalingsfristen. Anonymous poster hash: 594be...2fb
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Hva slags renter? Jeg har aldri fått noen renter når jeg har betalt på betalingsfristen. Anonymous poster hash: 594be...2fb Du får renter på pengene som står på bankkontoen din. Om husleiebeløpet står på din bankkonto får du renter for dem, helt frem til de går ut fra kontoen din... Så om du betaler før du må, går pengene ut fra din konto før de må, og du får ikke renter for dem lenger. Anonymous poster hash: afa66...828 Anonymous poster hash: afa66...828 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 Hva slags renter? Jeg har aldri fått noen renter når jeg har betalt på betalingsfristen.Anonymous poster hash: 594be...2fb Om du har pengene på din konto en uke før betalingsfristen og venter med å betale til fristen så får du renter når de står på din konto den ekstra uka.Anonymous poster hash: f347e...17b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Du kan iallefall ikke klage på at den kommer før fristen. Det spiller da ingen rolle for deg om de kommer en uke før. La vær å sjekk nettbank....lat som om ikke pengene er der. Hva er problemet liksom. Ja.. jeg syns du er j...firkantet. Har alltid betalt regninger Før fristen. Og det beg å bli noen år. Skulle likt å hørt e verket ringte....pengene skal være inne den 1....ikke den 25. HahaAnonymous poster hash: 48592...b0f
FrittgåendeBurugle Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 Bryr meg ikke. Men for deg vil det svare seg å vente med å betale til betalingsfristen, så er det du som får rentene og ikke utleier. Anonymous poster hash: afa66...828 Det er ikke snakk om formuer i rente akkurat. 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 Joda vi får renter av det vi har på konto. Hele året. Om du følger med på utskrift fra banken, så blir de satt på kontoen din ved årets sluttAnonymous poster hash: 48592...b0f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Det er ikke snakk om formuer i rente akkurat. Derfor jeg ikke bryr meg om det er jeg eller leietaker som får dem Men om man er fattig student kan de ekstra kronene gjerne være kjekke. Og om man har for (u)vane å betale alle regninger lenge før fristen, så kan faktisk summen bli opptil flere sifre lang. Anonymous poster hash: afa66...828 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 Du kan iallefall ikke klage på at den kommer før fristen. Det spiller da ingen rolle for deg om de kommer en uke før. La vær å sjekk nettbank....lat som om ikke pengene er der. Hva er problemet liksom. Ja.. jeg syns du er j...firkantet. Har alltid betalt regninger Før fristen. Og det beg å bli noen år. Skulle likt å hørt e verket ringte....pengene skal være inne den 1....ikke den 25. HahaAnonymous poster hash: 48592...b0f Hva er poenget med dette? Jeg legger alltid inn forfallsdato, kan ikke skjønne hvorfor man skal betale en uke for tidlig. Anonymous poster hash: f0248...3f1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 Har ett spørsmål til dere som leier ut bolig, er det positivt, nøytralt eller negativt at leieboer betaler husleien før datoen dere har avtalt? La oss si at husleien skal være inne den 1. i hver mnd, men er det positivt at leieboer på eget initiativ betaler husleien f,eks en uke i forveien? Eller vil dere helst at husleien skal komme inn på konto den 1. sånn som det står i kontrakten? Anonymous poster hash: 6f08c...a1a Hvorfor ønsker du å betale tidligere enn nødvendig? Hvorfor ikke bare ta det den ved avtalt frist? Anonymous poster hash: f0248...3f1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #16 Skrevet 24. juni 2015 Hun vil vel bare få det ut av verden, da. Anonymous poster hash: 594be...2fb
hjärterdam Skrevet 24. juni 2015 #17 Skrevet 24. juni 2015 Jeg får lønn den 12. den datoen går alt av faste utgifter ut. Greit å ha det ute av verden 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #18 Skrevet 24. juni 2015 Hun vil vel bare få det ut av verden, da. Anonymous poster hash: 594be...2fb Hun kan jo legge inn betalingen en uke før med forfall på fristen. Da er det ute av verden for hennes del.Anonymous poster hash: f347e...17b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #19 Skrevet 24. juni 2015 Det er vel det at man bare har en lønnskonto og bruker den samme som brukskonto, så er det lettere å holde styr på hva man kan bruke resten av måneden. Jeg husker såvidt et råd fra han Hallgeir i luksusfellen om å opprette en konto for regninger. Da kan man overføre pengene dit og ha faste trekk, så har man brukskontoen til det man faktisk bruker. Hvis dette ga noen mening. Anonymous poster hash: 594be...2fb 1
Gjest Margit Spat Skrevet 24. juni 2015 #20 Skrevet 24. juni 2015 Om du har pengene på din konto en uke før betalingsfristen og venter med å betale til fristen så får du renter når de står på din konto den ekstra uka.Anonymous poster hash: f347e...17b Det er ikke snakk om formuer i rente akkurat. Joda vi får renter av det vi har på konto. Hele året. Om du følger med på utskrift fra banken, så blir de satt på kontoen din ved årets sluttAnonymous poster hash: 48592...b0f Derfor jeg ikke bryr meg om det er jeg eller leietaker som får dem Men om man er fattig student kan de ekstra kronene gjerne være kjekke. Og om man har for (u)vane å betale alle regninger lenge før fristen, så kan faktisk summen bli opptil flere sifre lang. Anonymous poster hash: afa66...828 Med dagens rentenivå så skal det litt til at den summen blir så veldig mange sifre. Faktisk skal det ganske mange for tidlig trekte transaksjoner til før den blir noe særlig høyt tosifret tall, engang. Dagens brukskontoer har typisk en rente på 0,1% Gitt at du har en husleie på 6000 kroner per mnd, og hver måned betaler husleien 5 dager før fristen, så utgjør rentetapet ditt nøyaktig en hel krone i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå